Podpora sociálnych interakcií žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v inkluzívnom prostredí

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Podpora sociálnych interakcií žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v inkluzívnom prostredí

Názov projektu (anglický): Promoting social interactions of pupils with special educational needs in inclusive environment

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 008TTU-4/2024

Vedúci projektu: doc. PaedDr. Naďa Bizová, PhD.

Vysoká škola: Trnavská univerzita v Trnave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Zámer projektu reflektuje aktuálne záväzky vyplývajúce z plnenia Stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní, ktorú prijala vláda SR 7. 12. 2021 a synergicky nadväzuje na novo vznikajúci model nárokovateľnej podpory vo výchove a vzdelávaní v gescii Národného inštitútu vzdelávania a mládeže. Koncentruje sa na podporu vrstovníckych sociálnych interakcií ako jeden z kľúčových aspektov úspešnosti inkluzívneho vzdelávania v súlade s filozofiou inklúzie deklarovanou v zákone č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní. Cieľom projektu je na základe aplikovaného výskumu:  a) vytvorenie troch metodík a organizácia nadväzujúcich workshopov pre sociálnych pedagógov v rámci školských podporných tímov pri uplatňovaní špecifických odborných kompetencií, konkrétne sociálno-pedagogická diagnostika prostredia a vzťahov, prevencia sociálno-patologických javov a ďalšie sociálno-výchovné činnosti v zmysle zákona č. 138/2019 Z. z.; b) vytvorenie dvoch metodík a nadväzujúcich workshopov pre pedagogických zamestnancov v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach zameraných na aplikáciu inovatívnych prístupov a metód facilitujúcich sociálne interakcie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami; c) vytvorenie metodiky a workshopu pre pedagogických asistentov zameraných na prehlbovanie odborných kompetencií súvisiacich s prekonávaním informačných, sociálnych a kultúrnych bariér žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

The intention of the project reflects the current obligations resulting from the implementation of the Strategy of an inclusive approach in education, which was adopted by the Slovak government on 7 December 2021, and synergistically builds on the newly emerging model of claimable support in education under the management of the National Institute of Education and Youth. It concentrates on the support of peer social interactions as one of the key aspects of the success of inclusive education in accordance with the philosophy of inclusion declared in Act no. 245/2008. The goal of the project is based on applied research: a) creation of three methodics and workshops for social educators within school support teams in the application of specific professional competences, specifically social-pedagogical diagnostics of the environment and relationships, prevention of social-pathological phenomena and other social-educational activities in terms of Act No. 138/2019; b) creation of two methodics and workshops for pedagogical staff in school educational facilities focused on the application of innovative approaches and methods facilitating social interactions of pupils with special educational needs; c) creation of a methodics and workshop for teaching assistants aimed at deepening professional competences related to overcoming informational, social and cultural barriers of pupils with special educational needs.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 4 065,00 0,00

Filter

Filter