Vytvorenie učebných materiálov pre učiteľov základných škôl pre integrovanie jazykového a obsahového vyučovania
Základné informácie
TOP PROJEKT
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Vytvorenie učebných materiálov pre učiteľov základných škôl pre integrovanie jazykového a obsahového vyučovania
Názov projektu (anglický): Creating teaching materials for content and language integrated learning at elementary schools
Začiatok riešenia projektu: 2019
Koniec riešenia projektu: 2021
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 032PU-4/2019
Vedúci projektu: prof. PaedDr. Ivana Cimermanová, PhD.
Vysoká škola: Prešovská univerzita v Prešove
Pracovisko: Filozofická fakulta
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 20 557,93 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
BDF | Bringing creative teaching into the young learner classroom = Tvorivosť vo vyučovaní žiakov mladšieho veku [print] / Ivana Cimermanová. - In: O dieťati, jazyku, literatúre [print] : časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie. - ISSN 1339-3200. - Roč. 7, č. 1 (2019), s. 50-56. Cimermanová Ivana (100%) |
BDF | Promoting CLIL literacy not only in foreign language learning and teaching = Podpora porozumenia CLIL nielen vo vyučovaní cudzích jazykov [print] / Michaela Sepešiová. - In: O dieťati, jazyku, literatúre [print] : časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie. - ISSN 1339-3200. - Roč. 7, č. 1 (2019), s. 57-63. |
ADE | Bežilová, Veronika (100%): The effect of storytelling on longer vocabulary retention. Grandville : ISSN 2641-0230 |
AFC | Cimermanová, Ivana (100%): On developing materials for CLIL. 2020 Rezekne : ISSN 1691-5887 |
AFC | Bežilová, Veronika (100%): The use of books in content and language integrated learning (CLIL). 2020 Rezekne : ISSN 1691-5887 |
AFC | Pavelová, Barbora (100%): Comparison of content and language integrated learning in the primary level in Spain and Slovakia. 2020 Rezekne : ISSN 1691-5887 |
AFC | Lukáčová, Zuzana (100%): Experience with and perception of CLIL by student teachers. 2020 Rezekne : ISSN 1691-5887 |
BFA | Cimermanová, Ivana (100%): On developing sustainable education: Integrating STEM with CLIL. 2019 Nitra : ISBN 978-80-89864-16-4 |
AFG | Sepešiová, Michaela (100%): A significant role of CLIL tasks in cognition development. 2019 Nitra : ISBN 978-80-89864-16-4 |
BDF | Sepešiová, Michaela (100%): Podpora porozumenia CLIL nielen vo vyučovaní cudzích jazykov. Prešov : ISSN 1339-3200 |
BDF | Cimermanová, Ivana (100%): Tvorivosť vo vyučovaní žiakov mladšieho veku. Prešov : ISSN 1339-3200 |
AFG | Straková, Zuzana (100%): Content-based teaching and plurilingual approach: how deep & how far?. 2019 Nitra : ISBN 978-80-89864-16-4 |
AAA | Cimermanová, Ivana; Sepešiová, M., Straková, Z.: Current Issues in Content Based Language Teaching., Nakladatelství Gaudeamus, 2020, ISBN 978-80-7435-809-8 |
BDF | Cimermanová, Ivana (100%): Tvorivosť vo vyučovaní žiakov mladšieho veku. Prešov : ISSN 1339-3200 |
AFC | Cimermanová, Ivana (100%): Building interactions in online course on creative writing course. 2019 Tallin : ISBN 978-9949-88-762-0 |
AAA | Cimermanová, Ivana (34%); Sepešiová, Michaela (33%); Straková, Zuzana (33%); Pokrivčáková, Silvia (%); Homolová, Eva (%): Current issues in content-based teaching. |
AFC | Cimermanová, Ivana (100%): Culture component and its understanding in foreign language teaching. 2019 Nümbrecht : ISBN 978-3-943906-51-6 |
ADN | Cimermanová, Ivana (100%): Meta-analysis of studies on the acquisition of receptive skills and vocabulary in CLIL. Trnava : ISSN 1339-4584 |
ADM | Cimermanová, Ivana (100%): A review of European research on content and language integrated learning. Saransk : ISSN 2308-1058 |
ACB | Cimermanová, Ivana (100%); Burgerová, Jana (%); Pokrivčáková, Silvia (%): Using digital education tools in interactive online teaching at secondary schools. |
AFC | Cimermanová, Ivana (100%): On developing materials for CLIL. 2020 Rezekne : ISSN 1691-5887 |
AFC | Pavelová, Barbora (100%): Comparison of content and language integrated learning in the primary level in Spain and Slovakia. 2020 Rezekne : ISSN 1691-5887 |
AFC | Bežilová, Veronika (100%): The use of books in content and language integrated learning (CLIL). 2020 Rezekne : ISSN 1691-5887 |
AFC | Bežilová, Veronika (100%): The usage of online tools in teaching content and language integrated learning (CLIL) to pre-service teachers. 2021 Bologna : ISBN 979-12-80225-16-0 ISSN 2384-9509 |
AFC | Straková, Zuzana (100%): CLIL and global education: a meaningful match. 2020 Rezekne : ISSN 1691-5887 |
ADN | Straková, Zuzana (100%): Implementation of plurilingual approach into the foreign language teaching. Trnava : ISSN 1339-4584 |
ACB | Straková, Zuzana (100%); Hanesová, Dana (%); Pokrivčáková, Silvia (%): Meaningful teaching of English and content to young learners. |
BDF | Sepešiová, Michaela (100%): Podpora porozumenia CLIL nielen vo vyučovaní cudzích jazykov. Prešov : ISSN 1339-3200 |
AFD | Sepešiová, Michaela (100%): Aktivizujúce prístupy vo výučbe anglického jazyka. 2019 Bratislava : ISBN 978-80-225-4614-0 |
AFC | Sepešiová, Michaela (100%): New perspectives in pre-service teacher training in CLIL via VLE. 2019 Tallin : ISBN 978-9949-88-762-0 |
AED | Sepešiová, Michaela (100%): Vnímanie metódy obsahovo a jazykovo integrovaného vyučovania učiteľmi. 2020 Prešov : ISBN 978-80-555-2345-3 |
AFC | Sepešiová, Michaela (100%): Significance of CLIL understanding by teachers in Slovakia. 2021 Barcelona : ISBN 978-84-09-31267-2 ISSN 2340-1117 |
AFC | Cimermanová, Ivana (100%): The other site of the coin – are you there or not?. In: Výzvy2021 [elektronický dokument] : Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov: ako ďalej? : zborník príspevkov = conference proceedings / Sucháňová, Zuzana [Zostavovateľ, editor] ; Hriňák, Jakub [Zostavovateľ, editor] ; Bérešová, Jana [Recenzent] ; Cimermanová, Ivana [Recenzent] ; Lojová, Gabriela [Recenzent]. – 1. vyd. – Nitra (Slovensko) : SlovakEdu, 2021. – ISBN (elektronické) 978-80-89864-24-9, s. 24-29 |
AFC | Sepešiová, Michaela (100%): Educational reality and its reflection by English language teachers. In: Výzvy2021 [elektronický dokument] : Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov: ako ďalej? : zborník príspevkov = conference proceedings / Sucháňová, Zuzana [Zostavovateľ, editor] ; Hriňák, Jakub [Zostavovateľ, editor] ; Bérešová, Jana [Recenzent] ; Cimermanová, Ivana [Recenzent] ; Lojová, Gabriela [Recenzent]. – 1. vyd. – Nitra (Slovensko) : SlovakEdu, 2021. – ISBN (elektronické) 978-80-89864-24-9, s. 64-70 |
AFC | Lukáčová, Zuzana (100%): Experience with and perception of CLIL by student teachers. 2020 Rezekne : ISSN 1691-5887 |
AFC | Součková, Zuzana (100%): Selecting CLIL materials at university through investigation of language variety preferences and their causes among students. 2021 Bologna : ISBN 979-12-80225-16-0 ISSN 2384-9509 |
ACB | Sepešiová, Michaela (100%); Straková, Zuzana (%); Homolová, Eva (%): A phenomenon of content and language integrated learning. |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | New perspectives in pre-service teacher training in CLIL via VLE [print] / Michaela Sepešiová. - In: Language in focus [print] : contemporary means and methods in ELT and applied linguistics / Can Cem, Paschalia Patsala, Zoi Tatsioka. - Tallin : Language in Focus, 2019. - ISBN 978-9949-88-762-0. - S. 515-533 |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | CLIL and global education: a meaningful match [print] / Zuzana Straková. - In: Sabiedrība. Integrācija. Izglītība [print] : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli 2020. gada 22.-23.maijs : : 5 : Mūžizglītība. Inovācijas valodu izglītībā. Māksla un dizains : Lifelong learning. Innovation in language education. Art and design / [bez zostavovateľa]. - Rezekne : Rezekne academy of technologies, 2020. - ISSN 1691-5887. - S. 546-557. |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | New perspectives in pre-service teacher training in CLIL via VLE [print] / Michaela Sepešiová. - In: Language in focus [print] : contemporary means and methods in ELT and applied linguistics / Can Cem, Paschalia Patsala, Zoi Tatsioka. - Tallin : Language in Focus, 2019. - ISBN 978-9949-88-762-0. - S. 515-533 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
organizácia konferencie : Nové perspektívy vo vyučovaní cudzích jazykov (4.4. 2019 v spolupráci s vydavateľstvom RAABE) | Na konferencii realizovanej na FF PU, ktorá bola určená pre učiteľov základných škôl (47 účastníkov) boli prezentované parciálne výsledky projektu v samostatných prezentáciach riešiteľov projektu | nie je/prezencna listina v prilohach / FB IAA FF PU |
Prezentácia na Roadshow Kto sa hrá s jazykmi, učí sa - CLIL trochu inak (5 miest - Sepešiová) | Mgr. Michaela Sepešiová PhD. v 5 slovenských mestách realizovala workshop v rámci roadshow vydavateľstva RAABE Kto sa hrá s jazykmi, učí sa - CLIL trochu inak s podnázvom ... s CLIL žiaci spoznávajú nové oblasti a môžu sa učiť cudzí jazyk cez príbehy, hry, humor, zábavu. Zahráme sa? | https://www.skolskyportal.sk/roadshow/kto-sa-hra-s-jazykmi-uci-sa-clil-trochu-inak |
čitateľský portál | Stránka vytvorená na podporu rozvoja čitateľskej gramotnosti v anglickom jazyku na úrovni primárneho a nižšieho sekundárneho vzdelávania. Zároveň obsahuje texty, ktoré by mohli byť využité i pri obsahovo jazykovo integrovanom vzdelávaní (CLIL). | https://www.ff.unipo.sk/citaren/ |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).