Elektronická vysokoškolská učebnica gramatiky španielskeho jazyka

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Elektronická vysokoškolská učebnica gramatiky španielskeho jazyka

Názov projektu (anglický): Electronic university textbook of Spanish grammar

Začiatok riešenia projektu: 2022

Koniec riešenia projektu: 2024

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 042UKF-4/2022

Vedúci projektu: doc. Mgr. Martin Štúr, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Pracovisko: Filozofická fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Projekt je zameraný na vytvorenie bilingválnej elektronickej vysokoškolskej učebnice praktickej gramatiky španielskeho jazyka, určenej predovšetkým pre univerzitných učiteľsky alebo prekladateľsky zameraných študentov španielskej filológie. Cieľom učebnice okrem poskytnutia chýbajúceho aktuálneho systematického opisu od základov po špecializovanú úroveň aj riešenie náročnejších problémov pri redakcii textov v španielskom jazyku z gramatického hľadiska, ďalej skúmanie jednotlivým tém a problémov z komparatívneho hľadiska pri ich výklade a z kontrastívneho hľadiska pri ich prekonávaní medzijazykovej a vnútrojazykovej interferencie. Vysokoškolská učebnica je zameraná na všetky úrovne zvládania jazyka od A1 po C2. Jej štruktúra je modulárna, čo študentom umožňuje zamerať sa na rôzne žánre textov. Bude obsahovať príklady a cvičenia tak z oblasti bežnej a každodennej komunikácie, literatúry a kultúry, ako aj odborného a technického jazyka.

 

Anotácia projektu v anglickom jazyku

The project focuses on the preparation of a bilingual electronic textbook of practical grammar of Spanish language intended primarily for university teaching or translation-oriented students of Spanish philology, also touching on more demanding problems of text editing from a grammatical point of view. It approaches individual topics and problems comparatively in interpretation and contrastively in overcoming interlingual and intralingual interference. It focuses on all levels of language proficiency from A1 to C2, has a modular structure, examples and exercises are in the field of ordinary and everyday communication, literature and culture, as well as professional and technical language.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 6 232,00 0,00

Filter

Filter