Job Labs – Jazyková príprava pre potreby praxe na UNIZA
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Job Labs – Jazyková príprava pre potreby praxe na UNIZA
Názov projektu (anglický): Job Labs – Foreign language training for labour market needs at UNIZA
Začiatok riešenia projektu: 2023
Koniec riešenia projektu: 2025
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 007ŽU-4/2023
Vedúci projektu: PaedDr. Lenka Môcová, PhD.
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Hlavným cieľom predkladaného projektu je identifikácia a inovácia obsahu, metód a systému hodnotenia študentov vyučovacích predmetov Cudzí jazyk 1 a Cudzí jazyk 2 inžinierskeho štúdia na Žilinskej univerzite. Oba predmety sú povinné pre všetky fakulty UNIZA. Projekt odpovedá na požiadavku prispôsobiť obsah a metódy výučby odborného cudzieho jazyka ako aj metódy hodnotenia študentov inžinierskeho štúdia na Žilinskej univerzite potrebám trhu práce.
Vo výskumnej fáze projektu sa predovšetkým sústreďujeme na analýzu potrieb absolventov UNIZA na trhu práce v oblasti “mäkkých” i “tvrdých” prenositeľných zručností, ku ktorým patrí aj odborný cudzí jazyk. V tejto fáze sa oboznámime so spôsobmi riešenia problematiky na zahraničných a slovenských univerzitách a preštudujeme dostupné štúdie, ktoré analyzujú pripravenosť súčasných absolventov pre prax. Získané poznatky následne aplikujeme pri tvorbe obsahu a metodiky 2-semestrálneho kurzu vyučovania odborného cudzieho jazyka pre študentov inžinierskeho štúdia na UNIZA a vytvoríme moderné, inovatívne učebné materiály zamerané na podporu jazykovej produkcie aplikovanej na prax. Osobitnú pozornosť venujeme metódam hodnotenia študentov, ktoré komplexne zhodnotia aj s využutím umelej inteligencie nielen jazykové zručnosti študentov, ale aj ich ďalšie identifikované kľúčové prenositeľné zručnosti, napríklad pri odborných prezentáciach, rozvíjajú tvorivé a kritické myslenie. V záverečnej časti projektu pilotne aplikujeme otestujeme novúé učebné materiály v predmete Cudzí jazyk 1 a 2 (CJA, CJB) pre študentov inžinierskeho štúdia na UNIZA a zadefinujeme zákaldné parameter pre system efektívneho hodnotenia jazykových kompetencií. Výsledky zhodnotíme a predstavíme odbornej verejnosti a akademickej komunite prostredníctvom vedeckých a odborných publikácií a konferenčných príspevkov.
Ciele projektu budeme napĺňať v rámci inovatívneho konceptu Job Labs. Ide o jedinečný koncept pracoviska, ktorý podporuje jazykovú produkciu simuláciou pracovných situácií, pričom sa zameriava na rozvoj vybraných prenositeľných zručností, kreativity, tímovej práce, kritického myslenia a zručnosti učiť sa učiť.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The main project objective is to identify and innovate the content, methods and assessment system of the engineer degree courses Foreign Language 1 and Foreign Language 2 at the University of Žilina. Both subjects are compulsory for all UNIZA faculties. The project responds to the requirement to adapt the content and methods of teaching a professional foreign language and the student assessment methods of engineer degree studies at the University of Žilina to the needs of the labour market.
In the survey phase of the project, we will mainly focus on the need analysis of UNIZA graduates in the labour market in terms of "soft" and "hard" transferable skills, which include a professional foreign language. In the orientation phase, we will get acquainted with the methods of addressing the issue at foreign and Slovak universities and survey the available studies that analyse the readiness of current graduates for practice. We will then apply the acquired knowledge in the development of the content and methodology of a 2-semester course of a professional foreign language for engineer degree students at UNIZA and create modern, innovative teaching materials aimed at supporting language production applied to practice. We pay special attention to student assessment methods that comprehensively assess not only students' language skills but also other identified relevant transferable skills, for example, in professional presentations, developing creative and critical thinking. In the final part of the project, we will test the new teaching materials in the subjects Foreign Language 1 and 2 for engineer degree students at UNIZA and define the basic parameters for an effective language competency assessment system. We will evaluate the results and present them to the professional and academic community through scientific and professional publications and conference papers.
We will pursue the project objectives within the framework of the innovative Job Labs concept. It is a unique concept that promotes language production by simulating work situations, focusing on the development of selected transferable skills, creativity, teamwork, critical thinking and learning to learn.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 3 643,00 | 0,00 |