Implementácia progresívnych technológií do vzdelávania v oblasti technickej ortopédie a podporu integrácie s praxou
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Implementácia progresívnych technológií do vzdelávania v oblasti technickej ortopédie a podporu integrácie s praxou
Názov projektu (anglický): Implementation of progressive technologies in prosthetics and orthotics education and support integration with practice
Začiatok riešenia projektu: 2022
Koniec riešenia projektu: 2024
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 044TUKE-4/2022
Vedúci projektu: Dr. h. c. mult. prof. Ing. Jozef Živčák, DrSc., MPH, Akademik UčSS
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Pracovisko: Strojnícka fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Aktuálnym trendom v oblasti vzdelávania je využitie multimediálnych prístupov a progresívnych technológií pre podporu aktívnej integrácie všetkých subjektov edukačného procesu. Na základe týchto skutočností vzniká potreba zvýšenia adaptability a kvality absolventov štúdia programu Protetika a ortotika pre potreby ich budúceho pracovného uplatnenia. Zvýšenie informovanosti o fundamentálnych princípoch interdisciplinárnych vied v kombinácií s laboratórnymi a praktickými cvičeniami na podporu zvyšovania úrovne myslenia slovenským aj zahraničným študentov je cieľom predkladaného projektu. Synergia kľúčových poznatkov z biomechaniky v spojení s digitalizáciou merných podkladov, počítačovým modelovaním a aditívnou výrobou má široké uplatnenie nielen v oblasti medicíny, rehabilitácie, ale aj v športe, ergonómií, projektovaní zariadení a pod. Pohybová analýza je v klinickej praxi stále vykonávaná majoritne konvenčnými prístupmi, s nástupom a masívnym využitím softvérových aplikácií prichádza ale potreba absolventov so znalosťami a zručnosťami v oblasti inovatívnych prístupov hodnotenia posturálnych a pohybových vzorov.
Cieľom predkladaného projektu je vytvoriť viacjazyčnú informačnú základňu poskytujúcu návody či postupy pre aplikáciu základných vedomostí pri riešení praktických úloh v oblasti návrhu, vývoja, výroby a aplikácie proteticko-ortotických pomôcok prostredníctvom inovatívnych nástrojov a technológií.
Plánovaným výstupom projektu budú skriptá a súbor praktických cvičení a teoretických materiálov pre študentov ako aj multimediálne edukačné materiály s možnosťou využitia aj pri distančnej forme výučby ako v slovenskom tak aj anglickom jazyku.
Pre vedeckú a akademickú obec bude plnohodnotným prínosom vypracovaná prehľadová štúdia publikovaná v zahraničnom alebo domácom časopise a príspevky o využití inovatívnych prístupov pri odoberaní merných podkladov na ortopedické pomôcky a metodikách modernej diagnostiky pohybového aparátu človeka.
Pre širšiu odbornú verejnosť budú prístupné vybrané súbory v digitálnej podobe zahŕňajúce multimediálny edukačný materiál, webinár a iné prospektové materiály.
Multimediálny materiál bude sumarizovaný do formátu tzv. Learning by Doing, ktorý oboznámi študentov s možnosťami využitia pohybovej analýzy, 3D skenovacími a inovatívnymi výrobnými prístupmi v rámci edukačného procesu.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The current trend in the field of education is the use of multimedia approaches and progressive technologies to support the active integration of all subjects of the educational process. Based on these facts, there is a need to increase the adaptability and quality of graduates of the Prosthetics and Orthotics program for the needs of their future employment. Increasing awareness of the fundamental principles of interdisciplinary sciences in combination with laboratory and practical exercises to support increasing the level of thinking of Slovak and foreign students is the aim of the presented project. The synergy of key knowledge of biomechanics in connection with the digitization of measurement data, computer modelling and additive production has a wide application not only in the field of medicine, rehabilitation, but also in sports, ergonomics, equipment design, etc. In clinical practice, movement analysis is still performed mostly by conventional approaches, but with the advent and massive use of software applications comes the need for graduates with knowledge and skills in innovative approaches to the evaluation of postural and movement patterns.
The aim of the presented project is to create an information platform providing instructions or procedures for the application of basic knowledge in solving practical tasks in the field of design, development, production, and application of prosthetic and orthotic devices through innovative tools and technologies. The planned outcome of the project will be scripts and set of practical exercises and theoretical materials for students as well as multimedia educational materials with the possibility of use in the distance form of teaching in Slovak and English language.
For the scientific and academic community, a review study published in a foreign or domestic journal, articles on the use of innovative approaches in the collection of specific data on orthopaedic devices and methodologies of modern diagnostics of the human locomotor system.
The selected files in digital form including multimedia educational material will be accessible for the general professional public, webinar and brochure materials will be also available.
Multimedia material will be summarized in a format called “Learning by Doing”, which will teach students with the possibility of using motion analysis, 3D scanning and innovative production approaches in the educational process.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 18 333,00 | 0,00 |