Umelci v materskej škole – interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní
Základné informácie
TOP PROJEKT
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Umelci v materskej škole – interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní
Názov projektu (anglický): Artists in Nursery School – Interpretation of Artwork in Pre-primary Education
Začiatok riešenia projektu: 2019
Koniec riešenia projektu: 2021
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 004KU-4/2019
Vedúci projektu: doc. PaedDr. Ivana Rochovská, PhD.
Vysoká škola: Katolícka univerzita v Ružomberku
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 18 231,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
BAB | Rochovská, I., Krupová, D. 2019. Umelci v materskej škole 2. Výtvarná výchova (aj) pre nevýtvarníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2019. 134 s. ISBN 978-80-561-0667-9. |
ADF | Kušnírová, V., Švábová, B. 2019. Aktívnosť a záujem o profesijný rozvoj učiteliek materských škôl. Pedagogické diskusie, ISSN 1339-9217, 1/2019, s. 105-116. |
BBB | Rochovská, I. 2019. Spoznávanie umeleckých diel v materskej škole. In Čajková, A., Kondelčíková, M. (eds.) Riadenie materskej školy, D 3.9/1 Výchova a vzdelávanie. (publikácia s aktualizáciami, november 2019). ISBN/ISSN 978-80-8140-185-5, s. 1 – 46. |
ADF | Švábová. B. 2019. Tvorivá dramatika v denných činnostiach detí v materskej škole/ Creative drama in daily activities of children in kindergarten. Pedagogické diskusie : časopis vysokoškolských pedagógov, študentov a mladých výskumníkov na IJP v Levoči, Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku. - ISSN 1339-9217, Roč. 5, č. 2. |
ADE | Švábová. B. 2019. Aktívne hrové činnosti v materskej škole. Revue Internationale des Sciences humaines et naturelles. Internationale Stiftung Schulung, Kunst, Ausbildung. Zürich – Schweiz. 2019. |
BAB | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2020. Umelci v materskej škole 3. Interpretácia umeleckého diela v intenciách pedagogiky Márie Montessori. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2020. 978-80-561-0777-5. |
ADF | JANČOVÁ, I., ROCHOVSKÁ, I. 2020. Súčasný stav využívania interpretácie vizuálneho umenia v materských školách v okrese Brezno. Pedagogika.sk. Slovak Journal for Educational Sciences. ISSN 1338-0982, Vol. 11, Nr. 1, pp. 16-37. Dostupné na: http://www.casopispedagogika.sk/rocnik-11/cislo-1/studia-jancova.pdf |
ADE | ROCHOVSKÁ, I. 2019. Innovative Possibilities of Activities with Visual Art in Pre-primary Education. Scientific Bulletin of Chelm. Section of Pedagogy, ISSN 2084-6770. Chelm : The State School of Higher Education in Chelm. ISBN 978-83-953150-9-1, pp. 19-38. |
BDF | KRUPOVÁ, D., ROCHOVSKÁ, I. 2019. Interpretácia diel moderného vizuálneho umenia. Predškolská výchova, ISSN 0032-7220, roč. LXXIV, 2019/2020, č. 2, s. 37-40. |
ADE | ŠVÁBOVÁ, B. 2019. Active Game Activities of Children in Pre-primary Education. Revue Internationale des Sciences Humanities et Naturalles, 2(2019), pp. 27-44. |
ADE | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Dramatické aktivity pri práci s deťmi v predprimárnom vzdelávaní. In Valachová, D., Kováčová, B. (eds.) expresivita vo výchove III. Bratislava : Univerzita Komenského, 2020. ISBN 978-80-223-4931-4, s. 129-144. |
AED | BROZMANOVÁ, M. 2020. Potenciál umeleckého diela na rozvíjanie kritického myslenia detí v materskej škole. In Sirotová a kol. (eds.) Spoločnosť a výchova. Pedagogica actualis XI. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2020. ISBN 978-80-572-0045-1, s. 54-63. |
ADE | ŠVÁBOVÁ, B. 2019. Activity and Activating Methods in Education in Pre-primary and Primary Education. OCBITA 3 |
ADF | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Pripravenosť dieťaťa na školu a rozvoj predčitateľskej gramotnosti detí v predprimárnom vzdelávaní tvorivou dramatikou. Pedagogické diskusie 2/2020, s. 73-92. |
BBB | ROCHOVSKÁ, I. 2019. Spoznávanie výtvarných umeleckých diel v materskej škole. Riadenie materskej školy. Sprievodca úspešným manažmentom materskej školy, D 3.9/1 Výchova a vzdelávanie. (publikácia s aktualizáciami, november 2019). Bratislava : Nakladateľstvo Dr. Josef Raabe Slovensko, 2019. ISBN 978-80-8140-185-5, s. 1 – 46. |
ADE | ROCHOVSKÁ, I., MAZUR, P. 2019. Theoretical Basis of Individual (Home) Education in Slovakia, the Czech Republic and Poland. Pedagogika.sk. Slovak Journal for Educational Sciences. ISSN 1338-0982, Vol. 10, Nr. 4, pp. 254-273. Dostupné na: http://www.casopispedagogika.sk/rocnik-10/cislo-4/pedagogika-4-2019.pdf |
ADM | MAZUR, P, ROCHOVSKÁ, I., KĽAČKOVÁ, B. 2019. The Issue of Homeschooling in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the Perspective of Parents of Homeschooled Children. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 58, Issue 4, pp. 54 – 71. |
ADE | GAŠPAROVÁ, M., HUĽOVÁ, Z. 2019. Rozvíjanie technických zručností žiakov cez tradičné ľudové remeslá v regionálnej výchove. Inovace a technologie ve vzdělávání. Časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání, ISSN 2571-2519, 1/2019, p. 145- |
ADE | DOLINSKÁ, E., AKIMJAK, A. 2019. LITERARY TEXT WITH THE ELEMENTS OF MUSICITY IN DIDACTIC COMMUNICATION. In Revue Internationale des Sciences humaines et naturelles. Internationale Stiftung Schulung. Kunst. Ausbildung. Zürich – Schweiz, No. 1, 2019. s. 89-97. ISSN 2235-2007 |
ADE | DOLINSKÁ, Е., BENCH, O. MUSICAL THEMES IN LITERATURE FOR CHILDREN AND YOUTH. In BICNIK KNYKiM, Kyjev: KNUKiM Publishing, n. 41, 2019, s. 109-124. ISSN 2410-1176 |
AFD | PONDELÍKOVÁ, R. 2019. What´s going on in this picture? : Čo sa deje na tomto obrázku? In Horizonty umenia 6 = Horizons of art 6 : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej webovej konferencie 20.10.2019–01.11.2019, Banská Bystrica. Banská Bystrica : Akadémia umení, 2019. ISBN 978-80-8206-028-0. S. 403-411. |
AFD | PONDELÍKOVÁ, R. 2019. Stratégia vizuálneho myslenia. In Ars et educatio VI. Ružomberok. |
BEE | ŠVÁBOVÁ, B. 2019. Activity and activating methods in education pre-primary and primary education = Aktivita a aktivizujúce metódy v edukácii v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Michajlo Baludjanskij i rozvitok evropejskoj progresivnoj dumki I. polovini 19 stolittja [24.10.2019-25.10.2019, Mukačevo, Ukrajina] In: Osvita Zakarpattja [textový dokument (print)] : naukovo-metodičnij žurnal. – č. 29-30 (2019), s. 93-97. |
ADF | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Pripravenosť dieťaťa na školu a rozvoj predčitateľskej gramotnosti detí v predprimárnom vzdelávaní tvorivou dramatikou. In: Pedagogické diskusie : časopis vysokoškolských pedagógov, študentov a mladých výskumníkov na Inštitúte Juraja Páleša v Levoči, Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku. ISSN 1339-9217. – Roč. 6, č. 2 (2020), s. 73-92. |
ADE | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Realization of musical activities in pre-primary education by creative drama. In: Revue Internationale des Sciences humaines et naturelles [textový dokument (print)] . ISSN 2235-2007. č. 3 (2020), s. 117-128. |
AED | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Dramatické aktivity pri práci s deťmi v predprimárnom vzdelávaní. In Expresivita vo výchove III [elektronický dokument] : zborník / Valachová, Daniela [Zostavovateľ, editor] ; Kováčová, Barbora [Zostavovateľ, editor] ; Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. ISBN 978-80-223-4931-4, s. 129-144. |
BDF | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Literárne príbehy a rozvoj komunikácie tvorivou dramatikou v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. In Disputationes scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok. ISSN 1335-9185. Roč. 20, č. 1 (2020), s. 97-108. |
AED | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Socializácia a komunikácia dieťaťa dramatickou hrou v období predškolského veku. In: Štúdie o latentnej agresii III.; . Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. |
ADE | ROCHOVSKÁ, I. 2019. Innovative Possibilities of Activities with Visual Art in Pre-primary Education. Scientific Bulletin of Chelm. Section of Pedagogy, ISSN 2084-6770. Chelm : The State School of Higher Education in Chelm. ISBN 978-83-953150-9-1, pp. 19-38. |
ADE | ŠVÁBOVÁ, B. 2019. Aktívne hrové činnosti v materskej škole. Revue Internationale des Sciences humaines et naturelles. Internationale Stiftung Schulung, Kunst, Ausbildung. Zürich – Schweiz. 2019. |
ADF | ŠVÁBOVÁ. B. 2019. Tvorivá dramatika v denných činnostiach detí v materskej škole/ Creative drama in daily activities of children in kindergarten. Pedagogické diskusie : časopis vysokoškolských pedagógov, študentov a mladých výskumníkov na IJP v Levoči, Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku. - ISSN 1339-9217, Roč. 5, č. 2. |
ADF | Kušnírová, V., ŠVÁBOVÁ, B. 2019. Aktívnosť a záujem o profesijný rozvoj učiteliek materských škôl. Pedagogické diskusie, ISSN 1339-9217, 1/2019, s. 105-116. |
BAB | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2019. Umelci v materskej škole 2. Výtvarná výchova (aj) pre nevýtvarníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2019. 134 s. ISBN 978-80-561-0667-9. |
BBB | ROCHOVSKÁ, I. 2019. Spoznávanie výtvarných umeleckých diel v materskej škole. Riadenie materskej školy. Sprievodca úspešným manažmentom materskej školy, D 3.9/1 Výchova a vzdelávanie. (publikácia s aktualizáciami, november 2019). Bratislava : Nakladateľstvo Dr. Josef Raabe Slovensko, 2019. ISBN 978-80-8140-185-5, s. 1 – 46. |
ADF | JANČOVÁ, I., ROCHOVSKÁ, I. 2020. Súčasný stav využívania interpretácie vizuálneho umenia v materských školách v okrese Brezno. Pedagogika.sk. Slovak Journal for Educational Sciences. ISSN 1338-0982, Vol. 11, Nr. 1, pp. 16-37. Dostupné na: http://www.casopispedagogika.sk/ rocnik-11/cislo-1/studia-jancova.pdf |
BAB | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2020. Umelci v materskej škole 3. Interpretácia umeleckého diela v intenciách pedagogiky Márie Montessori. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2020. 978-80-561-0777-5 |
BDF | KRUPOVÁ, D., ROCHOVSKÁ, I. 2019. Interpretácia diel moderného vizuálneho umenia. Predškolská výchova, ISSN 0032-7220, roč. LXXIV, 2019/2020, č. 2, s. 37-40. |
ADE | ŠVÁBOVÁ, B. 2019. Active Game Activities of Children in Pre-primary Education. Revue Internationale des Sciences Humanities et Naturalles, 2(2019), pp. 27-44. |
AED | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Dramatické aktivity pri práci s deťmi v predprimárnom vzdelávaní. In Valachová, D., Kováčová, B. (eds.) expresivita vo výchove III. Bratislava : Univerzita Komenského, 2020. ISBN 978-80-223-4931-4, s. 129-144. |
AED | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Dramatické aktivity pri práci s deťmi v predprimárnom vzdelávaní. In Valachová, D., Kováčová, B. (eds.) expresivita vo výchove III. Bratislava : Univerzita Komenského, 2020. ISBN 978-80-223-4931-4, s. 129-144. |
AED | BROZMANOVÁ, M. 2020. Potenciál umeleckého diela na rozvíjanie kritického myslenia detí v materskej škole. In Sirotová a kol. (eds.) Spoločnosť a výchova. Pedagogica actualis XI. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2020. ISBN 978-80-572-0045-1, s. 54-63. |
ADE | ROCHOVSKÁ, I., MAZUR, P. 2019. Theoretical Basis of Individual (Home) Education in Slovakia, the Czech Republic and Poland. Pedagogika.sk. Slovak Journal for Educational Sciences. ISSN 1338-0982, Vol. 10, Nr. 4, pp. 254-273. Dostupné na: http://www.casopispedagogika.sk/rocnik-10/ cislo-4/pedagogika-4-2019.pdf |
ADM | MAZUR, P, ROCHOVSKÁ, I., KĽAČKOVÁ, B. 2019. The Issue of Homeschooling in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the Perspective of Parents of Homeschooled Children. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 58, Issue 4, pp. 54 – 71. (Scopus) |
ADE | GAŠPAROVÁ, M., HUĽOVÁ, Z. 2019. Rozvíjanie technických zručností žiakov cez tradičné ľudové remeslá v regionálnej výchove. Inovace a technologie ve vzdělávání. Časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání, ISSN 2571-2519, 1/2019, p. 145-151. |
ADE | DOLINSKÁ, E., AKIMJAK, A. 2019. LITERARY TEXT WITH THE ELEMENTS OF MUSICITY IN DIDACTIC COMMUNICATION. In Revue Internationale des Sciences humaines et naturelles. Internationale Stiftung Schulung. Kunst. Ausbildung. Zürich – Schweiz, No. 1, 2019. s. 89-97. ISSN 2235-2007 |
ADE | DOLINSKÁ, Е., BENCH, O. MUSICAL THEMES IN LITERATURE FOR CHILDREN AND YOUTH. In BICNIK KNYKiM, Kyjev: KNUKiM Publishing, n. 41, 2019, s. 109-124. ISSN 2410-1176 |
ADF | PONDELÍKOVÁ, R. 2019. What´s going on in this picture? : Čo sa deje na tomto obrázku? In Horizonty umenia 6 = Horizons of art 6 : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej webovej konferencie 20.10.2019–01.11.2019, Banská Bystrica. Banská Bystrica : Akadémia umení, 2019. ISBN 978-80-8206-028-0. S. 403-411. |
AFD | PONDELÍKOVÁ, R. 2019. Stratégia vizuálneho myslenia. In Ars et educatio VI. Ružomberok. |
BEE | ŠVÁBOVÁ, B. 2019. Activity and activating methods in education pre-primary and primary education = Aktivita a aktivizujúce metódy v edukácii v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Michajlo Baludjanskij i rozvitok evropejskoj progresivnoj dumki I. polovini 19 stolittja [24.10.2019-25.10.2019, Mukačevo, Ukrajina] In: Osvita Zakarpattja [textový dokument (print)] : naukovo-metodičnij žurnal. – č. 29-30 (2019), s. 93-97. |
ADF | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Pripravenosť dieťaťa na školu a rozvoj predčitateľskej gramotnosti detí v predprimárnom vzdelávaní tvorivou dramatikou. In: Pedagogické diskusie : časopis vysokoškolských pedagógov, študentov a mladých výskumníkov na Inštitúte Juraja Páleša v Levoči, Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku. ISSN 1339-9217. – Roč. 6, č. 2 (2020), s. 73-92. |
ADE | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Realization of musical activities in preprimary education by creative drama. In: Revue Internationale des Sciences humaines et naturelles [textový dokument (print)] . ISSN 2235-2007. č. 3 (2020), s. 117-128. |
AED | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Dramatické aktivity pri práci s deťmi v predprimárnom vzdelávaní. In Expresivita vo výchove III [elektronický dokument] : zborník / Valachová, Daniela, Kováčová, Barbora (eds.) Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. ISBN 978-80-223-4931-4, s. 129-144. |
BDF | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Literárne príbehy a rozvoj komunikácie tvorivou dramatikou v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. In Disputationes scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok. ISSN 1335-9185. Roč. 20, č. 1 (2020), s. 97-108. |
AED | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Socializácia a komunikácia dieťaťa dramatickou hrou v období predškolského veku. In: Štúdie o latentnej agresii III.; . Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. |
BCB | GAŠPAROVÁ, M., GAŠPAR, I., 2021: Detské ľudové piesne – spievame, hráme sa a tancujeme. Banská Bystrica: Belianum Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, s. 151., 2021. ISBN 978-80-557-1825-5. |
BAB | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2020. Muzikanti v materskej škole. Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. 114 s. ISBN 978-80-561-0853-6. |
BAB | DOLINSKÁ, E. 2020. Ako sa kamaráti farba, slovo a hudba. Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. ISBN 978-80-561-0796-6. |
ADF | PONDELÍKOVÁ, R. 2020. Stratégie vizuálneho myslenia. Studia Scientifica Facultatis Pedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, ISSN 1336-2232. Roč. 19, č. 4, s. s. 59-66. |
ADF | ŠVÁBOVÁ, B. 2020. Ľudová slovesnosť ako stratégia rozvoja dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v predškolskom veku. In Magová, M. (ed.) Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2020. ISBN 978-80-561-0799-7, s 114-127. |
BAB | ŠVÁBOVÁ, B. 2021. Dramatické aktivity s Lienkou Bodkulienkou. Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. |
AED | DOLINSKÁ, E., DUDEK, M. 2021. Integratívny prístup v edukácii – determinant tvorivej interpretácie umeleckého diela. In Dolinská, E., Dudek, M., Záhorec, J. (eds.) Nové výzvy v príprave budúcich učiteľov v XXI. storočí. Chelm : Wyszsa Szkola Miedzynarodovych i Komunikacji Spolecznej w Chelmie, 2021. ISBN 978-83959293, s. 26-65. |
AED | ŠVÁBOVÁ, B. 2021. Realizácia štruktúrovanej drámy v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. In Dolinská, E., Dudek, M., Záhorec, J. (eds.) Nové výzvy v príprave budúcich učiteľov v XXI. storočí. Chelm : Wyszsa Szkola Miedzynarodovych i Komunikacji Spolecznej w Chelmie, 2021. ISBN 978-83959293, s. 66-91. |
ACB | ŠVÁBOVÁ, B. 2021. ĽUDOVÁ KULTÚRA SPROSTREDKOVANÁ METÓDAMI TVORIVEJ DRAMATIKY V ŠKOLE. Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. ISBN 978-80-561-0887-1. |
ADC | ROCHOVSKÁ, I., ŠVÁBOVÁ, B. 2021. The use of the interpretation of works of art in pre-school education. Problems of Education in the 21st Century, 79(6), 956-970. (Web of Science) |
AAB | ROCHOVSKÁ, I. a kol. 2021. Interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní. Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. 423 s. ISBN 978-80-561-0889-5. |
ADF | ŠVÁBOVÁ, B. 2021. Písaná reč a jej význam v predprimárnej edukáciu. Pedagogické diskusie. ISSN 1339-9217, Roč. 7, č. 3(2021), s. 69-81. |
Umelecké výstupy
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov |
---|---|
XVV | Básničky pre veselé detičky. (Ilustrovala I. Rochvoská). Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. (Tlač bude realizovaná v r. 2021). |
XVV | Básničky pre veselé detičky. (Ilustrovala I. Rochovská). Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. ISBN 978-80-561-0797-3. |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2019. Umelci v materskej škole 2. Výtvarná výchova (aj) pre nevýtvarníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2019. 134 s. ISBN 978-80-561-0667-9. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2019. Umelci v materskej škole 2. Výtvarná výchova (aj) pre nevýtvarníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2019. 134 s. ISBN 978-80-561-0667-9. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2019. Umelci v materskej škole 2. Výtvarná výchova (aj) pre nevýtvarníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2019. 134 s. ISBN 978-80-561-0667-9 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2019. Umelci v materskej škole 2. Výtvarná výchova (aj) pre nevýtvarníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2019. 134 s. ISBN 978-80-561-0667-9 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2019. Umelci v materskej škole 2. Výtvarná výchova (aj) pre nevýtvarníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2019. 134 s. ISBN 978-80-561-0667-9 |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | MAZUR, P, ROCHOVSKÁ, I., KĽAČKOVÁ, B. 2019. The Issue of Homeschooling in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the Perspective of Parents of Homeschooled Children. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 58, Issue 4, pp. 54 – 71. (Scopus) |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2019. Umelci v materskej škole 2. Výtvarná výchova (aj) pre nevýtvarníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2019. 134 s. ISBN 978-80-561-0667-9 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | DOLINSKÁ, E. 2020. Ako sa kamaráti farba, slovo a hudba. Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo KU, 2020. ISBN 978-80-561-0796-6. |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Ocenenie na výtvarnej súťaži. | Ocenenie na celoslovenskej výtvarnej súťaži pre deti predškolského veku Dúhový kolotoč v Banskej Bystrici, vedenie priestorovej výtvarnej práce detí z materskej školy ZŠsMŠ Pohorelá, šk.r. 2018/2019 (Ivana Rochovská, Dagmar Krupová) (Príloha 3) | https://www.minedu.sk/duhovy-kolotoc-prezradil-o-com-deti-snivaju/ |
Ocenenie na výtvarnej súťaži. | Ocenenie na výtvarnej súťaži „My sa nevieme sťažovať nahlas“ organizovanej Galériou Jozefa Kollára v Banskej Štiavnici – vedenie kolektívnych výtvarných prác detí Zázračná krajina I. a Zázračná krajina II. detí z materskej školy ZŠsMŠ Pohorelá, r. 2019. (Ivana Rochovská, Dagmar Krupová) (Príloha 3) | https://www.osvetaziar.sk/my-sa-nevieme-stazovat-nahlas-2019/ |
Výstava výtvarných prác detí. | Výstava výtvarných prác detí z 2. Triedy MS B. Němcovej 17, Brezno, od 9.5.2019 do 24.5.2019 v Synagóge Brezno. (Ivana Jančová - Príloha 3) | https://kamnahorehroni.sk/podujatie/vystava-vytvarnych-prac-ziakov-materskej-skoly/2019-05-15/ |
Ocenenie na výtvarnej súťaži. | Ocenenie na výtvarnej súťaži „Detské Chalupkovo Brezno“ vo výtvarnej oblasti – vedenie výtvarných prác detí z MŠ B. Němcovej Brezno (Ivana Jančová) (Príloha 3) | https://www.brezno.sk/detske-chalupkovo-brezno.-v-jednotlivych-vystupeniach-bolo-citelne-pedagogicke-majstrovstvo-uciteliek/ |
Ocenenie na výtvarnej súťaži. | Ocenenie na celoslovenskej výtvarnej súťaži pre deti predškolského veku Dúhový kolotoč v Banskej Bystrici, vedenie skupinovej práce detí „Pán a pani Arnolfiniovci“ z materskej školy ZŠsMŠ Pohorelá, šk.r. 2018/2019 (Ivana Rochovská, Dagmar Krupová) (Príloha 3) | https://www.minedu.sk/duhovy-kolotoc-2019-s-temou-fiiiha/ |
Workshop O lienke Bodkulienke a zvieratkách v Nemešanoch. | Dňa 20.06.2019 boli v materskej škole v Nemešanoch realizované dramatické, hudobné a výtvarné aktivity. Cieľom realizovaných aktivít bolo priblížiť aktivizujúcu metódu tvorivú dramatiku, ktorá je založená na princípe porozumenia, vzájomnej spolupráce a tímovej komunikácii. Pod vedením Boženy Švábovej mali deti možnosť v tvorivom procese prežiť a vyjadriť vlastné pocity slovne, pohybom, dramaticky, hudobne a výtvarne. | http://www.ijplevoca.sk/workshop-o-lienke-bodkulienke-a-zvieratkach/ |
Workshop Umelci v materskej škole 2. | Workshop pre učiteľky materských škôl, zameraný na interpretáciu vizuálneho umenia, bude realizovaný 15.11.2019 na Strednej pedagogickej škole v Levoči. Učiteľky sa budú môcť praktickou formou oboznámiť s aktivitami na spoznávanie umeleckých diel (ktoré boli publikované v monografii Umelci v materskej škole 2). (Príloha 5) | Workshop sa ešte len bude realizovať. Lin bude doplnený v druhej ročnej správe projektu. |
Detská kresba, štádiá a znaky detskej kresby, dotváranie detskej kresby. | Odborný seminár pre učiteľky materskej školy a študentov predškolskej a elementárnej pedagogiky venovaný detskej kresbe. Uskutočnil sa 4.11.2019 na Inštitúte Juraja Páleša v Levoči od 14.30 do 18.00. | http://www.ijplevoca.sk/wp-signup.php?new=ijplevoca.sk |
Odborný seminár, workshop | Tvorivá dramatika a rozvoj komunikácie s využitím literárnych textov v predprimárnom vzdelávaní, 3.2.2020 v Starej Ľubovni | http://www.ijplevoca.sk/tvoriva-dramatika-a-rozvoj-komunikacie-s-vyuzitim-literarnych-textov-v-predprimarnom-vzdelavani/ |
Odborný seminár, workshop | Interpretácia vizuálneho umenia v predprimárnom vzdelávaní. Pedagogické dni alebo inšpirujeme sa navzájom. Brezno, 25.2.2020. | (Príloha G) |
Workshop s deťmi Materská škola v Nemešanoch, okres Levoča | Názov stretnutia s deťmi: Jeseň pani bohatá. Aktivita: Pod hríbom. Cieľ: Obsahy a zážitky z čítania vyjadriť v dramatických a hudobno-pohybových činnostiach (ŠVP, 2016, s. 30). V tvorivom procese pracovať s literárnym textom s využitím metód tvorivej dramatiky. Získavať nové poznatky, skúsenosti a zážitky pri práci s dramatickou situáciou, hrou v role otváraťdeťom nové možnosti sa prejaviť, uplatniť zručnosti, zapájať fantáziu, predstavivosť a kreativitu. V improvizovaných situáciách vytvárať priestor na sebarealizáciu, vnímať seba a svoje okolie, vyskúšať si konanie v roli niekoho iného a odnášať pozitívne emócie a zážitky. Nemešany, 26.9.2020. | http://ms-nemesany.wz.sk/index.html |
Mobilita Erasmus so zameraním na tvorivú dramatiku | Cieľom prednášok a workshopov bolo priblížiť aktivizujúcu metódu tvorivú dramatiku, ktorá svojím charakterom a zacielením prináša do škôl aktivitu, tvorivosť, skúsenosť, objavovanie a prežívanie. Práca s metódami tvorivej dramatiky otvára priestor komunikovať, konať, reagovať, spolupracovať a cez vlastné zážitky a osobnú skúsenosť získavať nové poznatky, skúsenosti a zážitky. Najlepšie je, ak si učiteľ/študent mnohé roly a dramatické situácie vyskúša sám na sebe. Má univerzálne využitie a humanizuje celý edukačný proces. Ostrava, 2.-4.3.2020 | https://www.ijplevoca.sk/mobilita-erasmus-vyucba-v-zahranici/ |
Ocenenie na výtvarnej súťaži. | Ocenenie na celoslovenskej výtvarnej súťaži pre deti predškolského veku Dúhový kolotoč v Banskej Bystrici, vedenie priestorovej výtvarnej práce detí z materskej školy ZŠsMŠ Pohorelá, šk.r. 2018/2019 (Ivana Rochovská, Dagmar Krupová) | https://www.minedu.sk/ duhovy-kolotoc-prezradil-ocom-deti-snivaju/ |
Ocenenie na výtvarnej súťaži. | Ocenenie na výtvarnej súťaži „My sa nevieme sťažovať nahlas“ organizovanej Galériou Jozefa Kollára v Banskej Štiavnici – vedenie kolektívnych výtvarných prác detí Zázračná krajina I. a Zázračná krajina II. detí z materskej školy ZŠsMŠ Pohorelá, r. 2019. (Ivana Rochovská, Dagmar Krupová) | https://www.osvetaziar.sk/ my-sa-nevieme-stazovatnahlas-2019/ |
Výstava výtvarných prác detí. | Výstava výtvarných prác detí z 2. Triedy MS B. Němcovej 17, Brezno, od 9.5.2019 do 24.5.2019 v Synagóge Brezno. | https://kamnahorehroni.sk/ podujatie/vystavavytvarnych-prac-ziakovmaterskej-skoly/2019-05-15/ |
Ocenenie na výtvarnej súťaži. | Ocenenie na výtvarnej súťaži „Detské Chalupkovo Brezno“ vo výtvarnej oblasti – vedenie výtvarných prác detí z MŠ B. Němcovej Brezno. | https://www.brezno.sk/ detske-chalupkovo-brezno.- v-jednotlivych-vystupeniachbolo-citelne-pedagogickemajstrovstvo-uciteliek/ |
Ocenenie na výtvarnej súťaži. | Ocenenie na celoslovenskej výtvarnej súťaži pre deti predškolského veku Dúhový kolotoč v Banskej Bystrici, vedenie skupinovej práce detí „Pán a pani Arnolfiniovci“ z materskej školy ZŠsMŠ Pohorelá, šk.r. 2018/2019 | https://www.minedu.sk/ duhovy-kolotoc-2019-stemou-fiiiha/ |
Workshop o lienke Bodkulienke a zvieratkách v Nemešanoch | Dňa 20.06.2019 boli v materskej škole v Nemešanoch realizované dramatické, hudobné a výtvarné aktivity. Cieľom realizovaných aktivít bolo priblížiť aktivizujúcu metódu tvorivú dramatiku, ktorá je založená na princípe porozumenia, vzájomnej spolupráce a tímovej komunikácii. Pod vedením Boženy Švábovej mali deti možnosť v tvorivom procese prežiť a vyjadriť vlastné pocity slovne, pohybom, dramaticky, hudobne a výtvarne | http://www.ijplevoca.sk/ workshop-o-lienkebodkulienke-a-zvieratkach/ |
Workshop Umelci v materskej škole 2. | Workshop pre učiteľky materských škôl, zameraný na interpretáciu vizuálneho umenia, na Strednej odbornej škole pedagogickej v Levoči. Učiteľky sa praktickou formou oboznámili s aktivitami na spoznávanie umeleckých diel (ktoré boli publikované v monografii Umelci v materskej škole 2). | Nie je |
Detská kresba, štádiá a znaky detskej kresby, dotváranie detskej kresby. | Odborný seminár pre učiteľky materskej školy a študentov predškolskej a elementárnej pedagogiky venovaný detskej kresbe. Uskutočnil sa 4.11.2019 na Inštitúte Juraja Páleša v Levoči od 14.30 do 18.00. | http://www.ijplevoca.sk/ wp-signup.php? new=ijplevoca.sk |
Odborný seminár, workshop | Tvorivá dramatika a rozvoj komunikácie s využitím literárnych textov v predprimárnom vzdelávaní, 3.2.2020 v Starej Ľubovni | http://www.ijplevoca.sk/ tvoriva-dramatika-a-rozvojkomunikacie-s-vyuzitimliterarnych-textov-vpredprimarnom-vzdelavani/ |
Interpretácia vizuálneho umenia v predprimárnom vzdelávaní. Pedagogické dni alebo inšpirujeme sa navzájom. Brezno, 25.2.2020. | Interpretácia vizuálneho umenia v predprimárnom vzdelávaní. Pedagogické dni alebo inšpirujeme sa navzájom. Brezno, 25.2.2020. | Nie je |
Workshop s deťmi v Materskej škole v Nemešanoch | Názov stretnutia s deťmi: Jeseň pani bohatá. Aktivita: Pod hríbom. Cieľ: Obsahy a zážitky z čítania vyjadriť v dramatických a hudobno-pohybových činnostiach (ŠVP, 2016, s. 30). V tvorivom procese pracovať s literárnym textom s využitím metód tvorivej dramatiky. Získavať nové poznatky, skúsenosti a zážitky pri práci s dramatickou situáciou, hrou v role otváraťdeťom nové možnosti sa prejaviť, uplatniť zručnosti, zapájať fantáziu, predstavivosť a kreativitu. V improvizovaných situáciách vytvárať priestor na sebarealizáciu, vnímať seba a svoje okolie, vyskúšať si konanie v roli niekoho iného a odnášať pozitívne emócie a zážitky. Nemešany, 26.9.2020. | http://ms-nemesany.wz.sk/ index.html |
Mobilita Erasmus so zameraním na tvorivú dramatiku | Cieľom prednášok a workshopov bolo priblížiť aktivizujúcu metódu tvorivú dramatiku, ktorá svojím charakterom a zacielením prináša do škôl aktivitu, tvorivosť, skúsenosť, objavovanie a prežívanie. Práca s metódami tvorivej dramatiky otvára priestor komunikovať, konať, reagovať, spolupracovať a cez vlastné zážitky a osobnú skúsenosť získavať nové poznatky, skúsenosti a zážitky. Najlepšie je, ak si učiteľ/študent mnohé roly a dramatické situácie vyskúša sám na sebe. Má univerzálne využitie a humanizuje celý edukačný proces. Ostrava, 2.-4.3.2 | https://www.ijplevoca.sk/ mobilita-erasmus-vyucba-vzahranici/ |
Ocenenie na výtvarnej súťaži. | Ocenenie na celoslovenskej výtvarnej súťaži pre deti predškolského veku Dúhový kolotoč v Banskej Bystrici, vedenie práce dieťaťa Sáry Rochovskej z materskej školy ZŠsMŠ Pohorelá, šk.r. 2020/2021. | http://ms-radvanska26.eu/duhovy-kolotoc-o-celoslovenskej-sutazi/ |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).