Zvyšovanie praktických zručností študentov vysokých škôl v oblasti interkultúrneho vzdelávania prostredníctvom vytvárania a rozvoja Learning Management System

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Zvyšovanie praktických zručností študentov vysokých škôl v oblasti interkultúrneho vzdelávania prostredníctvom vytvárania a rozvoja Learning Management System

Názov projektu (anglický): Enhancing the practical skills of university students in intercultural learning through the creation and development of a Learning Management System

Začiatok riešenia projektu: 2022

Koniec riešenia projektu: 2024

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 042PU-4/2022

Vedúci projektu: doc. ThDr. Mária Kardis, PhD.

Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove

Pracovisko: Gréckokatolícka teologická fakulta

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Predkladaný projekt je určený́ študentom a učiteľom, ktorí plánujú́ a projektujú́ realizáciu prierezových tém z oblasti interkulturality a multikultúrneho manažmentu do obsahov jednotlivých vzdelávacích oblastí a povinných predmetov realizovaných v rámci odborov Teológia a Historické vedy, prípadne ako samostatný́ predmet alebo kurz. Bez ohľadu na formu začlenenia predmetných oblasti do vyučovania, predkladaný projekt využíva aktivizujúce a interaktívne učebné stratégie a postupy založené na princípoch pedagogického konštruktivizmu, ktoré sú absolventi programu schopní implementovať do praxe.
Aktuálna hrozba nárastu sociálnych konfliktov a intolerancie voči iným hodnotám subkultúr a minoritných skupín v spoločnosti vyvoláva nevyhnutnú potrebu vovádzania interkultúrnej edukácie v oblasti ľudských práv s dôrazom na prevenciu kriminality, radikalizácie, intolerancie rôznych spoločenských skupín na Slovensku. Efektívne využívanie interkultúrnej edukácie je opodstatnené s ohľadom na skutočnosť, že absencia rôznych foriem prevencie je faktorom spôsobilým uviesť do pohybu rôzne extrémne skupiny a ohroziť tak princípy demokracie. Interkultúrne vzdelávanie v oblasti ľudských práv ako nástroj verejnej politiky s dôrazom na prevenciu radikalizácie, (etnickej a náboženskej) neznášanlivosti a porozumenie minorít je prioritne zamerané na vzájomné spoznávanie a porozumenie spoločenských diverzít, vzájomného pochopenia a akceptácie odlišných postojov.
Projekt predpokladá vytváranie inovatívnych študijných materiálov v rámci realizovaných na fakulte študijných programov, prepojenie vzdelávania a praxe, ako aj realizáciu e – learningových kurzov. Vzhľadom na doposiaľ realizované aktivity ako aj spätnú väzbu nielen od poslucháčov štúdia (ako primárnej cieľovej skupiny), ale aj z externého prostredia, projekt predpokladá klásť tiež dôraz na medzinárodný rozmer jeho implementácie. Cieľom teda nie je vytvorenie systému, ktorý by vôbec nevyužíval tradičné vzdelávanie v triedach, ale systému, ktorý by čo najlepšie vyhovoval požiadavkám študujúcich a zabezpečoval čo najvyššiu kvalitu vzdelávania. Súčasné tempo vývoja informačných a komunikačných technológií dovoľuje uskutočniť zásadné zmeny vo vyučovacom procese tým, že poskytuje možnosti na vytváranie nielen textových stránok, ale aj prezentácii vo forme multimediálnych kurzov. Tie umožnia študovanú látku absorbovať rýchlejšie a lepšie ako klasická forma výkladu a textového či grafického spracovania.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

This project is intended for students and teachers who are planning and designing the implementation of cross-cutting themes in the field of Interculturality and Multicultural Management into the content of individual educational areas and specific compulsory courses implemented within the fields of Theology and Historical Sciences, or as a separate subject or course. Regardless of the form of incorporation of the subject areas into teaching, the present project uses activating and interactive teaching strategies and practices based on the principles of pedagogical constructivism, which the graduates of the programme are able to implement in their practice.
The current threat of increasing social conflicts and intolerance towards other values of subcultures and minority groups in the society raises the inevitable need for the introduction of intercultural education in the field of human rights with an emphasis on the prevention of crime, radicalization, intolerance of different social groups in Slovakia. The effective use of intercultural education is justified in view of the fact that the absence of various forms of prevention is a factor capable of setting in motion various extreme groups and thus endangering the principles of democracy. Intercultural human rights education as an instrument of public policy with an emphasis on the prevention of radicalisation, (ethnic and religious) intolerance and understanding of minorities is primarily aimed at mutual recognition and understanding of social diversities, mutual understanding and acceptance of different attitudes.
The project envisages the creation of innovative study materials within the Faculty's implemented Study Programmes, the linking of education and practice, as well as the implementation of e-learning courses. Considering the activities implemented so far, as well as the feedback not only from the students (as the primary target group), but also from the external environment, the project also assumes to emphasize the international dimension of the project implementation. The aim is therefore not to create a system that does not use traditional classroom education at all, but a system that best suits the requirements of the learners and ensures the highest possible quality of education. The current pace of development of information and communication technologies allows for fundamental changes in the teaching process by providing opportunities for creating not only text pages but also presentations in the form of multimedia courses. These will allow the studied material to be absorbed faster and better than the classical form of interpretation and textual or graphic processing.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 16 616,00 0,00

Filter

Filter