Redizajn a digitalizácia pedagogického procesu v predmete finančné investície
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Redizajn a digitalizácia pedagogického procesu v predmete finančné investície
Názov projektu (anglický): Redesign and digitization of the pedagogical process in the subject Financial investment
Začiatok riešenia projektu: 2023
Koniec riešenia projektu: 2025
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 013EU-4/2023
Vedúci projektu: doc. Ing. Miloš Bikár, PhD.
Vysoká škola: Ekonomická univerzita v Bratislave
Pracovisko: Fakulta podnikového manažmentu
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Projekt je zameraný na redizajn a digitalizáciu pedagogického procesu v predmete Finančné investície. Zámerom projektu je využívanie moderných prostriedkov informačno-komunikačných technológií a zdokonalenie zručností digitálnej a finančnej gramotnosti vo väzbe na hlavné priority Európskej komisie a nového akčného plánu digitálneho vzdelávania pre roky 2021-2027. Moderný investičný svet ponúka širokému spektru retailových a inštitucionálnych investorov digitálne obchodné (tradingové) platformy, ktoré za predpokladu dostupnosti internetu umožňujú prijímať investičné rozhodnutia v podobe kúpy alebo predaja vybraného podkladového aktíva prakticky z ktoréhokoľvek miesta sveta. Spôsobom integrácie interaktívnych metód, webinárov, e-learningu, on-line kurzov a efektívnych učebných postupov bude reflektovať trend transformácie ekonomiky a požiadaviek praxe. Projekt sa rovnako zaoberá modifikáciou – redizajnom obsahovej štruktúry predmetu Finančné investície na II. stupni vysokoškolského štúdia v danom študijnom programe na Fakulte podnikového manažmentu a ako voliteľný predmet aj na Fakulte hospodárskej informatiky. Originálnosť projektu spočíva v práci s tradingovou platformou, analýze možných obchodovateľných produktov na báze aktuálnych cien, analýze dát s využitím fundamentálnej a technickej analýzy, v skúmaní rôznych techník obchodovania a prijímania investičných rozhodnutí. Projekt sleduje trend rozvíjania digitálnych kompetencií a odbornej prípravy študentov využívaním interoperabilných IT systémov a dostupných webových portálov v oblasti finančných investícií.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The project is focused on the redesign and digitization of the pedagogical process in the subject of Financial Investments. The aim of the project is to use modern means of information and communication technologies and to improve digital and financial literacy skills in connection with the main priorities of the European Commission and the new action plan for digital education for the years 2021-2027. The modern investment world offers for a wide range of retail and institutional investors digital trading platforms, which, provided the availability of the Internet, allow them to make investment decisions in the form of buying or selling selected underlying assets from virtually anywhere in the world. The way in which interactive methods, webinars, e-learning, online courses, and effective learning practices are integrated will reflect the trend of economic transformation and practice requirements. The project also deals with the modification - redesign of the content structure of the subject Financial Investments in II. degree in university in the given study program at the Faculty of Business Management and as an optional subject also at the Faculty of Business Informatics. The originality of the project lies in working with a trading platform, analysis of possible tradable products based on current prices, data analysis using fundamental and technical analysis, researching various trading techniques, and making investment decisions. The project follows the trend of developing digital competencies and training students using interoperable IT systems and available web portals in the field of financial investment.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 4 817,00 | 0,00 |