E-learningové multimediálne centrum pre sledovanie vplyvov environmentálnych faktorov na humánne zdravie pre študentov medicínskych a zdravotníckych odborov

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): E-learningové multimediálne centrum pre sledovanie vplyvov environmentálnych faktorov na humánne zdravie pre študentov medicínskych a zdravotníckych odborov

Názov projektu (anglický): E-learning multimedia center for monitoring of environmental factors effects on human health for students of medical paramedical disciplines

Začiatok riešenia projektu: 2024

Koniec riešenia projektu: 2026

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 001UPJŠ-4/2024

Vedúci projektu: prof. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc.

Vysoká škola: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

Pracovisko: Lekárska fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Predložený projekt  KEGA  predstavuje  použitie  inovatívnych  multimediálnych  technológií v praktickej a teoretickej výučbe študentov medicínskych, lekárskych aj nelekárskych odborov, hlavne študentov Všeobecného lekárstva, Vereného zdravotníctva, Ošetrovateľstva, Fyzioterapie, Zubného lekárstva a Laboratórnych vyšetrovacích metód. Jeho náplňou je vytvorenie, zavedenie, aplikácia a implementácia multimediálnych technológií pri výučbe študentov vysokých škôl v e-learningovom ecolab centre, ktoré umožní  vytvorenie a prepojenie sledovania účinkov environmentálnych faktorov na zdravie.  Základom projektu je určovanie humánne záťaže pri pôsobení vybraných rizikových faktorov zo životného prostredia (voda, potraviny, ovzdušie, pracovné prostredie, sociálne prostredie). Návody a postupy budú zahŕňať aj návrhy na možnú elimináciu alebo minimalizáciu vplyvu týchto faktorov. Dôležitosť znalosti etiológie a vzťahov je v medicínskych a zdravotníckych odboroch  základným prvkom   v prevencii a terapii ochorení.  Projekt prinesie novú paletu vedomostí, zručností a kompetencií študentov pri sledovaní vplyvu rizikových faktorov vyplývajúcich  z environmentu (fyzikálne, chemické, klimatické). Tieto faktory spolu s ďalšími rizikovými faktormi (životný štýl)  sú príčinou a základom mnohých infekčných ale aj neprenosných chronických  ochorení. Získanie najnovších  vedomostí o vplyve a účinku týchto faktorov u budúcich zdravotníckych pracovníkov bude základom prevencie a zníženia chorobnosti a úmrtnosti obyvateľstva. Projekt zvýši vedomosti, schopnosti a zručnosti študentov z rôznych odborov medicíny a zmodernizuje profil absolventov. Projekt zavedie a implementuje postupy pri posudzovaní vzťahov „faktor – choroba“, čo sa uplatní v prevencii, a to tak pri prevencii populačnej ako aj pri prevencii individuálnej. Študenti  aj  v  rámci  hodnotenia  svojich  vlastných  rizikových   faktorov budú moderne  edukovaní  v oblasti možností interaktívnych foriem výučby, zároveň so zhodnotením základných fyziologických objektívnych zdravotných determinantov. Následne sa vytvorí onlinový model, ktorý bude schopný ohodnotiť vplyv rizikových faktorov na stupnicu sebahodnotenia študentov so zaradením aj možných fyziologických zmien v podobe meraných zdravotných parametrov. Výsledky projektu sa premietnu aj do praktických zručností študentov v poznatkoch, ktoré sú nutné pri hodnotení vplyvov významných etiologických faktorov na vznik ochorení. Výstupné časti projektu zahŕňajú tvorbu multimediálnych a printových edukačných výstupov, podkastov, videí, vedeckých výstupov v podobe publikácií.

 

Anotácia projektu v anglickom jazyku

The proposal of  KEGA project represents the use of innovative multimedia technologies in practical and theoretical education of students of medical, medical and non-medical disciplines, especially students of General Medicine, Public Healthcare, Nursing, Physiotherapy, Dentistry and Laboratory Examination Methods. Its purpose is the creation, implementation, application and implementation of multimedia technologies in teaching university students in the e-learning ecolab center, which will allow the creation and interconnection of monitoring of the effects of environmental factors on health.  The basis of the project is the determination of human burden under the influence of selected risk factors from the environment (water, food, air, working environment, social environment). The guidance and procedures shall also include proposals for the possible elimination or minimisation of the impact of these factors. The importance of knowledge of etiology and relationships is an essential element in the prevention and therapy of diseases in medical and health fields.  The project will bring a new range of knowledge, skills and competencies of students in monitoring the impact of risk factors arising from the environment (physical, chemical, climatic). These factors, together with other risk factors (lifestyle), are the cause and basis of many infectious as well as non-communicable chronic diseases. Acquiring the latest knowledge about the impact and effect of these factors on future health professionals will be the basis for preventing and reducing morbidity and mortality among the population. The project will increase the knowledge, abilities and skills of students from various fields of medicine and modernize the profile of graduates.  The project will introduce and implement procedures for assessing "factor-disease" relationships, which will be applied in prevention, both population and individual prevention. Students will also be modernly educated in the field of possibilities of interactive forms of teaching, along with the evaluation of basic physiological objective health determinants. Subsequently, an online model will be created, which will be able to evaluate the impact of risk factors on the scale of students' self-esteem, including possible physiological changes in the form of measured health parameters. The results of the project will also be reflected in students' practical skills in knowledge, which are necessary when evaluating the impacts of significant etiological factors on the development of diseases. The output parts of the project include the creation of multimedia and print educational outputs, podcasts, videos, scientific outputs in the form of publications.

 

 

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 14 651,00 0,00

Filter

Filter