Implementácia inovatívneho interdisciplinárneho prístupu k zdieľaniu znalostí o poľnohospodárskych stavbách

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Implementácia inovatívneho interdisciplinárneho prístupu k zdieľaniu znalostí o poľnohospodárskych stavbách

Názov projektu (anglický): Implementation of an innovative interdisciplinary approach to knowledge sharing on agricultural structures

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 017TUKE-4/2024

Vedúci projektu: doc. Ing. Jozef Švajlenka, PhD., MBA, ING-PAED IGIP

Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach

Pracovisko: Stavebná fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

V súčasnosti je nesmierne dôležité zohľadňovať potreby digitálnej doby, ktorá úplne pohltila nielen mladých ľudí a študentov ale aj širokú verejnosť a patrí medzi prioritné informačné kanály nasávania informácií. Na zaujatie študentov a pritiahnutie ich väčšej pozornosti k samotnému štúdiu je potrebné, aby sa pedagogický proces na univerzitách prispôsoboval potrebám 21. storočia a preniesol sa aj do on-line sveta a reálnych podmienok praxe. Nové formy vo vyučovacom procese formou on-line vzdelávania na väčšine vysokých škôl už nie sú výnimkou, podobne trend rozširovania využívania on-line vzdelávania je prítomný nielen na Slovensku ale v rámci krajín Európskej únie a vo všetkých vyspelých krajinách. Ide totiž o novú formu vedomostnej spoločnosti, v ktorej sa generujú tak teoretické ako aj experimentálne vedomosti nadobudnuté na vyučovaní prostredníctvom on-line vyučovania poskytovaným systémom E-Learning. Podobne inovatívne je pristupovanie k nadobúdaniu vedomostí a zručností študentov respektíve vtiahnutie študentov do reálnych podmienok riešenej problematiky v praxi prostredníctvom tzv. in-situ vzdelávania (in-situ Learning) a zapájanie študentov do riešenia výskumných úloh tzv. Research Learning. Tieto prístupy otvárajú nové formy nadobúdania vedomostí a stávajú sa čoraz väčšmi obľúbenou formou nielen pre študentov, učiteľov ale aj odbornú verejnosť. Cieľom projektu je zvýšenie efektivity vzdelávania prípravou nie len moderného interaktívneho rozhrania poskytujúceho aktuálne systematizované informácie a študijné podklady, ale aj priblížením riešených problematík formou in-situ vzdelávania v rámci novo vytvorenej metodiky pre študijné predmety s interdisciplinárnym charakterom riešenej problematiky zameranej na implementáciu inovatívnych technológií na báze dreva v rámci poľnohospodárskych stavieb, za účelom vytvorenia lepších podmienok  kontexte welfare chovu zvierat. Interdisciplinárne zameranie projektu poskytne prienik študijných odborov stavebníctvo a poľnohospodárske a veterinárske odbory. Inovatívny prístup tohto projektu k vzdelávaniu bude postavený na procesoch a metódach Web Based Training, Blended Learning, a  in-situ Learning. Uvedené procesy a metódy budú implementované v rámci vyvíjanej inovatívnej interdisciplinárnej platformy tzv. zmiešaného učenia (Mixed Learning), ktoré bude využívať spoločné vzdelávanie študentov z odboru stavebníctva a poľnohospodárskych a veterinárnych odborov. Zdieľaním medziodborových znalostí študenti nadobudnú skúsenosti, ktoré budú môcť následne využiť v rámci riešenia aj iných interdisciplinárnych výskumov.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

At present, it is extremely important to take into account the needs of the digital age, which has completely absorbed not only young people and students but also the general public and is one of the priority information channels for absorbing information. In order to engage students and draw their greater attention to the study itself, it is necessary for the pedagogical process at universities to adapt to the needs of the 21st century and to be transferred to the online world and real conditions of practice. New forms in the teaching process in the form of online education at most universities are no longer an exception, similarly, the trend of expanding the use of online education is present not only in Slovakia but within the European Union and in all developed countries. This is a new form of knowledge society, in which both theoretical and experimental knowledge acquired in teaching is generated through online teaching provided by the E-Learning system. Similarly innovative is the approach to the acquisition of knowledge and skills of students or the involvement of students in the real conditions of the problem in practice through the so-called. in-situ education (in-situ Learning) and the involvement of students in solving research tasks called Research Learning. These approaches are opening up new forms of knowledge acquisition and are becoming an increasingly popular form not only for students, teachers but also for the professional public. The aim of the project is to increase the effectiveness of education by preparing not only a modern interactive interface providing up-to-date systematized information and study materials, but also by bringing the issues in the form of in-situ education within the newly created methodology for study subjects with interdisciplinary nature. wood in agricultural buildings, in order to create better conditions in the context of animal welfare. The interdisciplinary focus of the project will provide the penetration of the study fields of construction and agricultural and veterinary fields. The innovative approach of this project to education will be based on the processes and methods of Web Based Training, Blended Learning, and in-situ Learning. These processes and methods will be implemented within the developed innovative interdisciplinary platform, the so-called Mixed Learning, which will benefit from the joint education of students from the field of construction and agricultural and veterinary fields. By sharing interdisciplinary knowledge, students will gain experience that they will be able to use in the solution of other interdisciplinary research.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 16 890,00 0,00

Filter

Filter