Tvorba digitálnych didaktických pomôcok k predmetu Občianska náuka pre potreby sekundárneho vzdelávania v dištančnej forme

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Tvorba digitálnych didaktických pomôcok k predmetu Občianska náuka pre potreby sekundárneho vzdelávania v dištančnej forme

Názov projektu (anglický): Creation of digital didactic aids for the subject Civics within secondary education for the needs of distance education

Začiatok riešenia projektu: 2021

Koniec riešenia projektu: 2023

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 009TnUAD-4/2021

Vedúci projektu: doc. PaedDr. PhDr. Marcel Lincényi, PhD.

Vysoká škola: Vysoká škola ekonómie a manažmentu v Bratislave

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 6 214,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
FAI Lincényi, Marcel, Čársky, Jaroslav. 2021. VÝCHOVA A VZDELÁVANIE K DEMOKRATICKÉMU OBČIANSTVU AKO PREVENCIA EXTRÉMIZMU. Zborník príspevkov z odborného seminára, 9. 11. 2020- 1. vyd. - Trenčín : TnUAD, 2021. - 171 s. - ISBN 978-80-8075-948-3.
AED Lincényi, Marcel, 2021. Prezentácia výsledkov projektu Kega: inovácia metodických listov pre učiteľov občianskej náuky z pohľadu potreby prevencie prejavov extrémizmu a výchovy k demokratickému občianstvu. In: Lincényi, M., Čársky, J. 2021. VÝCHOVA A VZDELÁVANIE K DEMOKRATICKÉMU OBČIANSTVU AKO PREVENCIA EXTRÉMIZMU. Zborník príspevkov z odborného seminára, 9. 11. 2020- 1. vyd. - Trenčín : TnUAD, 2021. - 171 s.
AED Čársky, Jaroslav, 2021. Efektivita a financovanie volieb ako nástroj demokracie v 21. storočí. In: Lincényi, M., Čársky, J. 2021. VÝCHOVA A VZDELÁVANIE K DEMOKRATICKÉMU OBČIANSTVU AKO PREVENCIA EXTRÉMIZMU. Zborník príspevkov z odborného seminára, 9. 11. 2020- 1. vyd. - Trenčín : TnUAD, 2021. - 171 s.
ADM Lincényi, M.; Mindár, M. 2022. Impact of distant teaching during Covid-19 pandemic on civic and financial literacy, Entrepreneurship and Sustainability Issues 10(1): 92-106. https://doi.org/10.9770/jesi.2022.10.1(5)
V2 Lincényi, Marcel (50%); Mindár, Matej (50%): Importance and Possibilities of Teaching European Topics in the Civic Education of Pupils in Secondary Education. 2022 Ostrava : ISBN 978-80-248-4605-7 ISSN 2788-0958
FAI Lincényi, Marcel (50%); Čársky, Jaroslav (50%); Burian, Alexandru (%); Janas, Karol (%): Výchova a vzdelávanie k demokratickému občianstvu ako prevencia extrémizmu.
V2 Mindár, Matej (100%): Postoje a názory vybraných európskych politikov k rusko-ukrajinskej vojne. 2022 Bratislava : ISBN 978-80-225-4958-5 ISSN 2585-9404
V2 LINCÉNYI, M. 2022. Prezentácia výsledkov projektu KEGA: inovácia metodických listov pre učiteľov občianskej náuky z pohľadu potreby prevencie prejavov extrémizmu a výchovy k demokratickému občianstvu. IN: LINCÉNYI, M., ČÁRSKY, J. 2022. Výchova a vzdelávanie k demokratickému občianstvu ako prevencia extrémizmu. Recenzovaný zborník z odborného seminára. Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, ISBN978-80-8075-948-3 CREPČhttps://app.crepc.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=5B624FC076485487D398362BC5
BEF Mindár, Matej (100%): Komparácia extrémistických politických strán v Maďarsku a na Slovensku. 2021 Trenčín : ISBN 978-80-8075-948-3
V3 Lincényi, Marcel (50%); Mindár, Matej (50%): Impact of distant teaching during covid-19 pandemic on civic and financial literacy. Vilnius : ISSN 2345-0282
V3 Towards Financial Literacy : a Case of Slovakia / Judita Táncošová, Marcel Lincényi, Michal Fabuš, 2023. DOI 10.9770/jesi.2023.10.3.(13). In: Entrepreneurship and Sustainability Issues. - ISSN 2345-0282, Roč. 10, č. 3 (2023), s. 288 - 301s. [Táncošová Judita (34%) - Fabuš Michal (33%) - Lincényi Marcel (33%)]
V2 Lincényi, Marcel (50%); Mindár, Matej (50%): Importance and Possibilities of Teaching European Topics in the Civic Education of Pupils in Secondary Education. 2022 Ostrava : ISBN 978-80-248-4605-7 ISSN 2788-0958
V2 Mindár, Matej (100%): Postoje a názory vybraných európskych politikov k rusko-ukrajinskej vojne. 2022 Bratislava : ISBN 978-80-225-4958-5 ISSN 2585-9404
FAI Lincényi, Marcel (50%); Čársky, Jaroslav (50%); Burian, Alexandru (%); Janas, Karol (%): Výchova a vzdelávanie k demokratickému občianstvu ako prevencia extrémizmu.
V2 LINCÉNYI, M., ČÁRSKY, J. 2022. Výchova a vzdelávanie k demokratickému občianstvu ako prevencia extrémizmu. Recenzovaný zborník z odborného seminára. Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, ISBN978-80-8075-948-3 CREPČhttps://app.crepc.sk/? fn=detailBiblioForm&sid=5B624FC076485487D398362BC5
V2 LINCÉNYI, M. 2022. Prezentácia výsledkov projektu KEGA: inovácia metodických listov pre učiteľov občianskej náuky z pohľadu potreby prevencie prejavov extrémizmu a výchovy k demokratickému občianstvu. In: LINCÉNYI, M., ČÁRSKY, J. 2022. Výchova a vzdelávanie k demokratickému občianstvu ako prevencia extrémizmu. Recenzovaný zborník z odborného seminára. Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, ISBN978-80-8075-948-3 CREPČhttps://app.crepc.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=5B624FC076485487D398362BC5 Viac príloha č. 8
V2 LINCÉNYI, Matej. 2022. Komparácia extrémistických politických strán v Maďarsku a na Slovensku. In: LINCÉNYI, M., ČÁRSKY, J. 2022. Výchova a vzdelávanie k demokratickému občianstvu ako prevencia extrémizmu. Recenzovaný zborník z odborného seminára. Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, ISBN978-80-8075-948-3 CREPČhttps:// app.crepc.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=5B624FC076485487D398362BC5 Viac príloha č. 8
V2 LACZKO, Martin. 2022. Občianska výchova ako nástroj eliminácie extrémizmu a výchovy k demokratickému občianstvu. In: LINCÉNYI, M., ČÁRSKY, J. 2022. Výchova a vzdelávanie k demokratickému občianstvu ako prevencia extrémizmu. Recenzovaný zborník z odborného seminára. Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, ISBN978-80-8075-948-3 CREPČhttps://app.crepc.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=5B624FC076485487D398362BC5 Viac príloha č. 8
FAI Lincényi, Marcel, Mindár, Matej. 2023. DIGITALIZÁCIA OBČIANSKEJ NÁUKY V REGIONÁLNOM ŠKOLSTVE. Zborník príspevkov z odborného seminára, 9. 11. 2022- 1. vyd. - Trenčín : TnUAD, 2023. - 111 s. - ISBN: 978-80-8075-995-7
V2 LACZKO, Martin. 2022. Občianska výchova ako nástroj eliminácie extrémizmu a výchovy k demokratickému občianstvu. In: LINCÉNYI, M., ČÁRSKY, J. 2022. Výchova a vzdelávanie k demokratickému občianstvu ako prevencia extrémizmu. Recenzovaný zborník z odborného seminára. Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, ISBN978-80-8075-948-3 CREPČhttps://app.crepc.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=5B624FC076485487D398362BC5 Viac príloha č. 8
V2 LINCÉNYI, Marcel. 2023. Predstavenie projektu KEGA: Tvorba digitálnych didaktických pomôcok k predmetu Občianska náuka pre potreby sekundárneho vzdelávania v dištančnej formy. In: Lincényi, Marcel, Mindár, Matej. 2023. DIGITALIZÁCIA OBČIANSKEJ NÁUKY V REGIONÁLNOM ŠKOLSTVE. Recenzovaný zborník príspevkov z odborného seminára, 9. 11. 2022- 1. vyd. - Trenčín : TnUAD, 2023. - 111 s. - ISBN: 978-80-8075-995-
V2 Laczko, Martin. 2023. Význam Občianskej náuky pre prevenciu extrémizmu. In: Lincényi, Marcel, Mindár, Matej. 2023. DIGITALIZÁCIA OBČIANSKEJ NÁUKY V REGIONÁLNOM ŠKOLSTVE. Recenzovaný zborník príspevkov z odborného seminára, 9. 11. 2022- 1. vyd. - Trenčín : TnUAD, 2023. - 111 s. - ISBN: 978-80-8075-995-7
V2 LINCÉNYI, Marcel., MINDÁR, Matej. 2023. Výsledky empirického výskumu realizovaného u učiteľov občianskej náuky na stredných školách. In: Lincényi, Marcel, Mindár, Matej. 2023. DIGITALIZÁCIA OBČIANSKEJ NÁUKY V REGIONÁLNOM ŠKOLSTVE. Recenzovaný zborník príspevkov z odborného seminára, 9. 11. 2022- 1. vyd. - Trenčín : TnUAD, 2023. - 111 s. - ISBN: 978-80-8075-995-7

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Správa KEGA 009TnUAD-4/2021: Tvorba digitálnych didaktických pomôcok k predmetu Občianska náuka pre potreby sekundárneho vzdelávania v dištančnej forme. Riešiteľ: doc. PaedDr. PhDr. Marcel Lincényi, PhD. https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=515
Informačná stránka projektu KEGA na TnUAD Aktuálne informácie o projekte KEGA, ktoré zverejňuje Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612
Aktuálna informácia Informácia Vysokej školy ekonómie a manažmentu v Bratislave o riešení projektu KEGA. https://www.vsemba.sk/VedaAVyskum/VyskumneProjekty/KEGA
Pozvánka na odborný seminár Pozvánka na odborný seminár "Digitalizácia občianskej náuky v regionálnom školstve", ktorý organizovala Katedra politológie Trenčianskej univerzity A. Dubčeka v Trenčíne v spolupráci s Katedrou manažmentu a marketingu Ústavu ekonómie a manažmentu VŠEM v Bratislave v rámci 19. ročníka Týždňa vedy a techniky na Slovensku. http://www.vsemba.sk/DetailOznamu/digitaliz225cia-ob%C4%8Dianskej-n225uky-v-region225lnom-%C5%A1kolstve
marec 2021 Riešiteľský kolektív pod vedením doc. PaedDr. PhDr. Marcela Lincényiho, PhD. zostavil „Zborník príspevkov z odborného seminára 9.11.2020“ pod názvom „Výchova a vzdelávanie k demokratickému občianstvu ako prevencia k extrémizmu“. Jeho obsahom sú predovšetkým príspevky zamerané na príčiny nárastu extrémizmu na Slovensku medzi mladými ľuďmi. Niektoré z nich sa zároveň snažia navrhnúť možné riešenia k jeho potláčaniu formu edukácie v rámci základného a stredného školstva. https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612
november 2021 – január 2022 Na prelome rokov 2021 a 2022 vedúci riešiteľ doc. PaedDr. PhDr. Marcel Lincényi, PhD. v spolupráci s členom riešiteľského kolektívu PhDr. Matejom Mindárom, PhD. oslovili šestnásť stredoškolských pedagógov s aprobáciou Občianska náuka. Cieľom tohto výskumu bolo zmapovať akým spôsobom, sa vybraní pedagógovia vysporiadali s výučbou Občianskej náuky počas troch vĺn pandémie Covid-19 v rámci dištančného vzdelávania. Zároveň sa snažili zistiť aké digitálne didaktické pomôcky by boli vhodné pre stredoškolských študentov pri výučbe tohto predmetu pri dištančnej, ale aj prezenčnej forme vzdelávania. Pomocou štruktúrovaného rozhovoru oslovili v každom jednom samosprávnym kraji po dvoch učiteľoch – gymnázium a obchodná akadémia. Hlavným dôvodom tohto rozhodnutia bol fakt, že výučba Občianskej náuky na gymnáziách a obchodných akadémiách, je oproti ostatným tipom stredných škôl na vyššej úrovni. Samotný priebeh výskumu dal obom členom kolektívu za pravdu. https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612
máj 2022 Vedúci riešiteľ doc. PaedDr. PhDr. Marcela Lincényi, PhD. a člen riešiteľského kolektívu PhDr. Matej Mindár, PhD. sa zúčastnili medzinárodnej vedeckej konferencie“ 6th International Conference on European Integration 2022“, usporiadanej Katedrou medzinárodných ekonomických vzťahov Ekonomickej fakulty Technickej univerzity v Ostrave 19.-20. mája 2022, na ktorej prezentovali spoločný článok „Importance and Possibilities of Teaching European Topics in the Civic Education of Pupils in Secondary Education“. Jeho cieľom bolo predstaviť možnosti inovácie vzdelávania európskych tém v rámci predmetu Občianska náuka. https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612
jún 2022 Člen riešiteľského kolektívu PhDr. Matej Mindár, PhD. sa zúčastnil medzinárodnej vedeckej konferencie „Ekonomické, politické a právne otázky medzinárodných vzťahov 2022“, ktorú usporiadala Fakulta medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave v dňoch 3. až 4. júna 2022. Autor so svojim článkom „Postoje a názory vybraných európskych politikov k rusko-ukrajinskej vojne“ komparoval prvé vyjadrenia vybraných popredných politikov Európskej únie a jej členských štátov k rusko-ukrajinskému vojenskému konfliktu. https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612
Apríl 2023: Zástupca vedúceho projektu PhDr. Matej Mindár, PhD. sa prostredníctvom online zúčastnil konferencie „Providing sustainability of public authority and administration systems іn the conditions of martial law and recovery of Ukraine“, ktorá sa uskutočnila v ukrajinskej Odese na pôde Inštitútu verejnej služby a správy Odeskej Polytechnickej národnej univerzite. Jej výstupom bol článok „MEMORIES OF FORMER POLITICIANS STANDING AT THE FOUNDING OF THE INDEPENDENT SLOVAK REPUBLIC ON 1. JANUARY 1993“: vydaný https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612
Máj 2023: Členovia riešiteľského kolektívu vydali zborník, v ktorom sú odpublikované výstupy v rámci odborného seminára DIGITALIZÁCIA OBČIANSKEJ NÁUKY V REGIONÁLNOM ŠKOLSTVE uskutočneného 9. novembra 2022. https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612
Jún 2023: Členovia riešiteľského kolektívu projektu KEGA finalizujú moderné digitálne didaktické pomôcky k učebnému predmetu "Občianska náuka" z obsahového a formálneho hľadiska. https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612
September 2023: Grafické spracovanie metodických listov do elektronickej podoby a následné publikovanie na webovej prezentácii projektu a vybraných internetových platformách. https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612
Október 2023: Riešiteľský kolektív projektu KEGA ukončil práce na výstupoch projektu a pripravuje záverečnú oponentúru, ktorá by sa mala uskutočniť v decembri. https://politologia.tnuni.sk/index.php?id=612

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter