Koučovací prístup ako nová forma rozvoja kritického myslenia študentov vo vysokoškolskom vzdelávaní

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Koučovací prístup ako nová forma rozvoja kritického myslenia študentov vo vysokoškolskom vzdelávaní

Názov projektu (anglický): Couching approach as a new form of critical thinking development of students in higher education

Začiatok riešenia projektu: 2018

Koniec riešenia projektu: 2020

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 018UMB-4/2018

Vedúci projektu: Ing. Lenka Theodoulides, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Pracovisko: Ekonomická fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 10 623,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AEC Biloveský, V. 2018. Translation of Non-literary texts-cognitive process (A model of teaching of non-literary texts translation). In zborník z konferencie : Cognition i communicatio v sovremennom globaľnom mire. Cognitio and Communicatio in today´s globalised world, Moskva, ISBN: 978-5-6040651-4-3, s. 948-952.
AEC Kubeková,J. (bude publikovaný v r.2019).Reflejo de las nuevas tendencias de la sociedad en los aspectos culturales de la fraseología contrastiva (español – eslovaco)“. In zborník z konferencie: „EUROPHRAS 2018: Reproducibility from a phraseological perspective: Structural, functional and cultural aspects“, Białystok, Univerzita of Białystok,
AFC Laco,P., Kráľ, P. 2018. Scoring of corporate websites using partial least squares path modeling. In Zborník z konferencie: AMSE – Applications of mathematics and statistics in economics, Kutná Hora, ISBN 978-80-245-2277-7, s. 167-176
AED Kormancová, G., Theodoulides, L. 2018. Využitie prvkov kritického myslenia vo vzdelávacom procese na VŠ. In Zborník vedeckých štúdií III z projektu VEGA 1/0934/16 Kultúrna inteligencia ako dôležitý predpoklad konkurencieschopnosti Slovenska v globálnom prostredí. (bude publikovaný na konci novembra 2018).
AED KORMANCOVÁ, G., 2019. Riadenie projektov ako súčasť vzdelávania na VŠ. In: Zborník vedeckých a odborných štúdií, Pedagogická fakulta UMB, Vydavateľstvo Belianum, Banská Bystrica 2019, str. 83-92, ISBN 978-80-557-1628-2 (on-line verzia);
AED THEODOULIDES, L., 2019. Ako vzdelávať a viesť študentov ku kritickému mysleniu. In: Zborník vedeckých a odborných štúdií, Pedagogická fakulta UMB, Vydavateľstvo Belianum, Banská Bystrica 2019, str. 52-63, ISBN 978-80-557-1628-2 (on-line verzia);
AFH LACO, P., KRÁĽ, P., 2019. Corporate website evaluation using partial least squares path modelling (Hodnotenie podnikových internetových stránok metódou modelovania cesty čiastočnými najmenšími štvorcami). In: Zborník abstraktov z 2. medzinárodnej vedeckej konferencie AMSE "Applications of Mathematics and Statistics in Economics", ISBN: 978-80-89438-05-1, S. 29.
AFD NIKLOVÁ, M., 2019. Rizikové správanie žiakov v prostredí internetu a možnosti jeho prevencie prostredníctvom rozvíjania kritického myslenia. In. Zborník príspevok z medzinárodnej konferencie Socialia 2019, Banská Bystrica (v tlači)
ADE NIKLOVÁ, M.,Cyberbullying of primary and secondary school pupils from the aspect of cyber-aggressors-selected problems and possibilities of prevention. In: Ad Alta, Journal of Interdisciplinary Research, (poslaný na recenzné konanie v r. 2019, predpoklad vydania 04/2020)
ACD Theodoulides, L. a kol. 2020: Rozvoj kritického myslenia koučovacím prístupom vo vysokoškolskom prostredí. Banská Bystrica: Belianum, (online) DOI https://doi.org/10.24040/2020.9788055717920 , ISBN 978-80-557-1792-0. on-line: https://repo.umb.sk/xmlui/bitstream/handle/123456789/94/Rozvoj%20kritick%C3%A9ho%20myslenia%20kou%20ovac%C3%ADm%20pr%C3%ADstupom%20vo%20vysoko%20kolskom%20prostred%C3%AD.pdf?sequence=1
ACB Theodoulides, L. a kol. 2020: Fostering critical thinking in higher education through a coaching approach : theory and practical applications. Banská Bystrica: Belianum, (online) DOI https://doi.org/10.24040/2020.9788055718002, ISBN 978-80-557-1800-2.
AEC NAFOUSSI, G. (KORMANCOVÁ). 2020. Coaching approach in higher education. In. Zborník vedeckých prác „CCBC2020: Cross-cultural Business Conference 2020“, School of Business and Management, University of Applied Sciences Upper Austria, Steyr 2020, str. 162-167, ISBN 978-3-8440-7301-0
AEC THEODOULIDES, L., NAFOUSSI (KORMANCOVÁ), G. 2020. Implementation of Critical Reflection Analysis in Teaching and Learning Focused on Developing Critical Thinking Skills. In. Zborník vedeckých prác “International Conference On Applied Economics (ICOAE 2020)“, Springer (v tlači)
ADE GUFFOVÁ, D., HAVIAR, M., SISÁKOVÁ, A. (2020). 21st Century Skills in Curriculum for Lower Secondary Education in Slovakia. In The New Educational Review, (v tlači)
ADF BILOVESKÝ, V. 2020. Self-reflection among Students and Teachers: Feedback within the Educational Process. In Lingua et Vita, roč. IX/1, č. 17/2020, s. 91-99. ISSN 1338-6743.

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
E-learningový kurz "Koučujúci učiteľ" Na základe získaných čiastkových výstupov (vo forme publikácii, zhotovenia videí, prezentácii, vzorov koučovacích rozhovorov a pod.) bol vytvorený e-learning kurz v rámci existujúceho systému Moodle. Uvedený kurz je členený tematicky na nasledovné kapitoly: kritické myslenie, koučovanie, komunikácia, spätná väzba, reflexia, koučovanie tímov. Ku každej téme sú vypracované praktické cvičenia, úlohy, prípadové štúdie. Zároveň sú pripojené odporúčané zdroje a videá. Súčasťou kurzu je aj časť videí z workshopu  „Koučujúci učiteľ", ktorý sa konal v rámci projektu KEGA dňa 20.9.2019 na Ekonomickej fakulte UMB. Tieto môžu slúžiť učiteľom, ako praktická ukážka koučovania zo strany profesionálov s dôrazom na to, ako majú klásť otázky pri koučovaní študentov. Uvedený kurz bude dostupný všetkým učiteľom UMB, ktorí budú mať záujem o uvedenú problematiku. https://lms.umb.sk/course/view.php?id=2253#

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter