Nové prístupy v technickom vzdelávaní v súčasnej škole

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Nové prístupy v technickom vzdelávaní v súčasnej škole

Názov projektu (anglický): New approaches in technical education in contemporary schools

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 004UMB-4/2024

Vedúci projektu: PaedDr. Ľubomír Žáčok, PhD., univ. doc.

Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Pracovisko: Fakulta prírodných vied

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Technické vzdelávanie predstavuje významnú zložku vzdelávania vo všetkých štátoch Európskej únie, ako aj v iných vyspelých štátoch sveta. Predmety technického charakteru sú v týchto štátoch trvalo zaradené vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce na stupňoch primárneho ako aj sekundárneho vzdelávania. Majú rôznu časovú dotáciu vyučovacích hodín týždenne. Obsah predmetov sa v jednotlivých štátoch líši, pričom vo všeobecnosti je obsah predmetov zameraný na nadobúdanie technickej gramotnosti v informačnej spoločnosti. Chápanie a aplikovanie vedeckých pojmov podporuje rozvoj takých kompetencií, ako sú riešenia problémov, rozpoznávanie príčinných súvislosti a analýza nadobudnutých poznatkov v kognitívnej a psychomotorickej oblasti technického vzdelávania. To znamená, že je treba aj v našom regionálnom školstve zmeniť systém vzdelávania vo vzdelávacej oblasti Človeka a svet práce. Pozornosť je treba venovať inovácii obsahu vzdelávania vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce. Následne navrhnutý nový obsah vzdelávania verifikovať v praxi.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

Technical education is an important component of education in all countries of the European Union, as well as in other developed countries of the world. Subjects of a technical nature are permanently included in the educational field Man and the world of work in these countries at the levels of primary and secondary education. They have a different time allocation of teaching hours per week. The content of the subjects varies in individual countries, while in general the content of the subjects is aimed at acquiring technical literacy in the information society. The understanding and application of scientific terms supports the development of such competencies as problem solving, recognition of causal connections and analysis of acquired knowledge in the cognitive and psychomotor area of technical education. This means that it is necessary to change the system of education in the educational field of Man and the world of work in our regional education as well. Attention should be paid to the innovation of the content of education in the educational field Human and the world of work. Subsequently, the proposed new educational content should be verified in practice.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 4 698,00 0,00

Filter

Filter