Rozvíjanie poznania dôležitého pre učiteľa matematiky

Základné informácie

TOP PROJEKT

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Rozvíjanie poznania dôležitého pre učiteľa matematiky

Názov projektu (anglický): Development of Mathematical Knowledge for Teaching

Začiatok riešenia projektu: 2020

Koniec riešenia projektu: 2022

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 020UPJŠ-4/2020

Vedúci projektu: doc. RNDr. Ingrid Semanišinová, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

Pracovisko: Prírodovedecká fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 25 146,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFD V. Hubeňáková, D. Šveda, A. Mišianiková and M. Kireš: Digital Transformation of Education at School (článok prijatý do zborníka z konferencie ICETA 2020)
AFC Sotáková, I., Lukáč, S., Lešková, A., Ganajová, M., Šnajder, Ľ., Guniš, J., Ješková, Z., Kireš, M.: Formative assessment strategies focused on developing reasoning skills. EDULEARN21 : 13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, 5th - 6th of July, 2021. - Barcelona : IATED, 2021. - ISBN 9788409312672. - S. 7959-7968.
ADF Gábová, T., Šveda, D.: Sebahodnotiace rubriky ako nástroj pre lepšie porozumenie matematiky. Obzory matematiky, fyziky a informatiky : časopis pre teóriu a praktické otázky vyučovania matematiky, fyziky a informatiky na základných a stredných školách. - ISSN 1335-4981. - Roč. 50, č. 3 (2021), s. 15-27.
ADC Semanišinová, I.: Multiple-Solution Tasks in Pre-Service Teachers Course on Combinatorics. Mathematics. - ISSN 2227-7390. - Roč. 9, č. 18 (2021), art.no. 2286, s. [1-18], online. DOI 10.3390/math9182286
V2 Castilla, L., Climent, N., Hubeňáková, V., Rifo, L., Semanišinová, I. (2022). Preservice teachers’ knowledge for teaching uncertainty: cases from Slovakia and Spain. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi & F. Ferretti. (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of European Research Society in Mathematics Education (CERME12). Free University of Bozen-Bolzano and ERME.
V3 Gábová, T., Šveda, D. (2022). Rovesnícke hodnotenie ako nástroj učenia sa. Obzory matematiky, fyziky a informatiky. ISSN 1335-4981. - Roč. 51, č. 2, s. 1-13.
V2 Gönciová, Z., Hubeňáková, V. (2022). Teachers’ Knowledge of Topic revealed via lessons plans for linear function introduction. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi & F. Ferretti. (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of European Research Society in Mathematics Education (CERME12) (pp.1-8). Free University of Bozen-Bolzano and ERME.
V2 Gönciová, Z., Krišáková, M. (2022). Metodiky podporujúce rozvoj funkčného myslenia.Zborník z konferencie: Dva dni s didaktikou matematiky, Bratislava. ISBN 978-80-8147-123-0
V2 Krišáková, M., Slabý, M. (2022). Functional thinking development in Slovakia. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi & F. Ferretti. (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of European Research Society in Mathematics Education (CERME12). Free University of Bozen-Bolzano and ERME.
V2 Semanišinová, I., Slabý, M. (2022). What do pre-service teachers consider important when introducing the concept of function? Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education : vol. 4. - Alicante : Universidad de Alicante, 2022. - ISBN 9788413021782.
V2 Slabý, M. (2022). Špecifické poznanie učiteľa matematiky v tematickom celku funkcie. Zborník z konferencie: Dva dni s didaktikou matematiky, Bratislava. ISBN 978-80-8147-123-0
V3 Semanišinová, I., Slabý, M. (2022) Developing mathematics teachers' specialized knowledge for teaching the function concept. Zborník z konferencie: Trends in Mathematics Education Research, Krakow.
P1 Hubeňáková, V., Semanišinová, I. (2023). Desať inšpirácii pre didaktiku matematiky. V recenznom konaní
V2 Lukáč, S. (2022). Development and Assessment of Students' Argumentation Skills in Mathematics Teaching. Proceedings of DidSci+2022, Košice, Slovakia, prijaté.
V2 Krišáková, M., Slabý, M.(2022). FunThink na Slovensku. Dolný Kubín : ISBN 978-80-554-1869-8
V2 Hubeňáková, V., Semanišinová, I. (2022). Klub učiteľov matematiky. Dolný Kubín : ISBN 978-80-554-1869-8
V2 Hubeňáková, V. (2022).Je digitálna inovácia vyučovania matematiky krokom vpred? Dolný Kubín : ISBN 978-80-554-1869-8
ADE Hubeňáková, V., Sproesser, U., & Semanišinová, I. (2021). Comparing German and Slovak teachers’ knowledge of content and students related to functions. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 13, 115–125. https://doi.org/10.24917/20809751.13.5

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hubeňáková, V., Semanišinová, I., Šveda, D. Pre-service mathematics teachers: How to make them ready to be ready. In: CERME 10 : Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education : 1.-5.2.2017, Dublin, Írsko. - Dublin : Institute of Education, Dublin City University, 2017. - ISBN 9781873769737. - S. 2908-2915.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Semanišinová, I., Trenkler, M.: Discovering the Magic of Magic Squares. Mathematics Teacher. - ISSN 0025-5769. - Roč. 101, č. 1 (2007), s. 32-39.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Lemanska, M., Semanišinová, I., Soneira C. C., Souto S. M. J., Tarrío T. A. D.: Geometrical Versus Analytical Approach in Problem Solving - an Exploratory Study / Magdalena Lemańska ... [et al.]. The Teaching of Mathematics. - ISSN 1451-4966. - Vol. XVII, no. 2 (2014), s. 84-95.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Semanišinová I. (2021) Multiple-Solution Tasks in Pre-Service Teachers Course on Combinatorics. Mathematics, 9(18):2286. https://doi.org/10.3390/math9182286
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Semanišinová I. (2021) Multiple-Solution Tasks in Pre-Service Teachers Course on Combinatorics. Mathematics, 9(18):2286. https://doi.org/10.3390/math9182286

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
webová stránka Informácie o stretnutiach Klubu učiteľov matematiky, na ktorých prebieha realizácia aktivít, ktoré sú pripravené v rámci projektu https://umv.science.upjs.sk/kum/
webová stránka Propagácia stretnutí Klubu učiteľov matematiky https://www.facebook.com/KUMkosice
webová stránka Informácie o stretnutiach Klubu učiteľov matematiky, na ktorých prebieha realizácia aktivít, ktoré sú pripravené v rámci projektu https://umv.science.upjs.sk/ kum/
webová stránka Propagácia stretnutí Klubu učiteľov matematiky. https://www.facebook.com/ KUMkosice
webová stránka Informácie o stretnutiach Klubu učiteľov matematiky, na ktorých prebieha realizácia aktivít, ktoré sú pripravené v rámci projektu. https://umv.science.upjs.sk/ kum/
webová stránka Propagácia stretnutí Klubu učiteľov matematiky. https://www.facebook.com/ KUMkosice

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter