Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM
Základné informácie
TOP PROJEKT
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM
Názov projektu (anglický): Material and didactic support of the teaching of media education through the media training center at FMC UCM
Začiatok riešenia projektu: 2018
Koniec riešenia projektu: 2020
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 010UCM-4/2018
Vedúci projektu: doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD.
Vysoká škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Pracovisko: Fakulta masmediálnej komunikácie
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 10 354,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | KAČINOVÁ, V.: Hoaxy, fake news - problémové oblasti a metodické nástroje spracovania edukačnej témy v procese mediálnej výchovy. In: Megatrendy a médiá 2018. Trnava : FMK UCM, 2018 (v tlači). |
EDI | KAČINOVÁ, V.: Media education training. In: MLAR, 2018, Vol. 1, No. 2 (v tlači). Rec.: José Emilio Palomero Pescador (ed.): Educación mediática y formación del profesorado. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado (RIFOP). [on-line]. 2018, No. 91 (32.1). Available at: < https://aufop.com/aufop/uploaded_files/revistas/15337165305.pdf#page=158>. ISSN 0213-8646 | E-ISSN 2530-3791. 174 p. |
AFD | HEKELJ, M.: Globalizačné trendy v televíznej tvorbe pre deti a mládež, In: Quo vadis. Trnava : FMK UCM, 2018 (v tlači). |
EDI | HEKELJ, M.: Médiá, lži a příliš rychlý mozek. Rec.: Peter Nutil: Médiá, lži a příliš rychlý mozek. Praha : Grada, 2018. 189 s. ISBN 978-80-271-0716-2 (v tlači). |
AFD | GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S.: K digitálnej gramotnosti a (mediálnej) edukácii v príprave marketingových profesionálov. In: Marketing Identity. 2018. Digital Mirrors. Trnava : FMK UCM v Trnave, 2018 (v štádiu prípravy do tlače). |
AFD | GÁLIK, S. - GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S.: K problému kolektívnej inteligencie v kyberpriestore digitálnych médií. In: Marketing Identity. 2018. Digital Mirrors. Trnava : FMK UCM v Trnave, 2018 (v štádiu prípravz do tlače). |
ADN | KAČINOVÁ, V.: From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education. In Communication Today, 2019, Vol. 10, No. 2, p. 15 -27, ISSN 1338-130X. |
ADF | BULGANOVÁ, D. - KAČINOVÁ, V.: Axiocentric teaching and learning about media in context of school practice. In Media Literacy and Academic Research, 2019, Vol. 2, No. 2, ISSN 2585-8726 (v tlači). |
ADM | KAČINOVÁ, V. – SÁDABA, CH.: Analysis of the State of Practice-centred Teaching and Learning about Media at Slovak Schools – Selected Examples of Good Teaching Practice – príspevok zaslaný do časopisu Media Education (Mediaobrazovanie). |
ADF | PROSTINÁKOVÁ HOSSOVÁ, M. - ŠVECOVÁ, M.: Challenges and limits of current student magazine production - Case study. In Media Literacy and Academic Research, 2019, Vol. 2, No. 2. ISSN 2585-8726 (v tlači). |
AFD | PROSTINÁKOVÁ HOSSOVÁ, M.: Úroveň mediálnej gramotnosti učiteľov vybraných základných, stredných škôl a gymnázií na Slovensku – Prípadová štúdia. In „Digital Universe“. Megatrendy a médiá 2019. Trnava : FMK UCM, 2019 (elektronický dokument) (v štádiu prípravy na vydanie). |
AFD | GÁLIK, S.: "Zmena myslenia pod vplyvom digitálnych médií". In „Digital Universe“. Megatrendy a médiá 2019. Trnava : FMK UCM, 2019 (elektronický dokument) (v štádiu prípravy na vydanie). |
AFD | GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S.: Bytie v digitálnom univerze ako edukačná výzva (K problému digitálnej gramotnosti). Digital Universe“. Megatrendy a médiá 2019. Trnava : FMK UCM, 2019 (elektronický dokument) (v štádiu prípravy na vydanie). |
AFD | FARKAŠ, T.: Throughout the ocean of free sound. In „Digital Universe“. Megatrendy a médiá 2019. Trnava : FMK UCM, 2019 (elektronický dokument) (v štádiu prípravy na vydanie). |
AFD | HUDÍKOVÁ, Z.: "Zlatá klapka – audiovizuálny priestor na vyjadrenie detí a mládeže". In „Digital Universe“. Megatrendy a médiá 2019. FMK UCM : Trnava, 2019 (elektronický dokument) (v štádiu prípravy na vydanie). |
AFD | BÔTOŠOVÁ, Ľ.: Študentské rozhlasové vysielanie ako súčasť mediálnej výchovy na základných školách. In GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S., GREGUŠ, Ľ., PRONER, J. (eds.): Quo Vadis Massmedia & Marketing. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019, s. 22-31. |
BCI | KAČINOVÁ, V. (ed.): Príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách III. Trnava : FMK UCM, 2019. ISBN: 978-80-572-0029-1 (v štádiu prípravy do tlače). |
ADN | Kačinová, Viera (100%): The Topic Of Media-Disseminated Mis-Information And Dis-Information As An Integral Part Of General Education In Slovakia. Trnava : ISSN 2585-9188 |
ADN | Gálik, Slavomír (100%): Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education. Bratislava : ISSN 1994-4160 |
ADM | Gáliková Tolnaiová, Sabína: Transformation of education and training system in the context of digital information and communication technology in sociocultural perspective and its axiological and ethical dimension. In: European Journal of Transformation Studies. 2020, Vol. 8, No. 2, p. 89-105. ISSN 2298-0997 |
ADN | Gáliková Tolnaiová, Sabína: On perspectives of understanding of teacher training digital competence in the context of determinants of digital education. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, Vol. 4, No. 1. ISSN 2585-8726 (Print). ISSN: 2585-9188 (Online). (v tlači). |
ADN | Gracová, Sláva ... [et al.]: Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. In: Media Literacy and Academic Research. 2020, Vol. 3, No. 2, p. 48-61. ISSN 2585-8726 |
ADN | Vrabec, Norbert (50%); Bôtošová, Ľubica (50%): The concept of learning-by-doing in the context of media education and school quality assessment. Trnava : ISSN 1338-130X |
ADM | Brník, Andrej - Gracová, Sláva - Graca, Martin. Public opinion on unified TV content rating system. In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 2021, Vol. 11, Iss. 01 (v štádiu prípravy do tlače) |
AFD | Gáliková Tolnaiová, Sabína: Vzdelávanie a filozofia v kontexte digitálnych podmienok. In: Filozofia, vzdelanie a kultúra vo výzvach súčasnosti : zborník vedeckých príspevkov : zborník vedeckých príspevkov / editori: Sabína Gáliková Tolnaiová, Peter Kyslan, Ondrej Marchevský ; recenzenti: Róbert Maco, Katarína Mayerová. - 1. vyd. - Bratislava : Slovenské filozofické združenie pri SAV, 2020, s. 115-123. ISBN 978-80-973092-4-4, |
AFD | Hekelj, Marija: Kľúčové kompetencie v televíznej tvorbe pre deti. In: Marketing Identity 2019 : Offline Is the New Online - aktuálne výzvy onlinovej a offlinovej komunikácie : Offline Is the New Online - aktuálne výzvy onlinovej a offlinovej komunikácie / editori: Ľudmila Čábyová, Zuzana Bezáková, Dáša Mendelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019, s. 227-243. SBN 978-80-572-0039-0 (online). |
AFD | Bôtošová, Ľubica, Danihelová, Bronislava: Koncept learning-by-doing v kontexte tvorby školských časopisov. In: ŠVOAUK 2021 : študentská vedecká odborná a umelecká konferencia : sekcia marketingovej a masmediálnej komunikácie : študentská vedecká odborná a umelecká konferencia : sekcia marketingovej a masmediálnej komunikácie Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2021 (bude publikovaný po odovzdaní záverečnej správy projektu). |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | The Topic Of Media-Disseminated Mis-Information And Dis-Information As An Integral Part Of General Education In Slovakia / Viera Kačinová, 2020. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 3, č. 1 (2020), s. 18-31. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | The Topic Of Media-Disseminated Mis-Information And Dis-Information As An Integral Part Of General Education In Slovakia / Viera Kačinová, 2020. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 3, č. 1 (2020), s. 18-31. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100. In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100. In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100. In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100. In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100. In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100. In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Philosophical Reflection of the Influence of Digital Media on Current Education / Slavomír Gálik, 2020. DOI DOI 10.13187/me.2020.1.100. In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 1994-4160, č. 60(1) (2020), s. 100-106. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Axiocentric Teaching And Learning About Media In The Context Of School Practice / Diana Bulganová, Viera Kačinová, 2019. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 2, č. 2 (2019), s. 85-93. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová, 2019. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 2 (2019), s. 16-27. |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová, 2019. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 2 (2019), s. 16-27. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová, 2019. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 2 (2019), s. 16-27. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová, 2019. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 10, č. 2 (2019), s. 16-27. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Analysis of the State of Practice-centred Teaching and Learning about Media at Slovak Schools - Selected Examples of Good Teaching Practice / Viera Kačinová, Charo Sádaba, 2019. DOI DOI 10.13187/me.2019.4.482. In: Media Education (Mediaobrazovanie). - ISSN 2729-8132 (online), č. 59(4) (2019), s. 482-494. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Bytie v digitálnom univerze ako edukačná výzva (k problému digitálnej gramotnosti) = Being in the digital universe as educational challenge (to the digital literacy problem) / Sabína Gáliková Tolnaiová, 2019. In: Megatrendy a médiá 2019 : Digital Universe : Digital Universe / editori zborníka: Zuzana Bučková, Anna Kačincová Predmerská, Lenka Rusňáková ; recenzenti zborníka: Juliána Mináriková, Krzysztof Gajdka. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0014-7 (online), s. 217-228. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Challenges And Limits Of Current Student Magazine Production - Case Study / Monika Prostináková Hossová, Magdaléna Švecová, 2019. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 2, č. 2 (2019), s. 34-51. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Hoaxy, fake news - problémové oblasti a metodické nástroje spracovania edukačnej témy v procese mediálnej výchovy = Hoaxes, fake news - problematic areas and methodological tools for adapting educational topic in media education process / Viera Kačinová, 2018. In: Megatrendy a médiá 2018: Realita a mediálne bubliny / editori zborníka: Zuzana Bučková, Lenka Rusňáková, Rudolf Rybanský, Martin Solík ; recenzenti zborníka: Juliána Mináriková, Krzysztof Gajdka. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018. - ISBN 978-80-8105-953-7, S. 271-293. |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Školiace mediálne centrum (ŠMC) na FMK UCM | Tlačová správa o zriadení školiaceho mediálneho centra na FMK UCM | https://fmk.sk/fmk-ucm-v-trnave-zriadila-skoliace-medialne-centrum/ https://medialnavychova.sk/skoliace-medialne-centrum-na-fmk-ucm/ |
Vyhlásenie súťaže o najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách | Východiskový materiál k organizovanej súťaži v rámci projektovej aktivity vrátane prihlášky do súťaže | https://medialnavychova.sk/sutaz-najlepsie-priklady-dobrej-praxe-vyucby-medialnej-vychovy-na-zakladnych-a-strednych-skolach/ |
Vyhlásenie výsledkov súťaže Príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách | Vo vyhlásení sú uvedení ocenení výhercovia súťaže - z nich niektoré školy, ich žiaci a učitelia sa podľa záujmu zúčastňujú projektového vzdelávacieho programu | https://medialnavychova.sk/vysledky-3-rocnika-sutaze-najlepsie-priklady-dobrej-praxe-vyucby-medialnej-vychovy-na-zs-a-ss/ |
Prezenčné kurzy pre žiakov základných a stredných škôl zamerané na vybrané oblasti reflexívno-praktického (produktívneho) učenia (sa) o médiách | Informácie o zrealizovaných troch sériách kurzov na FMK UCM | https://medialnavychova.sk/ziaci-zakladnych-skol-sa-zucastnili-workshopu-o-tvorbe-skolskych-casopisov/ ; https://medialnavychova.sk/medialne-workshopy-pre-skoly-ziaci-sa-zdokonalovali-vo-filmovej-tvorbe/ ; https://medialnavychova.sk/ziaci-zo-zakladnych-a-strednych-skol-sa-prakticky-ucili-ako-porozumiet-mediam/ ; https://smc.fmk.sk/zrealizovane-medialne-workshopy-pre-skoly/ ; |
Vzdelávací seminár pre účastníkov projektu za participácie zahraničného partnera | Správa o organizovanom vzdelávacom seminári, na ktorom sa lektorsky podieľal zahraničný partner | https://fmk.sk/charosadaba/ |
Multimediálna učebná platforma s e-learningovým kurzom O médiách reflexívne a prakticky | Edukačná doména zastrešujúca ťažiskové projektové aktivity ŠMC vrátane e-learningového kurzu so 7 modulmi a 15 učebnými lekciami z reflexívno-praktickej mediálnej výchovy a metodickou príručkou pre učiteľov Príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách III. | www.smc.fmk.sk |
Skoliace mediálne centrum FMK | Multimediálna učebná platforma s e-learningovým kurzom pre žiakov s názvom O médiách reflexívne a prakticky a metodickými materiálmi pre učiteľov | https://smc.fmk.sk/ |
Príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách III. | Metodická príručka pre učiteľov. Súbor vyučovacích hodín, projektov a metodických postupov zameraných na efektívnu podporu a rozvoj mediálnej gramotnosti žiakov základných a stredných škôl vydaných v on-line dostupnej podobe; | https://smc.fmk.sk/zdroje/ |
Onlinový seminár pre učiteľov z mediálnej výchovy | Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti IMEC a Školiace mediálne centrum (ŠMC) pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave organizovalo dvojdňový vzdelávací onlinový seminár pre učiteľov základných a stredných škôl, zameraný na rozvoj produktívnych zručností a reflexívnych schopností vo vzťahu k mediálnej produkcii. Vzdelávanie sa uskutočnilo v 7 moduloch reflexívno- praktického učenia sa o médiách: Onlinová fotografia ako predmet manipulácie. Kritická orientácia v mediálnom svete hoaxov, falošných správ. Kreatívne rozhlasové vysielanie. Tvorba filmu – práca so zvukom. Tvorba onlinového periodika. Tvorba grafického návrhu plagátu. Základy digitálnej maľby. | https://medialnavychova.sk/medzinarodne-centrum-medialnej-gramotnosti-imec-a-skoliace-medialne-centrum-smc-pri-fmk-ucm-organizuje-onlinovy-seminar-pre-ucitelov/ |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).