Tvorba tréningového programu rozvoja podnikateľských zručností a metakognitívnych schopností v kontexte eliminácie Dunning-Krugerovho efektu
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Tvorba tréningového programu rozvoja podnikateľských zručností a metakognitívnych schopností v kontexte eliminácie Dunning-Krugerovho efektu
Názov projektu (anglický): Creation of a training program for the development of entrepreneurial skills and metacognitive skills in the context of eliminating the Dunning-Kruger effect
Začiatok riešenia projektu: 2023
Koniec riešenia projektu: 2025
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 018PU-4/2023
Vedúci projektu: doc. PaedDr. Zuzana Birknerová, PhD., MBA
Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove
Pracovisko: Fakulta manažmentu, ekonomiky a obchodu
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Komplexná príprava vysokoškolských študentov Fakulty manažmentu, ekonomiky a obchodu zahŕňa okrem rozvoja znalostnej oblasti aj rozvíjanie podnikateľských zručností ako predpokladu efektívneho zvládania interpersonálnych vzťahov a sociálnych situácií. V prezentovanom projekte navrhujeme tvorbu konkrétneho tréningového programu zameraného na rozvoj podnikateľských zručností s ohľadom na rozvoj metakognitívnych schopností a elimináciu Dunning-Krugerovho efektu. Nácvik týchto zručností u študentov vysokej školy bude prebiehať zážitkovou formou v rámci sociálno-psychologických tréningov. Novo navrhnutý voliteľný predmet s názvom „Tréningový program podnikateľských zručností“ bude zameraný na rozvoj sociálnych podnikateľských a manažérskych zručností a osobnostný rozvoj budúcich manažérov, ich metakognitívnych schopností v kontexte eliminácie Dunning-Krugerovho efektu. Súčasťou projektu je overenie pôsobenia navrhovaného tréningového programu so zodpovedajúcou materiálnou a metodickou podporou. Výstupmi projektu budú vypracované vysokoškolské učebné materiály a texty na výučbu voliteľného predmetu s názvom „Tréningový program podnikateľských zručností – učebné texty“ a metodické texty pre pedagógov, s názvom „Tréningový program podnikateľských zručností – metodická príručka“ ktoré budú obsahovať postupy a vyhodnocovanie jednotlivých aktivít. V programe voliteľného predmetu budú zaradené inovatívne vyučovacie metódy ako rolové hry, riešenie modelových situácií, sebareflexia prostredníctvom sebapoznávacích dotazníkov a spätnej väzby. Edukácia bude zameraná na odovzdávanie vedomostí a zároveň na socializáciu a rozvíjanie osobnosti vysokoškolských študentov na Fakulte manažmentu, ekonomiky a obchodu PU v Prešove.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The comprehensive training of university students at the Faculty of Management and Business includes, in addition to the development of the knowledge area, the development of business and entrepreneurial skills as a prerequisite for effective management of interpersonal relationships and social situations. In the presented project, we propose the creation of a specific training program focused on the development of entrepreneurial skills with regard to the development of metacognitive skills and the elimination of the Dunning-Kruger effect. The training of these skills by university students will take place in an experiential form within the socio-psychological trainings. The newly proposed elective course entitled "Entrepreneurial Skills Training Program" will focus on the development of social entrepreneurial and managerial skills and the personal development of future managers, their metacognitive abilities in the context of eliminating the Dunning-Kruger effect. Part of the project is to verify the operation of the proposed training program with appropriate material and methodological support. The outputs of the project will be represented by the developed university teaching materials and texts for teaching the optional subject entitled "Entrepreneurial Skills Training Program – Textbook" and methodological texts for teachers entitled "Entrepreneurial Skills Training Program – Methodological Manual" which will contain procedures and evaluation of individual activities. The program of the optional subject will include innovative teaching methods such as role-playing games, solving model situations, self-reflection through self-knowledge questionnaires and feedback. The education will focus on the transfer of knowledge and at the same time on the socialization and development of the personality of university students at the Faculty of Management and Business of the University of Prešov.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 11 856,00 | 0,00 |