Integrácia konektivizmu využitím webových platforiem vo výučbovej stratégií predmetov študijného programu "aplikovaná biológia"
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Integrácia konektivizmu využitím webových platforiem vo výučbovej stratégií predmetov študijného programu "aplikovaná biológia"
Názov projektu (anglický): Integration of connectivism using web platforms in the teaching strategy of the subjects of the study program "Applied Biology"
Začiatok riešenia projektu: 2022
Koniec riešenia projektu: 2024
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 023SPU-4/2022
Vedúci projektu: prof. Ing. Norbert Lukáč, PhD.
Vysoká škola: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Pracovisko: Fakulta biotechnológie a potravinárstva
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Cieľom predkladaného projektu je rozvoj, zvýšenie efektivity a integrácia interaktívnych moderných postupov do výučbovej stratégie predmetov „Fyziológia bunky“ a „Imunobiológia“, ktoré sú určené pre študentov I. a II. stupňa vysokoškolského štúdia, zabezpečovaných na Katedre fyziológie živočíchov, Fakulty biotechnológie a potravinárstva, Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre v rámci študijného programu „Aplikovaná biológia“. Pre uskutočnenie tohto zámeru je rozhodujúce vyvinúť stratégiu zakomponovania inovatívnych prvkov do celkového súhrnu doterajšieho výučbového procesu vytvárajúc tak komplexný pedagogický výstup spĺňajúci zvýšené požiadavky a kritériá dnešnej modernej doby, ktorá je typická využívaním IKT technológií na všetkých úrovniach a stupňoch vysokoškolského štúdia. Udalosti posledných mesiacov, nie len na našom území ale i celosvetovo, súvisiace so zvýšenou potrebou gramotnosti študentov a pedagógov vo využívaní webových platforiem v edukácii, potvrdzujú potrebu tento zámer uskutočniť. Súčasťou koncepcie je modernizácia vyučovacích priestorov Katedry fyziológie živočíchov pre inovatívnu a interaktívnu výučbu daných predmetov aj na praktickej úrovni, zahŕňajúc tvorbu nových učebných textov a návodov, ktorých výstupy budú dostupné aj v online forme s multimediálnym obsahom, kompatibilné pre najvyužívanejšie operačné systémy mobilných zariadení. Učenie špecializovaných zručností študentov v daných oblastiach predmetov tak bude kontinuálne prepájané s overenými a podloženými zdrojmi informácií. Veľkým pozitívom v celkovom procese tvorby multimediálnych návodov a postupov praktických cvičení je podpora využívania „3Rs“ zásad čím by sme eliminovali experimentálne zaťaženie zvierat a životného prostredia. Zapojením konektivizmu sa zvýši efektivita učenia sa schopnosťou vyhľadávať a integrovať nové informácie, čoho výsledkom je presná a aktuálna znalosť v danom obore. Prináša so sebou devízu zjednodušenia rastu a vzdelania mladých ľudí vo vysokokonkurenčnej dobe pri získavaní a uplatnení sa v ďalšom štúdiu či povolaní. Vzhľadom na dané skutočnosti je výstup predkladaného projektu a jeho implementácia do celkového procesu edukácie vysokým predpokladom pre dosiahnutie nespochybniteľne kvalitného vzdelávania v rámci akreditovaných študijných programov na Fakulte biotechnológie a potravinárstva SPU v Nitre aj s ohľadom na minimalizáciu environmentálneho zaťaženia.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The aim of the presented project is the development, efficiency increase and integration of interactive modern procedures into the teaching strategy of the subjects "Cell Physiology" and "Immunobiology", which are intended for students I. and II. degree of university study, provided at the Department of Animal Physiology, Faculty of Biotechnology and Food Science, Slovak University of Agriculture in Nitra within the study program "Applied Biology". To achieve this goal, it is crucial to develop a strategy of incorporating innovative elements into the overall summary of the present teaching process to create a complex pedagogical output meeting the increased requirements and criteria of today's modern age, which is characterized by the use of ICT technologies at all levels and degrees of university education. The events of recent months, not only in our region but also worldwide, related to the increased need for the literacy of students and teachers in the use of web platforms in education, confirm the need to implement this intention. Part of the concept is the modernization of the Department of Animal Physiology teaching space for innovative and interactive teaching of the subjects at a practical level, including the creation of new teaching texts and instructions, the outputs of which will be available in online form with multimedia content compatible with the most used mobile operating systems. The acquisition of students' specialized skills in the given subjects will, therefore, be related to verified and justified sources of information. The positive aspect of the overall process of creating multimedia instructions and practical exercises is the support of the use of "3Rs" principles, which would eliminate the experimental burden of animals and the environment. The involvement of connectivism will increase the effectiveness of learning with the ability to search for and integrate new information, resulting in accurate and up-to-date knowledge in the field. It brings with it the motto of facilitating the growth and education of young people in a highly competitive time in gaining and applying for further study or profession. Given the facts, the output of the presented project and its implementation into the overall education process is a high prerequisite for achieving unquestionably quality education within accredited study programs at the Faculty of Biotechnology and Food Science of SUA in Nitra with regard to minimizing the environmental burden.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 17 215,00 | 0,00 |