Zvyšovanie efektivity a kvality vzdelávacieho procesu na vysokých školách prostredníctvom profesných simulátorov v rámci prezenčnej a dištančnej výuky a pre potreby duálneho vzdelávania
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Zvyšovanie efektivity a kvality vzdelávacieho procesu na vysokých školách prostredníctvom profesných simulátorov v rámci prezenčnej a dištančnej výuky a pre potreby duálneho vzdelávania
Názov projektu (anglický): X
Začiatok riešenia projektu: 2022
Koniec riešenia projektu: 2024
Stav projektu: Financovaný/riešený
Číslo projektu: 005TUKE-4/2022
Vedúci projektu: prof. Gabriel Fedorko, PhD.
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Pracovisko: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií
Anotácia projektu v slovenskom jazyku
Vzdelávací proces na vysokých školách kladie vysoké nároky na transfér vedomostí a zručnosti budúcim absolventom, aby boli pripravení v súlade s požiadavkami praxe. Pre zabezpečovanie vysokej kvality vzdelávania je nevyhnuté zavádzanie nových techník a prístupov, ktoré budú umožňovať adekvátne reflektovať na požiadavky priemyselnej praxe. Tieto prístupy s ohľadom na súčasnú situáciu musia vyhovovať podmienkam prezenčnej a dištančnej výuky. Zároveň by mali byť schopné pre nasadenie pre potreby duálneho vzdelávania. V rámci predkladaného projektu bude skúmaná problematika zameraná na vývoj a overenie využitia profesných simulátorov. Profesný simulátor predstavuje adresné softvérové riešenie, ktoré je možné prezentovať v rámci samostatného hardware alebo prostredníctvom online prístupu. Jeho cieľom je podporovať získavanie kompetencií a zručností prostredníctvom problémového vyučovania. Ide o formu, kedy okrem priamej výuky je umožnené študentom riešiť rôzne modelové situácie, ktoré vychádzajú priamo z praxe. Tým sa vytvára predpoklad, aby takouto formou bol budúci absolvent pripravený na požiadavky priemyselnej praxe. Projekt bude riešený so zameraním na oblasť logistiky a požiadavky Industry 4.0.
Anotácia projektu v anglickom jazyku
The educational process at universities places high demands on the transfer of knowledge and skills to future graduates to be prepared by the requirements of practice. To ensure a high quality of education, it is necessary to introduce new technologies and approaches that will allow adequate reflection on the requirements of industrial practice. These approaches to the present situation must meet the conditions of full-time and distance learning. At the same time, they should be able to apply for the needs of dual education. Within the presented project, the researched issue will focus on the development and verification of the use of occupational simulators. The occupational simulator presents an addressable software solution that can be presented within separate hardware or online approach. It aims to support the obtaining of competencies and skills through problem-based teaching. It is a form where in addition to direct teaching, students can solve various model situations that are based directly on practice. This creates a precondition that in such a form the future graduate is prepared for the requirements of industrial practice. The project will be solved with a focus on logistics and requirements of Industry 4.0.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané v roku 2024 | 18 046,00 | 0,00 |