Adaptívna platforma pre rozvoj štatistickej gramotnosti
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Adaptívna platforma pre rozvoj štatistickej gramotnosti
Názov projektu (anglický): Adaptive platform for the development of statistical literacy
Začiatok riešenia projektu: 2022
Koniec riešenia projektu: 2024
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 020UCM-4/2022
Vedúci projektu: doc. RNDr. Iveta Dirgová Luptáková, PhD.
Vysoká škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Pracovisko: Fakulta prírodných vied
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Štatistika je predmet nevyhnutný pre študentov technických a prírodovedne orientovaných odborov. Ako príklad môžeme v súčasnej dobe vidieť reálny dopad potreby kvalitného štatistického spracovania a vyhodnocovania pri epidémii COVID 19.
Tradičné vzdelávanie v tejto oblasti sa dá edukačne rozdeliť do dvoch extrémov. Na jednej stane zahŕňa učenie sa vzorcov naspamäť a ich aplikáciu na menšie slovné úlohy, na strane druhej, pri využití výpočtovej techniky, štatistika býva často redukovaná na zadávanie vstupov do vybraného štatistického softvéru. Ani v jednom extréme nejde o skutočné pochopenie princípov použitých výpočtov.
Cieľom je vybudovanie adaptívnej platformy na výučbu štatistiky, obsahujúcej interaktívne moduly integrované do multimediálne podporovanej výučby. Vyvinutá platforma zabezpečí rozvoj gramotnosti v štatistických metódach a v analýze údajov.
Platforma bude zahŕňať moderné koncepty Data Science, aktívne učenie a adaptívne materiály. Súčasťou kognitívneho prístupu v adaptívnej platforme je aj výber vhodných aplikačných prípadov, kedy študenti budú musieť pomocou kritickej analýzy a tvorivého myslenia dospieť k praktickému rozhodnutiu, podporenému štatistickými výpočtami.
Jedným z výstupov projektu bude testovanie platformy na základe experimentálnych úloh z oblasti štatistiky, ako aj príprava vzdelávacích materiálov podporujúcich vzdelávanie v prezenčnej aj dištančnej forme štúdia, ktoré dotvoria obraz o riešenej problematike s prepojením na prax.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
Statistics is a subject necessary for students of technical and science-oriented disciplines. As an example, we can currently see the real impact of the need for quality statistical processing and evaluation in the COVID pandemic 19.
Traditional education in this area can be divided into two extremes. On the one hand, it involves memorizing formulas and applying them to smaller word problems, on the other hand, when using computer technology, statistics is often reduced to entering inputs into selected statistical software. Neither extreme provides a real understanding of the principles of the calculations.
The aim is to build an adaptive platform for teaching statistics, containing interactive modules integrated into multimedia-supported teaching. The developed platform will ensure the development of literacy in statistical methods and data analysis.
The platform will include modern Data Science concepts, active learning and adaptive materials. Part of the cognitive approach to the adaptive platform is the selection of suitable application cases, where students will have to reach a practical decision, supported by statistical calculations, through critical analysis and creative thinking.
One of the outputs of the project will be tests of the platform on the basis of experimental tasks in the field of statistics, as well as preparation of educational materials supporting education in full-time and distance learning, which will complete the understanding of the topic by a link to practice.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 6 232,00 | 0,00 |