Implementácia poznatkov o moderných spôsoboch znižovania záťaže životného prostredia pri energetickom využívaní tuhých palív a odpadov do pedagogického procesu
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Implementácia poznatkov o moderných spôsoboch znižovania záťaže životného prostredia pri energetickom využívaní tuhých palív a odpadov do pedagogického procesu
Názov projektu (anglický): Implementation of knowledge about modern ways of reducing environmental burden in the energy use of solid fuels and waste into the pedagogical process
Začiatok riešenia projektu: 2022
Koniec riešenia projektu: 2024
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 032ŽU-4/2022
Vedúci projektu: doc. Ing. Michal Holubčík, PhD.
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline
Pracovisko: Strojnícka fakulta
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Energetické zhodnocovanie odpadov je v súčasnosti kľúčovou témou odpadového hospodárstva podporované strategickými dokumentmi EÚ na dosiahnutie klimatickej neutrality a dekarbonizácie energetiky. Súvisiac s tým sa predpokladá nárast budovania zariadení na energetické využívanie odpadov a tým aj zvýšenie nárastu množstva emisií. Dôležitou súčasťou týchto zariadení sú technológie na čistenie spalín. Predkladaný projekt výskumom nových technológií znižovania produkcie emisií pri energetickom zhodnocovaní tuhých látok v zdrojoch tepla si kladie za cieľ inovovanie didaktických pomôcok, metód a postupov výučby v rámci študijných programov Energetická a environmentálna technika a Technika prostredia, ktorých súčasťou sú predmety Technika ochrany ovzdušia, Energetické využívanie odpadov, Monitorovanie životného prostredia a Meranie v technike prostredia. V rámci inovácie študijných programov sa vytvoria demonštračné študijné pomôcky vo forme fyzikálnych modelov kombinujúcich rôzne zdroje tepla a spalinovody s najmodernejšími spôsobmi znižovania produkcie emisií vhodnými aj pre zariadenia na energetické využitie odpadov. Plánovaným výstupom projektu je vytvorenie skrípt a vysokoškolskej učebnice venované problematike energetického zhodnocovania odpadov a znižovania zaťažovania životného prostredia emisiami pri spaľovaní tuhého paliva a odpadu v zdrojoch tepla, ktoré pomôžu k zvýšeniu úrovne vzdelania študentov v oblasti efektívneho zhodnocovania tuhých odpadov s čo najnižším negatívnym dopadom na životné prostredie.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
Energy recovery is currently a key waste management issue supported by EU strategy papers to achieve climate neutrality and energy decarbonisation. In connection with this, an increase in the construction of facilities for the energy recovery of waste is expected and thus an increase in the amount of emissions. Flue gas cleaning technologies are an important part of these devices. The presented project of research into new technologies for reducing emissions in energy recovery of solids in heat sources aims to innovate teaching aids, methods and teaching methods within the study programs Energy and Environmental Engineering and Environmental Engineering, which include subjects Air Protection Technology, Energy Utilization. waste management, environmental monitoring and measurement in environmental engineering. As part of the innovation of study programs, demonstration study aids will be created in the form of physical models combining various heat sources and flue pipes with state-of-the-art methods of reducing emissions, also suitable for waste-to-energy plants. The planned output of the project is the creation of scripts and a university textbook dedicated to the issue of energy recovery and reducing the environmental impact of emissions from the combustion of solid fuel and waste in heat sources, which will help increase students' education in effective solid waste recovery with the lowest negative impact on the environment.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 19 215,00 | 0,00 |