Možnosti a obmedzenia vzdelávacej podpornej úlohy systémov umelej inteligencie (AI) založených na veľkých jazykových modeloch (LLM) pre učiteľov a študentov v študijnom programe krajinné inžinierstvo

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Možnosti a obmedzenia vzdelávacej podpornej úlohy systémov umelej inteligencie (AI) založených na veľkých jazykových modeloch (LLM) pre učiteľov a študentov v študijnom programe krajinné inžinierstvo

Názov projektu (anglický): Possibilities and limitations of Large Language Model (LLM) based Artificial Intelligence (AI) systems’ educational support role for teachers and students in Landscape Engineering study program

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 006SPU-4/2024

Vedúci projektu: doc. Ing. Elena Aydin, PhD.

Vysoká škola: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre

Pracovisko: Fakulta záhradníctva a krajinného inžinierstva

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Nedávny vývoj v oblasti umelej inteligencie viedol k novému používaniu systémov umelej inteligencie (AI) založených na veľkých jazykových modeloch (LLM), ktoré majú rozhranie v prirodzenom jazyku, v ktorom môžu používatelia klásť otázky o všetkých druhoch tém v mnohých rôznych jazykoch. Tento projekt má za cieľ preskúmať možnosti aplikácie systémov umelej inteligencie dostupných v poslednom období do vzdelávacieho procesu predmetov študijného programu Krajinné inžinierstvo súvisiacich s manažmentom prírodných zdrojov. Hlavné ciele projektu možno zhrnúť takto:

- Zistenie rozsahu znalostí systémov umelej inteligencie (AI) súvisiacich so študijným programom Krajinné inžinierstvo

- Zisťovanie správnosti znalostí systémov AI súvisiacich so študijným programom Krajinné inžinierstvo

- Určenie úrovne povedomia študentov o týchto systémoch a o tom, ako im tieto systémy môžu pomôcť pri štúdiu

- Určenie úrovne vedomostí študentov o tom, ako im tieto systémy môžu pomôcť pri štúdiu

- Sledovanie trendu informovanosti študentov a ich vedomostí o týchto systémoch počas trvania projektu

- Stanovenie efektívnych rýchlych štruktúr pre študentov, ktoré im umožnia používať systémy AI v roli osobného lektora

- Stanovenie efektívnych rýchlych štruktúr pre učiteľov, ktoré im umožnia vytvárať príklady pre študijné predmety

- Určiť realizovateľnosť použitia týchto systémov na výpočet laboratórnych/numerických problémov

Na naplnenie cieľa projektu a získanie potrebných informácií budeme (i) skúmať súčasný stav verejne dostupných systémov AI na báze LLM, (ii) robiť prieskumy medzi študentmi a učiteľmi študijného programu Krajinné inžinierstvo a (iii) využívať otázky, odpovede, diskusie s jazykovými modelmi s použitím špecifických aktuálnych výziev.

 

Anotácia projektu v anglickom jazyku

Recent developments in Artificial Intelligence have led to emerging usage of Large Language Model based AI systems that have a natural language interface which users can ask questions about all kind of topics in many different languages. This project aims to explore the possibilities of applying the recent Artificial Intelligence to the educational process of subjects in the Landscape Engineering study programme related to natural resources management. The main aims of the project can be summarized as:

- Determining the extent of knowledge of these systems related to Landscape Engineering study programme

- Determining the correctness of knowledge of these systems related to Landscape Engineering study programme

- Determining the students’ awareness level of these systems and how these systems can help them in their studies

- Determining the students’ knowledge level of how these systems can help them in their studies

- Tracking the trend of student awareness and knowledge about these systems across the project duration

- Determining effective prompt structures for students which allows them to use these AI systems as a personal tutor

- Determining effective prompt structures for teachers to allow them generate examples for the courses

- Determine the feasibility of using these systems to calculate lab/numerical problems

To fulfill the aim of the project and gain the necessary information we will (i) explore the state of the art publicly available LLM based AI models, (ii) make surveys amongst the students and teachers of Landscape Engineering study programme and (iii) use question, answer, discussion sessions with the language models using specific topical prompts.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 7 136,00 0,00

Filter

Filter