Podpora a vývoj inovácií v estetickovýchovných predmetoch s akcentom na expresívne terapie v inkluzívnom vzdelávaní

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Podpora a vývoj inovácií v estetickovýchovných predmetoch s akcentom na expresívne terapie v inkluzívnom vzdelávaní

Názov projektu (anglický): Support and development of innovations in aesthetic and educational subjects with an emphasis on expressive therapies in inclusive education

Začiatok riešenia projektu: 2023

Koniec riešenia projektu: 2024

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 038UK-4/2023

Vedúci projektu: PaedDr. Margaréta Osvaldová, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

   Vzhľadom na inkluzívne trendy vo vzdelávaní, kedy je väčšina žiakov so špeciálnymi výchovno vzdelávacími potrebami vzdelávaná prioritne v inkluzívnom školskom prostredí, je potrebné zabezpečiť saturáciu potrieb praxe vo vzťahu k špeciálnej metodickej príprave učiteľov. Cieľom je vytvoriť manuál expresívno-terapeutických projektov  s akcentom na prierezovú tému osobnostného a sociálneho rozvoja v predmetoch hudobná a výtvarná výchova. Manuál je určený pre učiteľov na primárnom stupni základných škôl ako aj odborných zamestnancov podporných tímov a poradenských centier. Súčasťou projektu sú odborné semináre s workshopmi pre učiteľov  esteticko-výchovných predmetov na primárnom stupni základných škôl a odborných zamestnancov. Predkladaný projekt vypĺňa medzeru absentovaného koncepčného riešenia implementácie prierezovej témy osobnostného a sociálneho rozvoja  do kurikula hudobnej a výtvarnej výchovy. Svojimi výstupmi predpokladá prínos nielen v odborovej didaktike, ale i v praxologickej rovine. Vzhľadom na dynamiku celosvetových trendov implementácie expresívnych terapií a prierezovej témy osobnostného  a sociálneho rozvoja do vzdelávacej oblasti umenie a kultúra a ich aplikácie vo výchovno-vzdelávacom prostredí, je vhodné definovať projekt ako progresívny a trvalo udržateľný.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

Given the inclusive trends in education, where the majority of pupils with special educational needs are educated as a matter of priority in an inclusive school environment, it is necessary to ensure the saturation of the needs of practice in relation to special methodological training of teachers. The aim of the project is to create a manual of expressive-therapeutic modules for music and art education with an emphasis on cross-cutting topics of personal and social development. The manual is intended for primary school teachers as well as professional staff of support teams and counseling centers. The project includes professional seminars with workshops for teachers of music and art education at the primary level of primary schools and professional staff. The presented project fills the gap of the absent conceptual solution of the implementation of the cross-cutting theme of personal and social development into the curriculum of music and art education. With its outputs, it assumes a contribution not only in the professional didactics, but also in the praxological level. Given the dynamics of global trends in the implementation of expressive therapies and the cross-cutting theme of personal and social development in the field of art and culture and their application in the educational environment, it is appropriate to define the project as progressive and sustainable.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 2 994,00 0,00

Filter

Filter