Inovatívne vzdelávacie materiály s dôrazom na výchovu zdraviu a environmentálnu výchovu žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Inovatívne vzdelávacie materiály s dôrazom na výchovu zdraviu a environmentálnu výchovu žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ

Názov projektu (anglický): Innovative education material emphasized health and environment education of 3. and 4. grade pupils in elementary schools

Začiatok riešenia projektu: 2022

Koniec riešenia projektu: 2024

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 011UKF-4/2022

Vedúci projektu: doc. RNDr. Tünde Juríková, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Pracovisko: Fakulta stredoeurópskych štúdií

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Výchova k zdraviu a zdravému životnému štýlu je na školách poddimenzovaná. Žiaci nechápu dôležitosť predchádzania ochorení obzvlášť v tomto ťažkom období po druhej vlne pandémie COVID - 19. So zdravým nepochybne úzko súvisí aj životné prostredie ktoré nás obklopuje. Túto skutočnosť podporuje aj holistická koncepcia zdravia, ktorá vníma človeka ako celok a dotýka sa nielen oblasti telesného ale aj psychického, sociálneho (vrátane environmentálneho) a spirituálneho zdravia. Zároveň, najvyššou prioritou Európskej komisie je Európska zelená dohoda (European Green Deal), je dôležité, aby aj ľudia vnímali túto aktivitu pozitívne a podporili túto výzvu. Predkladaný projekt práve tieto prvky (zdravý životný štýl a environmentalistiku) chce zaviesť do vyučovacích predmetov pre 3. a 4. ročník ZŠ. Vybrané vytvorené úlohy zároveň budú spracované aj do digitálnej podoby, ktoré budú podporované prvkami interaktivity. Ide o ucelený pohľad v oblasti podpory a ochrany životného prostredia a zdravia, žiaci budú v prvom rade oboznámení ako funguje zdravé ľudské telo a imunita, čo je prevencia a aký význam má výživa, pohyb, hygiena a psychika (stres) v predchádzaní ochorení vrátane ochrany životného prostredia - poznať jednotlivé zložky životného prostredia, ich hierarchiu a súvislosti medzi nimi.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

Health education has been underdesigned at schools. Pupils has not understand the importance of prevention of diseases especially in difficult period after the second vawe of pandemic COVID - 19.  This reality has been supported by holistic concept of health that consider human as unit not only in respect of psychical, social (including enviromental) but also spiritual health. At the same time, the highest priority of European commision has been European Green Deal so it has been more and more important that people registered this activity and contribute to this content. Presented project link healthy lifestyle with environmental education- and want to immplement these components into subjects for 3. and. 4. grade level of elementary schools. Created tasks will be proccesed into digital image supported by features of interactivity. Project offers unit view into area of health support and protectiom of enviroment and healt. Firstly, pupils will be informed about function of healthy human body and immune system, prevention and importance of nutrition, movement, hygiene and psychic (stres) in prevention of diseases  and protection of enviroment - knowledge of individual fragments of environment, its hierarchy and relationschip among them.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 9 019,00 0,00

Filter

Filter