Inovácia učiteľských študijných programov náboženská výchova, etická výchova a výchova k občianstvu so zameraním na rozvoj kompetencií
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Inovácia učiteľských študijných programov náboženská výchova, etická výchova a výchova k občianstvu so zameraním na rozvoj kompetencií
Názov projektu (anglický): Innovation of teacher education programmes in Religious Education, Ethics and Citizenship Education with a focus on the competences development
Začiatok riešenia projektu: 2023
Koniec riešenia projektu: 2025
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 020UKF-4/2023
Vedúci projektu: doc. Mgr. Andrea Blaščíková, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovisko: Filozofická fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Projekt je zameraný na inováciu študijných programov učiteľstvo náboženskej výchovy, učiteľstvo etickej výchovy a učiteľstvo výchovy k občianstvu. Východiskom projektu je súčasný kompetenčný model vzdelávania a jeho aplikácia v príprave budúcich učiteľov predmetov zameraných na výchovu k hodnotám. Projekt sa sústredí na rozvíjanie kompetencií študentov učiteľstva prostredníctvom posilňovania cností ako dispozícií vedieť poznávať, vedieť tvoriť a vedieť eticky konať. Implementuje tým Odporúčanie Rady Európskej únie (2018) koncipovať každú kompetenciu ako súhru vedomostí, zručností a postojov a Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania pre roky 2018-2027, ktorý kladie dôraz na hodnotovú (postojovú) výchovu v školách. Využíva filozofickú teóriu cnosti pre zvýšenie kompetencie budúcich učiteľov učiť so zreteľom k rozvoju kompetencií žiakov. Projekt (1) inovuje informačné listy predmetov vybraných učiteľských študijných programov, (2) pripravuje vysokoškolskú učebnicu pre študentov, (3) aktívne zapája študentov učiteľstva do tvorby didaktických materiálov pre hodnotovú výchovu v školách, (4) overuje a analyzuje efektivitu inovovaných vzdelávacích postupov a (5) prepája komunitu akademikov, študentov a učiteľov z praxe.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The project is aimed at the innovation of the teacher education programmes in Religious Education, Ethics and Citizenship Education. The starting point of the project is the current competency-based model of education and its application in the preparation of future teachers training in value education subjects. The project focuses on developing the student teachers’ competences through the strengthening of virtues as dispositions to know, to create and to act ethically. In doing so, it implements the Recommendation adopted by the Council of the European Union (2018) to conceive each competence as a combination of knowledge, skills and attitudes and the National Programme for the Development of Education and Training for 2018-2027, which emphasises values (attitudinal) education at schools. It uses the philosophical theory of virtue to increase the competence of future teachers to teach with regard to the development of students' competences. The project (1) innovates course information sheets for selected teacher education programmes, (2) prepares a university textbook for students, (3) actively involves student teachers in the development of didactic materials for values education at schools, (4) verifies and analyses the effectiveness of the innovated educational practices, and (5) connects a community of academics, students and practising teachers.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 5 920,00 | 0,00 |