Metodické materiály zamerané na systematický rozvoj kritického myslenia
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Metodické materiály zamerané na systematický rozvoj kritického myslenia
Názov projektu (anglický): Methodical materials focused on the systematic development of critical thinking
Začiatok riešenia projektu: 2021
Koniec riešenia projektu: 2023
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 013UK-4/2021
Vedúci projektu: doc. PaedDr. Klára Velmovská, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 19 409,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | Oral Examinations of the Student During Distance Physics Education. AIP Conference Proceedings DIDFYZ 2021 - prijaté do tlače |
AFC | Ideas of Students of Different Ages about Heat and Thermal Phenomena. Proceedings of ICERI2021 Conference. ISBN 978-84-09-34549. - v tlači |
AFG | Knowledge of Physics and Success in Commenting on Silent Video Task. Proceedings of 14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2021) - v tlači |
V2 | GORČÁKOVÁ, S., VELMOVSKÁ, K. Oral examinations of the student during distance physics education. In: DIDFYZ 2021 [elektronický dokument] : Didactic Transfer of Physics Knowledge through Distance Information, č. 2458. Melville : AIP Publishing, 2022. s. 1-6, art. no. 030036 [online]. ISBN 978-0-7354-4341-9. |
V2 | GORČÁKOVÁ, S., VELMOVSKÁ, K. Development of Communication Skills Using Silent Video Task. In: HELMETO 2022 – Book of abstracts. Palermo : Studium s.r.l., 2022. ISBN 978-88-99978-52-5. s. 291 – 293. |
V2 | HAVERLÍKOVÁ, V., TALIANOVÁ, M. Ideas of students of Different Ages about Heat and Thermal Phenomena. In: ICERI2021 [elektronický dokument] : 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Valencia : IATED, 2021. s. 6830-6835. ISBN 978-84-09-34549-6. |
P1 | VELMOVSKÁ, K., CHOBAL, O. Pracovné listy k učebnici fyziky pre 6. ročník ZŠ v slovenskom a ukrajinskom jazyku. Bratislava : Knižničné a edičné centrum, 2022. 235 s. ISBN 978-80-8147-116-2. |
V3 | GORČÁKOVÁ, S., VELMOVSKÁ, K. Hodnotenie komentára k tichému videu v kontexte komunikačných zručností študentov učiteľstva fyziky. In: Edukácia [elektronický dokument]. roč. 5, č. 1 (2022), s. 29-34 [online]. ISSN 1339-8725. |
V3 | GORČÁKOVÁ, S. Kompetencie žiakov a ich rozvoj v kontexte témy Základy fyziky mikrosveta. In: Obzory matematiky, fyziky a informatiky, roč. 51, č. 2 (2022), s. 41-53. ISSN 1335-4981. |
V2 | SUKEĽOVÁ, T., VELMOVSKÁ, K. 2022. Concept Cartoon as a Stimulus for Students ́ Experimental Activities. In: GIREP Conference 2022. Ljubljana, 2022. [v tlači] |
V2 | GORČÁKOVÁ, S., VELMOVSKÁ, K. 2022. Knowledge of Physics And Success in Commenting on Silent Video Task. In: ESERA 2021. Braga : University of Minho, 2022. [v tlači] |
V2 | VELMOVSKÁ, K., TRÚSIKOVÁ, A. 2022. Indikátory kritického myslenia v metodických materiáloch. In: Festival fyziky 2022/ Tvorivý učiteľ fyziky XIII. Bratislava : Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2022. [v tlači] |
V2 | GORČÁKOVÁ, S., VELMOVSKÁ, K. 2022. Hodnotiace rubriky zamerané na posúdenie úrovne komunikačných schopností. In: Festival fyziky 2022/ Tvorivý učiteľ fyziky XIII. Bratislava : Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2022. [v tlači] |
V2 | SUKEĽOVÁ, T., VELMOVSKÁ, K. 2022. Hraním rolí k experimentovaniu. In: Festival fyziky 2022/ Tvorivý učiteľ fyziky XIII. Bratislava : Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2022. [v tlači] |
V2 | GEJDOŠOVÁ, B., VELMOVSKÁ, K. 2022. Hodnotenie študentských príprav na vyučovacie hodiny fyziky. In: Festival fyziky 2022/ Tvorivý učiteľ fyziky XIII. Bratislava : Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2022. [v tlači] |
V2 | BARTOŠOVIČ, L. 2022. Budúci učiteľ fyziky ako zdatný autor digitálnych modelov. In: Festival fyziky 2022/ Tvorivý učiteľ fyziky XIII. Bratislava : Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2022. [v tlači] |
V2 | BARTOSOVIČ, L., DEMKANIN, P., BÖHM, R. “Introduction to quantum physics and use of wave optics analogy based on current learning theories,” In: ICERI2022 (15th annual International Conference of Education, Research and Innovation), Valencia: Editorial Universitat Politecnica de Valencia, 2022. [v tlači] |
V2 | VELMOVSKÁ, K., GORČÁKOVÁ, S. Silent video task as an instrument of communication skills development. In Proceedings of DIDFYZ 2023 conference, – prijaté do tlače |
O2 | VELMOVSKÁ, K., TRÚSIKOVÁ, A. Tool for Assessing the Level of Critical Thinking. In ICPE 2022 Proceedings: Physics Education: Preparing for the Future. p. 165. ISBN 978-1-74210-532-1. |
V2 | VELMOVSKÁ, K. Kritické myslenie vo vyučovaní fyziky. In Zborník z konferencie Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky. 2023. ISBN 978-80-261-1159-7. s. 171-176. |
P1 | VELMOVSKÁ, K., KISS, T. Rozvíjanie kritického myslenia vo vyučovaní fyziky pre 9. ročník. Metodická príručka. Bratislava : FMFI, 2023. ISBN 978-80-8147-131-5. s. 220. |
V2 | VELMOVSKÁ, K. Critical Reading in Physics Lessons. In Book of Extended Abstracts GIREP-EPEC Conference 2023. ISBN 978-80-89855-22-3. p. 192-193. |
V2 | SUKEĽOVÁ, T., VELMOVSKÁ, K. Stimulating Discussion Using Concept Cartoons in Physics Lessons. In Proceedings of GIREP 2022 conference.– prijaté do tlače |
V2 | SUKEĽOVÁ, T., VELMOVSKÁ, K. Physics Game as a Stimulus for Experimental Activity. In Book of Extended Abstracts GIREP-EPEC Conference 2023. ISBN 978-80-89855-22-3. p. 392-393. |
V2 | SUKEĽOVÁ, T., VELMOVSKÁ, K. Hraním rolí k experimentovaniu. In Zborník z konferencie Tvorivý učiteľ fyziky XIII, 2023. ISBN 978-80-89855-23-0. s. 128-135. |
O2 | SUKEĽOVÁ, T., VELMOVSKÁ, K. Escape Room as a Stimulus for Experimental Activity. In ICPE 2022 Proceedings: Physics Education: Preparing for the Future. p. 158. ISBN 978-1-74210-532-1. |
V3 | SUKEĽOVÁ, T., VELMOVSKÁ, K. Escape Room as a Stimulus for Experimental Activity. In International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 31(4), TBC, 2023. – v tlači |
V2 | SUKEĽOVÁ, T. Úniková miestnosť ako stimul experimentálnej činnosti. In Zborník Študentskej vedeckej konferencie FMFI, Bratislava, 2023. ISBN 978-80-8147-136-0. s. 94-102. |
V2 | NOVOTNÁ, S., DEMKANIN, P. Physics Teachers and use of Sensors by Pupils Themselves, Preliminary Ideas of Typology of Physics Teachers. In Proceedings of GIREP 2022 conference.– prijaté do tlače |
O2 | KISS, T. Changes in the Use of Resources in Teaching Physics Due to the Influence of Distance Learning. In ICPE 2022 Proceedings: Physics Education: Preparing for the Future. p. 110. ISBN 978-1-74210-532-1. |
V2 | KISS, T., VELMOVSKÁ, K. The Influence of Teacher´s Experience on Students´ Argumentation. In Book of Extended Abstracts GIREP-EPEC Conference 2023. ISBN 978-80-89855-22-3. p. 254-255. |
V2 | HORVÁTH, P. Historický prístup k zavedeniu pojmu sila. In Zborník z konferencie Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky. 2023. ISBN 978-80-261-1159-7 . s. 80-87. |
V2 | GEJDOŠOVÁ, B. Vplyv spätnej väzby na písomnú prípravu vyučovacích hodín budúcich učiteľov fyziky. In Zborník Študentskej vedeckej konferencie FMFI, Bratislava, 2023. ISBN 978-80-8147-136-0. s. 73-81. |
V3 | GEJDOŠOVÁ, B., VELMOVSKÁ, K. Vplyv spätnej väzby na formuláciu vyučovacích cieľov budúcich učiteľov fyziky. In Edukácia. Vedecko-odborný časopis, roč. 6, č. 1 (2023), s. 24-33. 2023. ISSN 1339-8725. |
V2 | GEJDOŠOVÁ, B., VELMOVSKÁ, K. The Quality of Feedback and Its Influence on the Preparation of the Future Teacher. Poster. In ICPE 2022: Physics Education: Preparing for the Future. |
O2 | GEJDOŠOVÁ, B., VELMOVSKÁ, K. The Quality of Feedback and Its Influence on the Preparation of the Future Teacher. In ICPE 2022 Proceedings: Physics Education: Preparing for the Future. p. 87. ISBN 978-1-74210-532-1. |
V3 | GEJDOŠOVÁ, B., VELMOVSKÁ, K. The Quality of Feedback and Its Influence on the Preparation of the Future Teacher. In International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 31(4), TBC, 2023. – v tlači |
V2 | GEJDOŠOVÁ, B., VELMOVSKÁ, K. Hodnotenie študentských príprav na vyučovacie hodiny fyziky. In Zborník z konferencie Tvorivý učiteľ fyziky XIII, 2023. ISBN 978-80-89855-23-0. s. 30-36. |
V2 | GEJDOŠOVÁ, B., VELMOVSKÁ, K. Creation of an evaluation rubric for the assessment of written preparation for teaching physics. In Proceedings of GIREP 2022 conference.– prijaté do tlače |
V2 | DEMKANIN, P. SANDS, D. The Development of Experimental Skills, the Role of Digital Technologies and Multimedia in Physics Teacher Education. In Physics Teacher Education, More About What Matters, 2023. s. 65-75. ISBN 978-3-031-44311-4. |
V2 | DEMKANIN, P. In-service Physics Teachers in the Light of Principles and Tenets of Human Learning: Introduction to Sampling Frequency. In Proceedings 3rd World Conference on Physics Education, 2023. – v tlači |
V3 | ČERVEŇOVÁ, D., DEMKANIN, P. Možnosti využitia poznania neurovied v teórii fyzikálneho vzdelávania. In Scientia in educatione, 14(2), 2023, p. 20–31. ISSN 1804-7106. |
V2 | BARTOŠOVIČ, L., DEMKANIN, P., SLOVÁK, A. Tacit Knowledge Yielding to Exponential Function at The University Level. In Proceedings of INTED2023 Conference, 2023. ISBN 978-84-09-49026-4. s. 6349- 6357. – v tlači |
V2 | BARTOŠOVIČ, L., DEMKANIN, P., NOVOTNÁ, S. Design of an Introductory University Physics Course in The Light of New Neuroscience Knowledge. In Proceedings of INTED2023 Conference, 2023. ISBN 978-84-09-49026-4. s. 8433- 8439. – v tlači |
V2 | BARTOŠOVIČ, L., DEMKANIN, P., BÖHM, R. Introduction to Quantum Physics and Use Of Wave Optics Analogy Based on Current Learning Theories. In Proceedings of ICERI2022 Conference, 2023. ISBN 978-84-09-45476-1. s. 6204-6211. – v tlači |
V2 | BARTOSOVIC, L. Budúci učiteľ fyziky ako zdatný autor digitálnych modelov. In Zborník z konferencie Tvorivý učiteľ fyziky XIII, 2023. ISBN 978-80-89855-23-0. s. 18-25. |
V2 | VELMOVSKÁ, K., TRÚSIKOVÁ, A. Indikátory kritického myslenia v metodických materiáloch In Zborník z konferencie Tvorivý učiteľ fyziky XIII, 2023. ISBN 978-80-89855-23-0. s. 145-150. |
V2 | GORČÁKOVÁ, S., VELMOVSKÁ, K. Hodnotiaca rubrika zameraná na posúdenie úrovne komunikačných schopností. In Zborník z konferencie Tvorivý učiteľ fyziky XIII, 2023. ISBN 978-80-89855-23-0. s. 37-41. |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | V2 GORČÁKOVÁ, S., VELMOVSKÁ, K. Oral examinations of the student during distance physics education. In: DIDFYZ 2021 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
webová stránka | Stránka určená na sprístupňovanie materiálov vytvorených v rámci riešenia projektu. Niektoré materiály sú prístupné len učiteľom fyziky, preto je prístup k nim len cez heslo, ktoré učitelia získajú na vyžiadanie mailom bezodplatne. Stránka je pravidelne aktualizovaná. | http://e-fyzika.ddp.fmph.uniba.sk/ |
webové stránky | Webová stránka projektu, na ktorú postupne dopĺňame materiály vytvorené v rámci projektu. | e-fyzika.ddp.fmph.uniba.sk |
Webová stránka | Webová stránka projektu, na ktorej sú zverejnené všetky materiály vytvorené v rámci projektu. | http://e-fyzika.ddp.fmph.uniba.sk/ |
Vzdelávanie | Inovačné vzdelávanie s názvom Kritické myslenie vo vyučovaní fyziky | https://fmph.uniba.sk/inovacne-vzdelavanie/ |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.