Inovatívne prístupy vzdelávania v predmete pružnosť a pevnosť
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Inovatívne prístupy vzdelávania v predmete pružnosť a pevnosť
Názov projektu (anglický): Innovative approaches to education in the subject Theory of elasticity
Začiatok riešenia projektu: 2023
Koniec riešenia projektu: 2025
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 030STU-4/2023
Vedúci projektu: doc. Ing. Katarína Tvrdá, PhD.
Vysoká škola: Slovenská technická univerzita v Bratislave
Pracovisko: Stavebná fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Cieľom projektu je implementovať nové formy vo výuke predmetu Pružnosť a pevnosť na katedre Stavebnej mechaniky a následne
motivovať študentov tak, aby získané vedomosti z daného predmetu vedeli v prijateľnej forme uplatniť aj v iných technických
predmetoch, ako aj v praxi. Vytvorenie on-line prístupu do učebných textov v danom predmete, v ktorých budú zhrnuté
teoretické základy k danému predmetu. Motivovať študentov formou on-line prístupu k jednotlivým typom namáhania stavebných konštrukcií tak, aby si vedeli formou sebaevaluácie ohodnotiť svoje vedomosti z daného predmetu, ktorý má využitie nielen v oblasti stavebníctva, ale aj v strojárstve, v banskej činnosti, v biomechanike a iných oblastiach inžinierskej činnosti.
Cieľom projektu je výuka inžinierov a prenos poznatkov do iných nadväzujúcich predmetov (tvorba učebných textov, tvorba príkladov pre sebaevaluáciu, ale aj vytvorenie nových laboratórnych pomôcok, kde si môžu študenti overiť jednotlivé typy namáhania, tvorba krátkych záznamov, a neskôr aj tvorba e-learningových programov. Riešiteľský kolektív je dostatočne skúsený vo výučbe tohto
predmetu a má aj dostatok poznatkov pri riešení konkrétnych úloh z praxe. Originalitu projektu vidím v tom, že dosiaľ nebol na našej fakulte žiadny projekt priamo zameraný na takúto formu overenia znalostí, získaných pri štúdiu daného predmetu. Nové spôsoby
získavania vedomostí prinášajú pozitívne zmeny v tom, že umožňujú študentom zvoliť si individuálne miesto pre štúdium, čas ako aj vlastné tempo štúdia. Napokon odstraňujú strach z neúspechu a zlyhania pri riešení zadaných úloh na verejnosti, pretože takouto formou si bude vedieť každý študent sám odkontrolovať svoje výstupy a mieru svojich poznatkov.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The aim of the project is to implement new forms in teaching of the subject Theory of elasticity on the Department of Structural Mechanics, to motivate students to be able to apply their knowledge from the subject to other technical subjects. Creating online access to teaching texts in the subject, which will summarize the theoretical foundations of the subject. To motivate students in the form of online access to various types of stress, so that they can evaluate their knowledge of the subject in the form of self-evaluation, which is used not only in construction, but also in mechanical engineering, mining, biomechanics and other areas
of engineering.
The aim of the project is to teach engineers and transfer knowledge to other related subjects (creation of teaching texts, creation of examples for self-evaluation, but also creation of new laboratory aids, where students can verify individual types of stress, creation of short records, and later creation of elearning programs. The research team is sufficiently experienced in teaching this subject and also has enough knowledge in solving specific tasks from practice. The originality of the project I see in the fact that so far there has been no project at our faculty directly focused on this form of verification of knowledge acquired during the study of the subject. New ways
of acquiring knowledge bring positive changes in that they allow students to choose an individual place to study, time as well as their own rate of study. Finally, they eliminate the fear of failure and unsuccess in solving assigned tasks in public, because in this way, everyone will be able to check their outputs and and the degree of their knowledge.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 10 114,00 | 0,00 |