Implementácia nových zobrazovacích a simulačných technológií vo vzdelávaní v študijných programoch urgentná zdravotná starostlivosť a rádiologická technika, zameraných na potreby klinickej praxe
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Implementácia nových zobrazovacích a simulačných technológií vo vzdelávaní v študijných programoch urgentná zdravotná starostlivosť a rádiologická technika, zameraných na potreby klinickej praxe
Názov projektu (anglický): Implementation of new imaging and simulation technologies in education in the study programmes Urgent Health Care and Radiological Technology, focused on the needs of clinical practice.
Začiatok riešenia projektu: 2024
Koniec riešenia projektu: 2026
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 010PU-4/2024
Vedúci projektu: doc. RNDr. Marek Chmelík, PhD.
Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove
Pracovisko: Fakulta zdravotníckych odborov
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Projekt je zameraný na inováciu a internacionalizáciu obsahu odbornej teoretickej a praktickej prípravy zdravotníckych záchranárov a rádiologických technikov, prostredníctvom využitia efektívnych výučbových, učebných a hodnotiacich stratégií v zhode so zásadami vzdelávania dospelých a podpory dištančného vzdelávania. Realizácia bude prebiehať prostredníctvom interakcie a aktívneho vyhľadávania informácií, orientácie výučby na riešenie problémov, simulácie reálnych situácií, implementácie virtuálnej reality do edukačného procesu, demonštrácie odborných zručností, prípadových štúdií, práce s multimediálnymi informačnými technológiami a e-learningom. Simulačné metódy poskytujú študentom štandardizáciu klinickej situácie, umožňujú študentom aplikovať vedomosti, schopnosti a praktické zručnosti, rozvíjajú kritické myslenie, klinické rozhodovanie, zlepšujú komunikáciu a spoluprácu v multi-disciplinárnom tíme a v neposlednom rade zvyšujú ich sebadôveru a spokojnosť s vyučovaním. Zručnosti nadobudnuté počas vyučovacieho procesu v priestoroch simulačného laboratória umožnia študentom študijných programov Urgentná zdravotná starostlivosť a Rádiologická technika plynulý prechod na odbornú prax realizovanú na klinických pracoviskách.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The project aims to innovate and internationalise the content of the theoretical and practical training of paramedics and radiology technicians through the use of effective teaching, learning and assessment strategies in line with the principles of adult education and the promotion of distance learning. The implementation will be carried out through interaction and active search for information, problem-solving teaching, simulation of real situations, implementation of virtual reality in the educational process, demonstration of professional skills, case studies, work with multimedia information technologies and e-learning. Indeed, simulation methods provide students with standardization of the clinical situation, allow students to apply knowledge, skills and practical skills, develop critical thinking, clinical decision making, improve communication and collaboration in a multi-disciplinary team and last but not least, increase their confidence and satisfaction with teaching. The skills acquired during the teaching process in the simulation laboratory will enable students of the Urgent Health Care and Radiology Technology study programmes smoothly transition to professional practice carried out at clinical workplaces.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 14 824,00 | 0,00 |