Vzdelávanie a starostlivosť o deti v ranom veku (0-3) v školskej a sociálnej politike SR: súčasnosť a blízka perspektíva

Základné informácie

TOP PROJEKT

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Vzdelávanie a starostlivosť o deti v ranom veku (0-3) v školskej a sociálnej politike SR: súčasnosť a blízka perspektíva

Názov projektu (anglický): Early childhood education and care (0-3) in school and social policy of Slovakia: Present and near perspective

Začiatok riešenia projektu: 2018

Koniec riešenia projektu: 2020

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 009TTU-4/2018

Vedúci projektu: prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc.

Vysoká škola: Trnavská univerzita v Trnave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 28 358,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ABC O. Kaščák, B. Pupala: Preschool teacher agency and professionalism: A Bourdieuian approach to education governance. In: A. Wilkins, A. Olmedu (Eds.): Education Governance and Social Theory. Interdisciplinary Approaches to Research, London: Bloomsbury Academy, 2018.
ADE Petrová, Z., Zápotočná, O. (2018): Early literacy education in preschool curriculum Reforms: The case of post-communist Slovakia. In: Global Education Review, 5 (2), 145-159.
AFA Pupala, B.: From global policy to everyday preschool practice. In H. Yulindrasari, V. Adriany, Y. Rehmawati, F.D. Hutagalung, S. Gálvez, A.G. Abdullah (Eds.): (2020). Early Childhood Education in 21st Century. Proceedings of the 4th International Conference on Early Childhood Education (ICECE 2018), Bandung, Indonesia. London, New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019, pp. 15-23. ISBN 978-1-138-35203-2 [VitalSource Bookshelf version]. Retrieved from vbk://9780429786426
ABC Mbugua, T., Pupala, B., Kascak, O., Petrova, Z.: Transforming Early Childhood Development and Education in Kwale County, Kenya. In C.S. Sunal, K. Mutua, O.M. Odebiyi (Eds.): Transforming Public Education in Africa, the Caribbean, and the Middle East. A Volume in Research on Education in Africa, the Caribbean, and the Middle East. Charlotte, North Carolina: Information Age Publishing, Inc., 2019, s.53-73.
ADE Misra, P.K., Pupala, B., Gadušová, Z.: Teacher Education in Slovakia: An Analysis and Inputs for Indian System. Journal of All India Association for Educational Research. Vol.30, nos. 1&2 (2018), 19-44.
ADF Pupala, B.: Programy pre výchovnú starostlivosť v súčasných „jasliach“. Naša škola, Vol. 22, No 7-8 (2018/19), 4-15.
AED Masaryková, D. (2019). Preschool Physical Education in Slovakia. In B. Antala, G. Demirhan, A. Carraro, C. Oktar, H. Oz, A. Kaplánová (Eds.) Physical Education in Early Childhood Education and Care: Researches-Best Practices-Situation (pp. 337-347). Bratislava: Slovak Scientific Society for Physical Education and Sport and FIEP
AFK Vlček, P., Masarykova, D., Vašíčková, J., Vrbas, J. (2019). Basic motor competencies: Czech and Slovak persectives. Poster presented at the conference: Healthy and active children, Lifespanmotor science and application. Universita di Verona, Italy, Verona, September 11-14.
BAB Pupala, B. (Ed.), Danišková, Z., Filagová, M., Masaryková, D., Obertová, Z., Petrová, Z., Vaško, L. (2020): Čo sa učia najmenší. Oblasti výchovnej starostlivosti o deti do troch rokov. Trnava: Trnavská univerzita/Bratislava: Raabe. 88s. ISBN 978-80-8140-430-6
ADE Pupala, B., Kaščák, O. (2020). From South to North in the globalised world of early childhood education and care: varied national and local responses in selected countries. Pedagogika, 70(3), 407-424.
ADM Pupala, B. Yulindrasari, H. Diversity and Centrism in two contrasting Early Childhood Education and Care systems: Slovakia and Indonesia compared . Asia-Pacific Journal of Education (under the review process).
AFC Ardni, P.P., Arifin, I.N., Syahputra, H., Pupala, B. (2020). The Development of Earthquake Risk Reduction Curriculum for 4-6 Years Old Children in Gorontalo. In: IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. Volume 589, 012028
ADM Pupala, B., Kaščák, O., Rehúš, M. (2020). Teachers for Slovakia: Tensions in the Proffesion. Studia Paedagogica, 25 (2), 97-116.
AED Masaryková, D. (2020). Preschool physical education in Slovakia In: Physical education in early childhood education and care : researches - best practices - situation. - Bratislava : Slovenská vedecká spoločnosť pre telesnú výchovu a šport, FIEP - Fédération internationale d'education physique, 2019. - ISBN 978-80-89075-81-2. - S. 337-345.
BDF Pupala, B.: Ťažký život škôlkara. Školský portál. 10.02.2020. https://www.skolskyportal.sk/brano-pupala-hovori/tazky-zivot-skolkara
BCI Masaryková, D. (2020).Telesná a zdravotná výchova v predprimárnom vzdelávaní. Trnava : Trnavská univerzita v Trnave - Pedagogická fakulta, 2020. - online, 109 s. - ISBN 978-80-568-0259-5. Dostupné na http://ukftp.truni.sk/epc/16328.pdf

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
B Pupala: Štúdio TA3. O fungovaní škôlok vo svete. Popularizačná relácia o medzinárodných súvislostiach rozvoja raného vzdelávania. www.TA3.sk
B. Pupala: Early childhood education and care in internatiol perspectives. Monotematická relácia v štúdiu Radio Suara Rakyat Gorontalo, Indonesia. 3.10.2018 Popularičmá relácia o medzinárodných porovnaniach koncpecií a realite raného detstva a storostlivosti a vzdelávanie detí www.radio.in
B. Pupala, L. Goméz: Seminár a workshop o dopadoch "jasličkového zákona" na činnosť inštitúcií pre staroslivosť a vzdelávanie detí v ranom veku. Jún 2018 V rámci konferencie "Učiteľ nie je google", ktorá sa konala v Senci v júni 2018 v spolupráci vydavateľstva RAABE a Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity sme zrealizovali seminár a workshop cielený na tému súčasného stavu "jaslí" v Slovenskej republike. www.raabe.sk
B. Pupala: Curriculum development for ECEC. Hlavný referát na konferencii v Padang, UNP, Indonesia. 20.9.2018 Pozvaný hlavný referát na medzinárodnej konferencii Educational Managment, Universitas Negeri Padang, Indonézia www.unp.ac.id
B. Pupala: Curriculum for young Children. Hlavný referát. Universitas Negeri Gorontalo, Indonesia, 2.10.2018 Pozvaný hlavný referát na medzinárodnom seminári Curriculum dvelopment viewed from Europe and Asia. Gorontalo, Indonesia www.ung.ac.id
B. Pupala: Research in Early childhood education. Vedenie workshopu. Padang, Universitas Negeri Padang, 21. 9. 2018. Vedenie workshopu o kurikulárnom výskume a vývoji pre rané vzdelávanie. medzinárodné súvislosti, globalizácia a národné špecifiká. www.unp.ac.id
B. Pupala: From global policy to everyday preschool education practice. Hlavný pozvaný referát na medzinárodnej konferencii Finding Alternative Approaches, Theories, Frameworks, and Practices of Early Childhood Education in 21th Century. bandung, Univesŕsitas Pendidikan Indonesia, Bandung, Indonesia . 7.11.2018 Prezentácia výsledkov medzinárodných porovnaní politických prístupov a lokálnych praktík realizácie raného vzdelávania vo vybraných európskych, afrických a ázijských krajinách. www.upi.ac.id
B. Pupala, O. Kaščák: Education and family background in current education research (16/17 May 2018) Hlavný pozvaný referát. V rámci spolupracujúceho pracoviska v Ruskej federácii sme ako riešitelia projektu predniesli referát o vzťahoch medzi raným vzdelávaním a rodinnými zázemiami detí v súčasnom svete. www.herzen.spb.ru
O. Kaščák, B. Pupala: ECEC in neoliberal times: realities and polarities. Hlavný pozvaný referát na celosvetovej konferencii OMEP, Praha 25.-26. Jun 2018 Prednesenie hlavného pozvaného referátu na svetovej konferencii OMEP Condition of early childhood education today: A foundation for sustainable future. Referát prezentoval výskumy komparatívneho výskumu politík raného vzdelávania v niektorých rozvinutých a rozvojových krajinách na pozadí globalizačných tlakov a tendencií v ranom vzdelávaní. www.omep.cz
O. Zápotočná: Metakognitívne procesy v učení: možnosti ich skúmania a rozvíjania v predškolskom a mladšom školskom veku. Plenárna prednáška a workshop na doktorandskej konferencii: aktuálne teoretické a výskumné otázky v konceptoch dizertačných prác doktorandov. Trnava, PdF TU, 9.2.2018 www.truni.sk

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter