Inkorporácia súčasných environmentálnych tém do výučby predmetov týkajúcich sa pôdy
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Názov projektu (slovenský): Inkorporácia súčasných environmentálnych tém do výučby predmetov týkajúcich sa pôdy
Názov projektu (anglický): Incorporation of contemporary environmental topics into the teaching of soil-related subjects
Začiatok riešenia projektu: 2022
Koniec riešenia projektu: 2024
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 005SPU-4/2022
Vedúci projektu: prof. Ing. Erika Balontayová, PhD.
Vysoká škola: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Pracovisko: Fakulta agrobiológie a potravinových zdrojov
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Pôda je významnou zložkou životného prostredia a mnohé environmentálne problémy sú s ňou v úzkej interakcii. Význam pôdy však prekračuje hranice pôdoznalectva. V spoločnosti čoraz častejšie rezonujú témy úzko súvisiace s degradáciou pôdy, a s tým spojené nielen problémy regionálneho, ale aj globálneho charakteru, vrátane zmien klímy. Problematika vlastností pôdy a jej využitia je súčasťou viacerých predmetov vyučovaných na všetkých troch stupňoch vysokoškolského štúdia FAPZ SPU v Nitre a FHPV Prešov, s dôrazom na profil budúceho absolventa. Cieľom projektu je integrácia environmentálnych problémov a odbornej obsahovej náplne predmetov o pôde, teda inkorporácia environmentálnych problémov do výučby odborných predmetov a ich priame prepojenie s obsahovou náplňou predmetu prostredníctvom viacerých foriem a metód výučby. Súčasne v rámci aplikovaného výskumu, realizáciou záverečných prác v reálnych výrobných podmienkach, budú prepojením na prax a položia základy databázy environmentálnych problémov, na ktoré upozornia priamo študenti. Ako v prípade obsahovej náplne predmetov, tak aj jednotlivých environmentálnych problémov, bude zabezpečená ich určitá nadväznosť v jednotlivých stupňoch štúdia. Uvedené by sa malo realizovať tak, aby bola plne funkčná prezenčná forma výučby a rovnako adekvátna plnohodnotná jej dištančná forma.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
Soil is an important component of the environment and many environmental problems are in close interaction with it. However, the importance of soil exceeds the boundaries of soil science. The topics related to soil degradation, and the problems of regional and global character related with it, including climate changes, are increasingly resonating in society. The issue of soil properties and their use is a part of several subjects taught at all three levels of university study of FAFR SUA in Nitra and FHNS UP, with emphasis on the profile of a future graduates. The aim of the project is the integration of environmental problems and professional content of subjects concerning soil, it means the incorporation of environmental problems into the teaching of professional subjects and their direct connection with the contents of the subject through several forms and methods of teaching. Simultaneously, within the framework of applied research, through the realization of thesis in real production conditions, they will be linked to practice and will lay the foundation of a database of environmental problems, which will be pointed out directly by students. Both in the case of the content of subjects and the individual environmental problems, it will be ensured their certain continuity in individual levels of the study. The above should be realized in such a way that the full-time degree course will be fully functional as well as a full-fledged distance course.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 3 124,00 | 0,00 |