Rozvíjanie kľúčových kompetencií v STEAM vzdelávaní od primárneho až po terciárne na UNIZA
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Rozvíjanie kľúčových kompetencií v STEAM vzdelávaní od primárneho až po terciárne na UNIZA
Názov projektu (anglický): Development of key competencies in STEAM education from primary to tertiary education at UNIZA
Začiatok riešenia projektu: 2024
Koniec riešenia projektu: 2026
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 006ŽU-4/2024
Vedúci projektu: doc. PaedDr. Peter Hockicko, PhD.
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline
Pracovisko: Fakulta elektrotechniky a informačných technológií
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Projekt je zameraný na riešenie aktuálnej problematiky - nedostatočnej pripravenosti študentov prichádzajúcich študovať na univerzity technického zamerania. Mnohým študentom chýbajú manuálne zručnosti, abstraktné myslenie, na ZŠ a SŠ nerobili fyzikálne experimenty, boli ukrátení o možnosť získavať nové poznatky z experimentov. V rámci riešenia projektu chceme motivovať žiakov na ZŠ k štúdiu prírodných a technických vied experimentovaním v prostredí univerzity, ukázať im dôležitosť techniky pre budúci výskum a vývoj (v zmysle Bloomovej taxonómie na úrovni znalosť, vedomosť) študentom SŠ ponúknuť odborné motivujúce prednášky (na úrovni pochopenie, aplikácia) a umožniť im experimentovať v laboratóriách a študentom na univerzite za pomoci úvodných kurzov fyziky pomôcť prekonať nedostatky, s ktorými prichádzajú študovať STEM predmety na univerzitu. Využitím videoanalýz a interaktívnych metód výuky pomôcť lepšie pochopiť prednášanú problematiku (na úrovni analýza, syntéza a hodnotenie).
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The project is aimed at addressing a current issue - the lack of preparedness of students coming to study at universities of technical orientation. Many students lack manual skills, abstract thinking, they did not do physics experiments at primary and secondary schools, they were deprived of the opportunity to gain new knowledge from experiments. In the project we want to motivate students in primary school to study science and engineering by experimenting in a university environment, to show them the importance of technology for future research and development (in the sense of Bloom's taxonomy at the level of knowledge, understanding) to offer professional motivating lectures (at the level of understanding, application) to students in secondary school and to allow them to experiment in laboratories, and to help students at university to overcome the shortcomings with which they come to study STEM subjects at the university with the help of introductory courses in physics. Using video analysis and interactive teaching methods to help them better understand the subject matter being presented (at the level of analysis, synthesis and evaluation).
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 14 025,00 | 0,00 |