Vzdelávanie založené na hrách (Game-based learning, GBL) – inovácia vo výučbe a praktickej príprave študentov cestovného ruchu

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Vzdelávanie založené na hrách (Game-based learning, GBL) – inovácia vo výučbe a praktickej príprave študentov cestovného ruchu

Názov projektu (anglický): Game-based learning (GBL) – innovation in teaching and training of tourism students

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 020EU-4/2024

Vedúci projektu: doc. RNDr. Kvetoslava Matlovičová, PhD.

Vysoká škola: Ekonomická univerzita v Bratislave

Pracovisko: Obchodná fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

V súlade s prioritami EÚ pre oblasť terciárneho vzdelávania a najnovšími iniciatívami prezentovanými Európskou komisiou v januári 2022 (European strategy for universities [COM 2022/16] a Building bridges for effective European higher education cooperation [COM 2022/0008 NLE] je hlavným cieľom projektu zvýšiť kvalitu odbornej prípravy študentov cestovného ruchu (CR) prostredníctvom zavádzania inovatívnych interaktívnych foriem vzdelávania a týmto spôsobom flexibilne reflektovať aktuálne potreby praxe. V projekte primárnu pozornosť venujeme optimalizácii vzdelávacích procesov vytváraním používateľsky priateľského prostredia prostredníctvom vytvorenia: (1) špecializovanej učebne pre praktickú prípravu študentov cestovného ruchu (Tourism Training Learning Lab, TTL Lab). Zavádzaním interaktívnych metód výučby založených na hrách (Game-based learning, GBL), demonštrujeme potenciál stimulácie záujmu študentov o sebarozvoj, vyššiu mieru adaptability na široké rozpätie úrovne vstupných poznatkov, elimináciu bariér a podporu inklúzie študentov s odlišným kultúrnym zázemím ako aj uľahčenie prístupu k obsahu vzdelávania digitalizáciou študijnej opory využívanej v procese odbornej prípravy študentov cestovného ruchu. Hlavnými výstupmi v tomto smere budú (2) modelové interaktívne prednášky a úlohy z geografie cestovného ruchu (GCR) a vybraných predmetov s obsahovým presahom do GCR v rámci študijného programu Podnikanie v cestovnom ruchu a službách, (3) vytvorenie nového voliteľného predmetu Základy tematickej kartografie pre ekonómov; vypracovanie elektronických učebných textov pre tento predmet, zamerané predovšetkým na rozšírenie zručností v oblasti priestorových analýz a digitálnej tvorby máp; (4) a vytvorenie e-učebných textov: Prípadové štúdie z GCR Afriky, Ázie, Ameriky, Austrálie a Oceánie, na báze získaných poznatkov z experimentovania v TTL Labe a reflexiou lokálnych i národných špecifík edukácie geografických disciplín v ekonomicky zameraných študijných programoch. V textoch budú reflektované výsledky a skúsenosti zo zavádzania interaktívnych metód vzdelávania v TTL Labe a najnovšie trendy vývoja cestovného ruchu v zahraničí s cieľom pripraviť absolventov na aktuálne podmienky a výzvy praxe

Anotácia projektu v anglickom jazyku

In line with the EU priorities for tertiary education and the latest initiatives presented by the European Commission in January 2022 (European strategy for universities [COM 2022/16] and Building bridges for effective European higher education cooperation [COM 2022/0008 NLE]), the main objective of the project is to increase quality of tourism professional training through the introduction of innovative interactive forms of learning and in this way to flexibly reflect the current needs of practice. The project aims to optimize educational processes by creating a user-friendly environment through the construction of (1) Learning Lab for Tourism Training (Tourism Training Learning Lab, TTL Lab). By introducing interactive game-based learning (GBL) teaching methods, we we will demonstrate the potential of stimulating students' interest in self-development, achieving a higher degree of adaptability to a wide range of input knowledge levels, eliminating barriers and enhancing the inclusion of students with different cultural backgrounds, and facilitating access to educational content by digitizing the learning support used in the process of professional training of tourism students. The main outputs in this direction will be (2) model interactive lectures and exercises in Geography of Tourism (GoT) and selected courses with overlapping content into GoT in the framework of the study programme Tourism and Service Business; (3) the creation of a new facultative course The Introduction to Thematic Cartography for Economists; the development of elearning
texts for this course, primarily aimed at enhancing skills in spatial analysis and digital creation of maps; (4) and the creation of e-learning texts: GoT case studies of Africa, Asia, America, Australia and Oceania, based on lessons learned from experimentation in TTL Lab and reflecting on local and national specificities of geography education in economics-oriented curricula. The texts will reflect the results and experiences of the implementation of interactive methods of education in TTL Lab and the latest trends in the development of tourism abroad in order to prepare graduates
for the current conditions and challenges of practice.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 5 270,00 0,00

Filter

Filter