Reminiscencie na holokaust s akcentom na rozvoj kritického myslenia a mediálnej gramotnosti stredoškolákov

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Reminiscencie na holokaust s akcentom na rozvoj kritického myslenia a mediálnej gramotnosti stredoškolákov

Názov projektu (anglický): Reminiscences of the Holocaust with an emphasis on the development of critical thinking and media literacy of high school students

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 010UKF-4/2024

Vedúci projektu: doc. Mgr. Viera Jakubovská, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Pracovisko: Filozofická fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Prežívame dobu zániku živých spomienok na ťažké zločiny a katastrofy 20. storočia, ako aj zložité politické, sociálne a kultúrne procesy prebiehajúce v súčasnosti. Tieto udalosti a procesy opätovne upozorňujú na spoločenský význam  individuálnej a kolektívnej pamäti a potreby  ich vedomého a kritického formovania ako aj rozvíjania mediálnej gramotnosti, aby mladí ľudia dokázali oddeliť pravdu od nepravdy, identifikovať hoaxy, desinformácie a dezinterpretácie. Mladí ľudia, ktorí nemajú dostatočne rozvinuté kritické myslenie a mediálnu gramotnosť sa stávajú obeťami mediálnej manipulácie a nedokážu kriticky zhodnotiť relevantné/nerelevantné informácie a zaujať adekvátne postoje k nehumánnym prejavom našej civilizácie.

 

Anotácia projektu v anglickom jazyku

We are living through the era of the disappearance of vivid memories of the heinous crimes and disasters of the 20th century, as well as the complex political, social and cultural processes taking place today. These events and processes draw attention once again to the social importance of individual and collective memory and the need for their conscious and critical formation, as well as the development of media literacy, so that young people can separate truth from falsehood, identify hoaxes, misinformation and misinterpretation. Young people who do not have sufficiently developed critical thinking and media literacy become victims of media manipulation and cannot critically evaluate relevant/irrelevant information and adopt adequate attitudes towards the inhumane manifestations of our civilization.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 3 953,00 0,00

Filter

Filter