Facilitácia čitateľskej kompetentnosti a výučba odborných cudzích jazykov na vysokých školách technického zamerania

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Facilitácia čitateľskej kompetentnosti a výučba odborných cudzích jazykov na vysokých školách technického zamerania

Názov projektu (anglický): Developing the reading competency and teaching technical foreign languages at technical universities

Začiatok riešenia projektu: 2017

Koniec riešenia projektu: 2019

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 010TU Z-4/2017

Vedúci projektu: PaedDr. Darina Veverková, Ph.D.

Vysoká škola: Technická univerzita vo Zvolene

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 16 497,17 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ADE Danihelová, Zuzana (50%); Veverková, Darina (50%): Motivation to foreign languagee learning at primary school. 2017 ISSN 1805-062X
AED Deáková, Veronika (100%): Obraz dnešnej veľkomestskej a multikultúrnej spoločnosti v románe Petra Stamma. 2017 Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2017. ISBN 978-80-228-3002-7
AED Balážová, Žaneta (50%); Veverková, Darina (50%): Špecifiká výučby cudzích jazykov u seniorov. 2017 Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2017. ISBN 978-80-228-3002-7
AED Slováková, Ivana (100%): Symbol farieb v metafore v odbornom ekonomickom texte. 2017 Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2017. ISBN 978-80-228-3002-7
AED Štefková, Jaroslava (100%): Rozvoj jazykovej zručnosti písania a čítania v odbornom jazykovom vzdelávaní na TU vo Zvolene. 2017 Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2017. ISBN 978-80-228-3002-7
FAI Veverková, Darina (25%); Kolečáni Lenčová, Ivica (25%); Ľupták, Marek (25%); Danihelová, Zuzana (25%); Chovancová, Katarína (0%); Javorčíková, Jana (0%); Štulajterová, Alena (0%): Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte IV. 2017
ADM VEVERKOVÁ, Darina. Reading the Professional Texts in Foreign Languages – Key Skill for Doctoral Students at Technical Universities. In Ad Alta, Journal of Interdisciplinary Research : recenzovaný mezioborový vědecký časopis. Vol. 8, issue 2 (2018), p. 302-305, ISSN 1804-7890
FAI BALÁŽOVÁ, Ž., DANIHELOVÁ, Z., ĽUPTÁK, M., VEVERKOVÁ, D. 2018. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte V. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2018. 202 s. ISBN 978-80-228-3091-1
AED BALÁŽOVÁ, Žaneta. 2018. Štatistická analýza preferencií seniorov v jazykovom vzdelávaní: Statistical Analysis of Senior Preferences in Relation to Language Learning. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte V : recenzovaný zborník vedeckých prác. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2018, 22-32. ISBN 978-80-228-3091-1
AED DEÁKOVÁ, Veronika. 2018. Stefan Zweig a význam prekladu v jeho diele: Stefan Zweig and the Significance of Translation in his Work. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte V : recenzovaný zborník vedeckých prác. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2018, 44-58. ISBN 978-80-228-3091-1
AED TIMKO, Andrej. 2018. Výskyt a používanie anglicizmov a pseudoanglicizmov vo francúzskom jazyku na štatistickej vzorke pomenovaní predajní a rozličných prevádzok v Paríži: Occurence and Use of Anglicisms and Pseudoanglicisms in French Language on the Statistic Sample of the Names of Shops and Various Establishments in Paris. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte V : recenzovaný zborník vedeckých prác. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2018, 159-175. ISBN 978-80-228-3091-1
EDI SLOVÁKOVÁ, Ivana. 2018. Recenzia: J. Štefková: Facilitácia jazykového testovania v kontexte informačno-komunikačných technológií z aspektu pedagóga. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte V : recenzovaný zborník vedeckých prác. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2018, 196-198. ISBN 978-80-228-3091-1
ADM DANIHELOVÁ, Zuzana. 2018. Motivational Strategies in Foreign Language Teaching and Young Learners. In Ad Alta, Journal of Interdisciplinary Research : recenzovaný mezioborový vědecký časopis. Vol. 8, issue 2 (2018), p. 43-46, ISSN 1804-7890
AFD BALÁŽOVÁ, Žaneta. Medzinárodné projekty ako nástroj "učenia kultúry": International projects as a tool of "teaching the culture." Skúsenosť inakosti: osobná a politická identita v kultúre, literatúre, preklade a humanitných vedách. Bratislava: Z-F LINGUA, 2018, , 262-277. ISBN 978-80-8177-050-0
BCI ŠTEFKOVÁ, Jaroslava. English for Fire Science Students. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2018, 88 s. ISBN 978-80-228-3105-5
AAB VEVERKOVÁ, Darina. Rozvíjanie cudzojazyčnej čitateľskej kompetentnosti pri práci s odborným textom. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2019. Aktuálne po recenznom konaní a v tlači.
AFD ŠTEFKOVÁ, Jaroslava. Tvorba jazykovej učebnice pre vyučovanie odborného jazyka: Development of a textbook for an ESP course. FORLANG: cudzie jazyky v akademickom prostredí. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2019, 385-393. ISBN 978-80-553-3398-4
AFC ŠTEFKOVÁ, Jaroslava. A composition as an evaluation tool at the courses of ESP at the Technical University in Zvolen. Teaching English for specific purposes at universitie. Brno: VUT v Brně, 2018, 133-145. ISBN 978-80-214-5741-6
AEC ŠTEFKOVÁ, Jaroslava. Kritické myslenie vo vyučovaní odborných jazykov na vysokých školách. Od textu k prekladu XII. Praha: Jednota tlumočníků a překladatelů, 2017, 146-154. ISBN 978-80-7374-126-6.
FAI BALÁŽOVÁ, Ž., DANIHELOVÁ, Z., ĽUPTÁK, M., VEVERKOVÁ, D. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte VI. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2019, 275 s. ISBN 978-80-228-3176-5
ADM CHOVANCOVÁ, K., VEVERKOVÁ, D., ĽUPTÁK, M. Receptive multilingualism in tertiary education: enhancing reading comprehension skills and training multilingual readers. In Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research: recenzovaný mezioborový vědecký časopis. 2019, 9, 314-320. ISSN 1804-7890
AFD SLOVÁKOVÁ, Ivana. Impact of globalization on management education in European Union. Globalization and its socio-economic consequences: 17th international scientific conference, 4th - 5th October 2017 Rajecke Teplice, Slovak Republic. Zilina: ZU - University of Zilina, 2017, 2417-2423. ISBN 978-80-8154-212-1
ADM BALÁŽOVÁ, Žaneta. Universities of the third age as a chance for seniors to integrate into the multicultural society. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research: recenzovaný mezioborový vědecký časopis. 2019, 9, 8-11. ISSN 1804-7890
AAB ĽUPTÁK, M. Facilitácia čitateľskej gramotnosti vo vyučovaní odborne zameranej angličtiny. Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2019. Aktuálne v recenznom konaní.
BCI BALÁŽOVÁ, Ž., DANIHELOVÁ, Z., VEVERKOVÁ, D. Drevo - Ekológia - Dizajn (Študijné materiály pre predmet Anglický jazyk - odborná komunikácia). Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene. Výjde v 2020.
ADM BALÁŽOVÁ, Ž., DANIHELOVÁ, Z., VEVERKOVÁ, D. Čítanie s porozumením v terciárnom stupni vzdelávania. In Ad Alta, Journal of Interdisciplinary Research : recenzovaný mezioborový vědecký časopis. Výjde v roku 2020.
ADM BALÁŽOVÁ, Ž., DANIHELOVÁ, Z., VEVERKOVÁ, D. Motivácia a výučba odborných cudzích jazykov. In Ad Alta, Journal of Interdisciplinary Research : recenzovaný mezioborový vědecký časopis. Výjde v roku 2020.
BCI SLOVÁKOVÁ, I., ŤAVODOVÁ, M. Anglicko-slovenský, slovensko-anglický glosár: kovové materiály a strojárske technológie. Zvolen : Technická unvierzita vo Zvolene, 2019, ISBN 978-80-228-3198-7

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter