Elektronická učebnica geografie pre žiakov s mentálnym postihnutím
Základné informácie
TOP PROJEKT
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Elektronická učebnica geografie pre žiakov s mentálnym postihnutím
Názov projektu (anglický): Electronic geography textbook for pupils with intellectual disabilities
Začiatok riešenia projektu: 2020
Koniec riešenia projektu: 2022
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 064UK-4/2020
Vedúci projektu: prof. PaedDr. Alica Vančová, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 37 098,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ADF | Šulovská, Monika (40%); Tomášková, Miroslava (30%); Vančová, Alica (30%): Analýza súčasného stavu vyučovania predmetu geografia žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia. Nitra : ISSN 1339-9055 |
ADE | Sibgatullina-Denis, Irene (25%); Vančová, Alica (25%); Nurgatina, Irina Efimovna (25%); Pavlukhina, E.V. (25%): Cifrovoe nastavničestvo v sisteme benčmarkinga vostrebovannych formatov obrazovanija i upravlenija talantami. Yakutsk : ISSN 2587-5604 |
AFC | Riabov, Oscar Raif (25%); Vančová, Alica (25%); Merzon, Elena E. (25%); Sibgatullina-Denis, Irene (25%): European strategy "education without exclusion: inclusion - integration" of the region-university system. 2021 Londýn : ISBN 978-1-80296-115-7 ISSN 2357-1330 |
ADE | Merzon, Elena E. (25%); Sibgatullina-Denis, Irene (25%); Vančová, Alica (25%); Ushakova, Snezhana G. (25%): Features of digital education mentors’ innovations. Čeboksary : ISSN 2618-8910 |
AEC | Sibgatullina-Denis, Irene (33.334%); Vančová, Alica (33.333%); Riabov, Oscar Raif (33.333%): Brending-strategija. 2021 Čeboksary : ISBN 978-5-907411-66-1 |
AED | Šulovská, Monika (100%): Pravidlá tvorby ľahko čitateľných elektronických informácií pre žiakov s mentálnym postihnutím. 2020 Bratislava : ISBN 978-80-223-5049-5 |
AED | Sibgatullina-Denis, Irene (20%); Riabov, Oscar Raif (20%); Merzon, Elena E. (20%); Vančová, Alica (20%); Šulovská, Monika (20%): Digital perspectives of benchmarking education in conditions of uncertainty. 2020 Bratislava : ISBN 978-80-223-5049-5 |
AED | Šulovská, Monika (100%): Predstavy učiteľov o novej elektronickej učebnici geografie. 2021 Bratislava. (článok je v tlači) |
AED | Šulovská, Monika (50%); Vančová, Alica (50%): Hodnotenie portfólia žiakov s mentálnym postihnutím v predmete geografia. 2021 Prešov. (článok je v tlači) |
V1 | VANČOVÁ, Alica; ŠULOVSKÁ, Monika; MÁZOROVÁ, Henrieta: Inovačné trendy v školskej geografii - Aplikácie multimédií a digitálnych vzdelávacích obsahov vo vzdelávaní žiakov s mentálnym postihnutím ( monografia, Bratislava IRIS 2022, s.175, ISBN 978-80-8200-118-4) |
V1 | Otázky a problémy školskej geografie vo vyučovaní žiakov so špeciálnymi vzdelávacími potrebami (kolektívna monografia, zostavili Miroslava Tomášková, Zuzana Ivanová, Lenka Nadányi) Bratislava IRIS 2022, s.102, ISBN 978-80-8200-116-0). |
P1 | ŠULOVSKÁ, Monika; MÁZOROVÁ, Henrieta: Metodická príručka k elektronickej učebnici geografie . Bratislava, IRIS 2022, s. 56, ISBN 978-80-8200-115-3 |
P1 | ŠULOVSKÁ, Monika: Elektronická učebnica geografie pre 7. ročník ( pre vzdelávanie žiakov s mentálnym postihnutím) |
V3 | VANČOVÁ, A.; ŠULOVSKÁ, M.: Experience with the use of multimedia content, tools and ICT in the education of students with moderate intellectual disabilities in the process of preparation for employment. In: AD ALTA. - Roč. 12, č. 2 (2022), s. 9 ISSN (print) 1804-7890 Registrované v: wos |
V3 | TOMÁŠKOVÁ, M.; TKÁČOVÁ, K.; OSVALDOVÁ, M.: Developing digital competences and skills of selected groups of students with disabilities. In: AD ALTA. - Roč. 13, č. 1 (2023), v tlači ISSN (print) 1804-7890 Registrované v: wos |
O2 | ŠULOVSKÁ, M. MÁZOROVÁ, H.: Školská geografia - súčasnosť a perspektívy v kontexte aktuálnej reformy vzdelávania : zborník abstraktov. - : 1. vyd. ISBN 978-80-89902-28-6. - Banská Bystrica : IPV Inštitút priemyselnej výchovy, 2022. S. 14-14 abstrakt z podujatia - KP konferenčný príspevok https://ipv.sk/wp-content/uploads/2022/11/zbornik_konferencie_GO2022.pdf |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Návrh edukačného portálu GeoSEN | výber domény, grafický dizajn, kostra | link nieje |
Vytvorenie návrhu elektronickej učebnice | projektovanie nového aktuálneho obsahu geografie pre žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia edukovaných v 7. ročníku, vypracovanie modelovej vyučovacej hodiny s využitím elektronickej učebnice, tvorba obrysových máp, tvorba slepých máp, tvorba 22 online autotestov a 22 online testov na orientáciu na mape | link nieje |
Spustenie a vývoj edukačného portálu GeoSEN | Vytvorenie geografického edukačného portálu, na ktorom postupne pribúdajú informácie, digitálny vzdelávací obsah z učiva geografie pre 7. ročník - interaktívne učebné texty, digitálne mapy, online testy. | www.geosen.sk |
Tvorba elektronickej učebnice geografie pre 7. ročník | Učebnica je postupne zahusťovaná digitálnym vzdelávacím obsahom v slovenskom jazyku. | www.geosen.sk |
Organizácia troch metodických seminárov | Boli realizované dva online semináre cez MS Teams. Prvý seminár bol realizovaný dňa 25. 2. 2021 a zúčastnilo sa ho 76 učiteľov základných škôl a špeciálnych základných škôl rozširujúcich si kvalifikáciu o špeciálnu pedagogiku. Druhý seminár bol realizovaný dňa 11. 5. 2021 o 14.00 hodine. Zúčastnili sa ho všetci pedagogickí zamestnanci Špeciálnej základnej školy na Karpatskej ulici v Bratislave (potvrdenia o realizácii v prílohe). Posledný seminár je naplánovaný 9.12.2021 o 14.00 hodine. Zúčastní sa ho 59 učiteľov. Semináre sú realizované za účelom predstavenia novej učebnice a výberu učiteľov do experimentálneho overovania. | nieje |
edukačný portál www.geosen.sk | voľne prístupný edukačný portál pre učiteľov a ďalších záujemcov, na ktorom je prístupná elektronická učebnica geografie, metodická príručka k nej, vzorové vyučovacie hodiny a ďalší materiá a digitálne obsahy | www.geosen.sk |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).