Prepojenie vysokoškolského vzdelávania s praxou prostredníctvom implementácie praktickej výučby v rámci nového predmetu nutričné poradenstvo

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Prepojenie vysokoškolského vzdelávania s praxou prostredníctvom implementácie praktickej výučby v rámci nového predmetu nutričné poradenstvo

Názov projektu (anglický): Integration of university education with practice through the implementation of practical training in the new subject Nutritional counseling

Začiatok riešenia projektu: 2022

Koniec riešenia projektu: 2024

Stav projektu: Financovaný/riešený

Číslo projektu: 003SPU-4/2022

Vedúci projektu: doc. Ing. Martina Gažarová, PhD., ING-PAED IGIP

Vysoká škola: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre

Pracovisko: Fakulta agrobiológie a potravinových zdrojov

Anotácia projektu v slovenskom jazyku

Výživové poradenstvo je proces, ktorý si vyžaduje maximálnu profesionálnu odbornosť a kompetentnosť pre realizáciu všetkých požadovaných úkonov. Preto bol v rámci trojročného bakalárskeho študijného programu Výživa ľudí akreditovaný predmet Nutričné poradenstvo. Iniciatíva pre vytvorenie tejto študijnej disciplíny vychádzala predovšetkým zo spoločenského dopytu po kvalifikovaných absolventoch študijných programov zameraných na výživu človeka v užšom aj širšom kontexte a z dôvodu potreby uspokojiť kľúčovú požiadavku súčasných tendencií prepojenia teórie a praxe. Zámer projektu preto vychádza z nutnosti a potreby integrácie praktickej výučby do vyučovacieho procesu. Aby sa absolvent študijného programu na bakalárskom stupni vedel efektívne uplatniť na trhu práce aj po trojročnom štúdiu, bolo a je potrebné pretransformovať získané poznatky do zručností a skúseností. Študent po absolvovaní študijnej disciplíny získa základné vedomosti, návyky a predovšetkým praktické zručnosti v oblasti poradenstva vo výžive človeka. Nadobudne znalosti týkajúce sa zriadenia nutričnej poradne, získa informácie o jej vedení, riadení a legislatívnom zabezpečení, získa teoretické podklady a praktické skúsenosti pre realizáciu nutričného poradenstva, správnej diagnostiky nutričného stavu, zostavenie personalizovaného nutričného plánu a pod. Čiastkovými cieľmi projektu je vydanie učebných textov, interdisciplinárnych učebných pomôcok, materiálovo-technické a softvérové zabezpečenie učební a praktickej výučby. Nehmotným cieľom projektu je aplikáciou a implementáciou metodických postupov nutričného poradenstva zvýšiť vedomostnú a osobnostnú úroveň študentov, ako aj ich praktických zručností pre uplatnenie v nutrično-poradenskej praxi v rôznych inštitúciách a zariadeniach zameraných na prevenciu a dietoterapiu civilizačných a iných ochorení.

Anotácia projektu v anglickom jazyku

Nutrition counseling is a process that requires professional expertise and competence to perform all the required tasks. Therefore, within the three-year bachelor's study program Human Nutrition, the study subject Nutritional Counseling was accredited. The initiative for the inclusion of this study discipline in the profile of study subjects was based primarily on the societal demand for qualified graduates of study programs focused on human nutrition in a narrower and broader context and due to the need to satisfy the key requirement of current tendencies to connect theory and practice. The intention of the project is therefore based on the necessity and need to integrate the practice into the teaching process. In order for a graduate of a bachelor's degree program to be able to apply effectively in the labor market even after a three-year study, it was and is necessary to transform the acquired knowledge into skills and experience. After completing the study discipline, the student will acquire basic knowledge, habits and especially practical skills in the field of human nutrition counseling. They will acquire knowledge related to the establishment of a nutritional counseling center, they will gain information about its management, and legislative support, they will gain theoretical background and practical experience for the implementation of nutritional counseling, proper diagnostics of nutritional status, elaboration of personalized nutritional plan, etc. The partial goals of the project are the publication of study materials, interdisciplinary teaching aids, material-technical and software provision of classrooms and practical training. The intangible goal of the project is to increase the knowledge and personality level of students through the application and implementation of methodological procedures of nutritional counseling, as well as practical skills for application in nutritional counseling practice in various institutions and facilities focused on prevention and diet therapy of civilization and other diseases.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2024 10 343,00 0,00

Filter

Filter