Technológia rozšírenej reality v profesijnej matematickej príprave budúcich učiteľov elementaristov

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Technológia rozšírenej reality v profesijnej matematickej príprave budúcich učiteľov elementaristov

Názov projektu (anglický): Augmented reality technology into the professional mathematical training of prospective teachers of elementary stages

Začiatok riešenia projektu: 2021

Koniec riešenia projektu: 2023

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 036PU-4/2021

Vedúci projektu: RNDr. Jana Hnatová, PhD.

Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 15 955,02 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
V2 Hnatová, Jana (100%): Technológia rozšírenej reality v matematickej edukácii – model SAMR. 2022 Prešov : ISBN 978-80-555-2936-3
V2 Hnatová, Jana (80%); Hnat, Adam (18%); Bučková, Alžbeta (2%): Multimediálna podpora edukačnej aktivity v matematike technológiou rozšírenej reality. 2021 České Budějovice : ISBN 978-80-7394-906-8
V2 Hnatová, Jana (80%); Hnat, Adam (18%); Bučková, Alžbeta (2%): Multimediálna podpora edukačnej aktivity v matematike technológiou rozšírenej reality. 2021 České Budějovice : ISSN 2336-2081
O2 Mokriš, Marek (100%): Stavby z kociek s využitím technológie rozšírenej reality. 2022 Liberec :
O2 Prídavková, Alena (100%): Potenciál rozšírenej reality pre rozvoj matematických schopností. 2022 Liberec :
V2 Hnatová, Jana (80%); Hnat, Adam (20%): Matematický príbeh o mayskom kľúči s využitím AR. 2022 Ústí nad Labem : ISBN 978-80-7561-359-2
ADE Hnatová, Jana (100%): Výhody a úskalia inkorporácie „nových“ digitálnych technológií do matematickej edukácie. Olomouc : ISSN 2694-8133
V2 Hnatová, Jana (100%): Komparácia miskonceptov riešenia aplikačnej úlohy z geometrie študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie bez a s použitím technológie rozšírenej reality. 2022 Opole : ISBN 978-83-66567-41-2
V3 Hnatová, Jana (100%): Vzájomné prieniky technologických, matematických a pedagogických znalostí pri implementácii technológie rozšírenej reality do výučby študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie. 2022 Olomouc : ISSN 2694-8133, v tlači (13 s.)
V3 Prídavková, Alena (100%): Technológia rozšírenej reality a rozvoj matematických schopností. 2022 Olomouc : ISSN 2694-8133, v tlači (11 s.)
V2 Mokriš, Marek (100%): Analýza inkorporácie technológie rozšírenej reality do školskej matematiky - úroveň ISCED1. In Acta Pedagogicae. 2022 Nowy Sacz : ISBN v tlači (7 s.)
V2 Hnatová, Jana (100%): Bádateľský prístup k riešeniu matematickej úlohy s využitím rozšírenej reality. In Acta Pedagogicae. 2022 Nowy Sacz : ISBN v tlači (9 s.)
V1 Hnatová, Jana (100%); Hanzel, Pavol (%); Zdráhal, Tomáš (%); Mokriš, Marek (%): Technológia rozšírenej reality v matematickej edukácii.
V2 Hnatová, Jana (100%): Slovná úloha z matematiky podporená AR technológiou. 2023 Olomouc : ISBN 978-80-244-6371-1
O2 Hnatová, Jana (100%): Vizuálna podpora slovnej úlohy s využitím rozšírenej reality. 2023 Praha : ISBN 978-80-7603-429-7
V2 Hnatová, Jana (50%), Hnat Adam (50%): Mobilná aplikácia "Meranie v rovine" z kolekcie ARmath pre budúcich učiteľov elementaristov, 2023, Opole (PL) , v tlači
V2 Prídavková, Alena (100%): Modelling of elementary mathematical concepts using augmented reality technology in primary eduaction. 2023 Palma : ISBN 978-84-09-52151-7 ISSN 2340-1117
V2 Prídavková, Alena (100%): Technológia rozšírenej reality ako nástroj modelovania elementárnych pojmov aritmetiky. 2023 Olomouc : ISBN 978-80-244-6371-1
O2 Prídavková, Alena (100%): Modelovanie rozvinutého zápisu prirodzeného čísla technológie rozšírenej reality. 2023 Praha : ISBN 978-80-7603-429-7
V2 Mokriš, Marek (34%); Šimčíková, Edita (33%); Tomková, Blanka (33%): Riešenie rovníc s využitím technológie rozšírenej reality. 2023 Olomouc : ISBN 978-80-244-6371-1
V2 Lipták, Jakub (100%): Rozšírená realita vo voľnočasovej matematickej edukácii očami študentov predprimárnej a primárnej pedagogiky. 2023 Olomouc : ISBN 978-80-244-6371-1
V3 Prídavková, Alena (100%) Analýza prác študentov v kontexte zaradenia technológie rozšírenej reality do matematickej edukácie In EMEJ 2023, 5(2), 53-66, Olomouc : ISSN 2694-8133
V3 Lipták, Jakub (100%): Rozšírená realita vo voľnočasovej matematickej edukácii očami študentov predprimárnej a primárnej pedagogiky In EMEJ 2023, 5(2), 17-24, Olomouc : ISSN 2694-8133
V3 Mokriš, Marek (34 %); Šimčíková, Edita (33%); Tomková, Blanka (33%) : Riešenie rovníc s využitím technológie rozšírenej reality In EMEJ 2023, 5(2), 25-33, Olomouc : ISSN 2694-8133
V2 Mokriš, Marek (34 %); Šimčíková, Edita (33%); Tomková, Blanka (33%) : Využitie rozšírenej reality v procese matematickej prípravy budúcich učiteľov elementaristov. 2023, Opole (PL), v tlači
V3 Hnatová, Jana (100%): Využitie technológie rozšírenej reality pri tvorbe a riešení slovnej úlohy z matematiky študentmi učiteľstva pre primárne vzdelávanie In EMEJ 2023, 5(1), 22-31, Olomouc : ISSN 2694-8133

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hnatová, J. (2021) : Výhody a úskalia inkorporácie "nových" digitálnych technológií do matematickej edukácie
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hnatová, J. (2020) : Rozšírená realita v testových položkách umožňujúcich interaktívne sebahodnotenie matematického výkonu edukanta
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hnatová, Jana. 2022. Vzájomné prieniky technologických, matematických a pedagogických znalostí pri implementácii technológie rozšírenej reality do výučby študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie In: Elementary Mathematics Education Journal 4 (1), 2022, s. 13-24. ISSN 2694-8133.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hnatová, Jana. 2022. Vzájomné prieniky technologických, matematických a pedagogických znalostí pri implementácii technológie rozšírenej reality do výučby študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie In: Elementary Mathematics Education Journal 4 (1), 2022, s. 13-24. ISSN 2694-8133.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hnatová, Jana. 2022. Vzájomné prieniky technologických, matematických a pedagogických znalostí pri implementácii technológie rozšírenej reality do výučby študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie In: Elementary Mathematics Education Journal 4 (1), 2022, s. 13-24. ISSN 2694-8133.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Prídavková, Alena. 2022. Technológia rozšírenej reality a rozvoj matematických schopností In Elementary Mathematics Education Journal 4 (1), 2022, s. 53-63. ISSN 2694-8133.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Prídavková, Alena. 2022. Technológia rozšírenej reality a rozvoj matematických schopností In Elementary Mathematics Education Journal 4 (1), 2022, s. 53-63. ISSN 2694-8133.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Prídavková, Alena. 2022. Technológia rozšírenej reality a rozvoj matematických schopností In Elementary Mathematics Education Journal 4 (1), 2022, s. 53-63. ISSN 2694-8133.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Prídavková, Alena. 2022. Technológia rozšírenej reality a rozvoj matematických schopností In Elementary Mathematics Education Journal 4 (1), 2022, s. 53-63. ISSN 2694-8133.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hnatová, Jana; Hnat, Adam. 2021. Matematický príbeh o mayskom kľúči s využitím AR In Jak učit matematice žáky ve věku 10–16 let (elektronický dokument) : sborník příspěvků. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2021, s.147-156. ISBN (elektronické) 978-80-7561-359-2.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Mokriš, Marek. 2022. Analýza inkorporácie technológie rozšírenej reality do školskej matematiky - úroveň ISCED1. In Acta Pedagogicae. 2022. Nowy Sacz : Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Saczu, 2022, s. 136-141. ISBN 978-83-65575-95-1.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Lipták, Jakub. 2022. O schopnosti budúcich učiteľov primárneho vzdelávania riešiť slovné úlohy. In: Elementary Mathematics Education Journal 4(2), 2022, s. 26-31. ISSN 2694-8133.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hnatová, Jana; Hnat, Adam; Bučková, Alžbeta. 2021. Multimediálna podpora edukačnej aktivity v matematike technológiou rozšírenej reality. In: South Bohemia mathematical letters. České Budějovice :Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021, s. 31-40. ISSN 1804-1450. – ISSN (online) 2336-2081. ISBN 978-80-7394-906-8
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Mokriš, Marek. 2022. Analýza inkorporácie technológie rozšírenej reality do školskej matematiky - úroveň ISCED1. In Acta Pedagogicae. 2022. Nowy Sacz : Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Saczu, 2022, s. 136-141. ISBN 978-83-65575-95-1.

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
spoluorganizácia odborného podujatia v SR Organizačné zabezpečenie a odborná garancia sprievodného podujatia v rámci Týždňa vedy a techniky na Slovensku s názvom "Matematika a rozšírená realita" (9. 11. 2021, Prešov, SK) https://www.unipo.sk/aktuality/40246/
odborné podujatie Organizačné zabezpečenie a odborná garancia podujatia s názvom "Rozšírená realita v matematickej edukácii" realizovaného v rámci Týždňa vedy a techniky na Slovensku 2022 (11. 11. 2022, Prešov, SK) https://www.unipo.sk/aktuality/43735/
organizácia workshopu (SR) Organizačné zabezpečenie a odborná garancia podujatia Technológia rozšírenej reality v pedagogickej praxi realizovaného v rámci Týždňa vedy a techniky na Slovensku 2023 (9. 11. 2023, Prešov) organizované pre pedagógov PF PU v Prešove. https://tyzdenvedy.sk/podujatia/technologia-rozsirenej-reality-v-pedagogickej-praxi/
e-learningový kurz Spracovaný v LMS Moodle, obsahuje súbor podporných zdrojov umožňujúcich začlenenie AR do matematicko-metodickej prípravy študentov - budúcich učiteľov na primárnom stupni vzdelávania PF PU v Prešove. https://moodle.pf.unipo.sk/course/view.php?id=1196

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter