Devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom - prejavy, príčiny, prevencia.

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom - prejavy, príčiny, prevencia.

Názov projektu (anglický): Devaluation attitudes of pupils towards teachers - symptoms, causes, prevention.

Začiatok riešenia projektu: 2017

Koniec riešenia projektu: 2019

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 007KU-4/2017

Vedúci projektu: prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Vysoká škola: Katolícka univerzita v Ružomberku

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 6 021,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ABD Petlák, E. 2017. Výchova a vzdelávanie v súčasných spoločenských zmenách. str. 12, In Devalvačné prejavy voči učiiteľom. Publikácia CD.. Ružomberok : Verbum, ISBN 978-80-561-0470-5, 13 strán.
ABD Siváková, G. 2017. Analýza prejavov agresívneho správania žiakov. In Devalvačné prejavy voči učiiteľom. Publikácia CD. Ružomberok : Verbum, ISBN 978-80-561-0470-5, str. 18 strán.
ABD Škoviera, A. 2017. Devalvačné správanie detí vo vybraných sociálnych, bilogických, psychologických a pedagogických súvislostiach. In Publikácia CD. Ružomberok : Verbum, ISBN 978-80-561-0470-5. 15 strán.
AED Tišťanová, K. - Siváková, G. 2017. Otázky prevencie devalvačných prejavov žiaka na osobu učiteľa. In: Pedagogica Actualis XI (Autorita učiteľa a klíma edukačneho procesu). Trnava: FF UCM 2017. ISBN 978-80- 8105-8498-6.
ABD Bellová, S. 2018. Pedagogická interakcia z pohľadu sociálno – psychologických aspektov vo vzťahu učiteľ – žiak. In PETLÁK, E. a kol. 2018. Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, 2018. 221 s. ISBN 978-80-8200-024-8. - 1,28 AH.
ABD Kohútová, K. 2018. Nevhodné správanie žiakov v kontexte profesijnej zdatnosti učiteľa. In PETLÁK, E. a kol. 2018. Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, 2018. 221 s. ISBN 978-80-8200-024-8 - 2,10 AH.
ABD Petlák E. 2018. Pedagogicko-didaktické aspekty práce učiteľa a devalvačné prejavy žuiakov. 2018. In PETLÁK, E. a kol. 2018. Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, 2018. 221 s. ISBN 978-80-8200-024-8 - 1,19 AH.
ABD Siváková, G. 2018. Problematika agresívneho správania v školskom prostredí. In PETLÁK, E. a kol. 2018. Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, 2018. 221 s. ISBN 978-80-8200-024-8 - 1,36 AH.
ABD Škoviera, A. 2018. Pedagogická reflexia biologických, psychologických a sociálnych rizikových faktorov v kontexte devalvačného správania žiakov v škole. In PETLÁK, E. a kol. 2018. Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, 2018. 221 s. ISBN 978-80-8200-024-8 - 1,19 AH.
ABD Tišťanová, K. 2018. Vymedzenie pojmu devalvácia a súvisiace pojmy. E. a kol. 2018. Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, 2018. 221 s. ISBN 978-80-8200-024-8 - 1,34 AH,
ADF Bellová, S. 2018. Vnímanie učiteľa žiakmi v kontexte jeho osobnostných a profesijných kompetencií. 2018. In Studia Stientifica Facultatis Paedagogicae. - Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. Pedagogická fakulta. - ISSN 1336-2232. - Roč. 17, č. 1 2018, str. 172-177.
ADF KOHÚTOVÁ, K. 2018. Vnímaná profesijná zdatnosť učiteľa – overenie psychometrických vlastností dotazníka OSTES. 2018. In Slavonic Pedagogical Studies Journal. ISSN 1339-8660, 2018, Vol. 7., No. 2. s. 281 – 292.
ADF Petlák, E. 2018. Medzigeneračný dialóg - teória a prax. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. 2018. Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. Pedagogická fakulta. - ISSN 1336-2232. - Roč. 17, č. 1, 2018, str. 19-27.
ADF Petlák, E. 2018. Vybrané pohľady na súčasnú edukáciu. 2018. In Studia Stientifica Facultatis Paedagogicae. - Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. Pedagogická fakulta. - ISSN 1336-2232. - Roč. 17, č. 1 2018, str. 44-50.
BDF Petlák, E. .2018. Motivačná rola učiteľa. In Manažment školy - Príloha Didaktika, Roč. 14, ISSN 1336-9849, str. 1-5.
BDF Tišťanová, K. - Siváková, G., 2018.Devalvačné prejavy žiaka na osobu učiteľa I. - diel. In: Manažment školy v praxi : odborný mesačník pre školy a školské zariadenia. Roč. 13, č. 1, ISSN 1336-9849, 4 strany
BDF Tišťanová, K. - Siváková, G. 2018.Devalvačné prejavy žiaka na osobu učiteľa II. - diel. In: Manažment školy v praxi : odborný mesačník pre školy a školské zariadenia. Roč. 13, č. 2, ISSN 1336-9849, 5 strán
ADF Siváková, G. 2018. Edukačný proces a jeho vplyv na žiakov. In Studia Stientifica Facultatis Paedagogicae. - Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. Pedagogická fakulta. - ISSN 1336-2232. - Roč. 17, č. 1 2018, str. 157-164.
ADF Tišťanová, K. 2018. Pohľad na devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom. In Studia Stientifica Facultatis Paedagogicae. - Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. Pedagogická fakulta. - ISSN 1336-2232. - Roč. 17, č. 1 2018, str. 152-156.
AFC Škoviera, A. – Murínová, Ľ. 2017. Práce s rodinou a jejím problémovým dítětem v terapeuticko-poradenské praxi. In. Šándorová, Z, Sychrová, A. (eds.) Problematika rodiny v resocializačním kontextu Pardubice : Univerzita Pardubice, ISBN 978-80-7560-036-3, s. 37-43.
ADF Galbavý, D. 2018. Význam a vplyv komunikácie v oblasti devalvačných prejavov žiakov voči učiteľom. In Studia Stientifica Facultatis Paedagogicae. - Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. Pedagogická fakulta. - ISSN 1336-2232. - Roč. 17, č. 1 2018, str. 178-183.
AAB Bellová, S. (33%), Siváková, G. (33%), Tišťanová, K. (34%). 2019 Devalvačné prejavy žiakov a možnosti ich eliminovania na základnej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM, 2019, ISBN 978-80-561-0672-3. strán 84
AAB Kohútová, K., (3,6 AH) Petlák, E., (1,0 AH) Škoviera, A. (1,0 AH). 2019. Devalvačné prejavy žiakov a možnosti ich eliminovania na základnej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM, 2019. ISBN 978-80-561-673-0, strán 106.
ADM Bellová, S. (34%), Siváková, G. (33%); Tišťanová, Katarína ( 33%). 2019. Devaluation acts of learners against teachers at slovak schools. In AD ALTA : journal of interdisciplinary research.. ISSN 1804-7890, 2019, roč. 9, č. 1, s. 12-14
ADM Petlák, E. (34,0 %), Tišťanová, K. (33,0 %), Jusczyk, S. (33,0 %). 2019. Undesirable Behaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. In The Education New Review, č. 1, roč. 55, str. 170 – 184, ISSN 1732-6729, str. 170 – 184.
ADM Petlák, E. 2019. School Culture and The Related Issues. In Ad Alta, č. 9, ISBN 1804-7890, str. 227 -234,
ADF Bellová, S. (34%), Siváková, G. (33%), Tišťanová, K. (33%). 2019. Aspekty nevhodného správania žiakov voči učiteľom v slovenských školách In Pedagogická revue. Bratislava : Štátny pedagogický ústav. ISSN 1335-1982, 2019, roč. 66, č. 1, s. 73-83.
AFD Bellová, S. 2019. Reflexia pohľadov na problematiku devalvácie učiteľov [elektronický dokument]. In Súčasnosť a perspektívy edukácie III. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM, 2019. ISBN 978-80-561-0641-9, s. 55-60.
ADF Petlák, E. 2019. Emocionálne aspekty edukácie. In Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, č. 1, roč. 18, 2019, Ružomberok – Verbum, ISSN 1336-2232, str. 65-76.
BDF Petlák, E., Škoviera, A., Siváková, G. 2019. Vybrané aspekty edukácie žiakov vzhľadom na ich devalvačné prejavy. In Pedagogika.sk – online, č. 2, roč. 10, ISSN 1338-0982, str. 86 – 99.
AAB Škoviera, A. 2019. Terapeutická komunita v špeciálnych výchovných zariadeniach. (3,4 AH) Ružomberok : Verbum, 2019. ISBN 978-80-5610642-6, strán 76.
AFD Tišťanová, K. 2019. Nežiadúce správanie formou kyberšikanovania (aj na cirkevných školách) [elektronický dokument] = Adverse cyberbullying behavior (including church schools) : Súčasnosť a perspektívy edukácie III., 24.10.2018, Slovensko. In Súčasnosť a perspektívy edukácie III. : národný program rozvoja výchovy a vzdelávania / Petlák, Erich (Zostavovateľ, editor 100%) ; László, Karol (Recenzent) ; Emmerová, Ingrid (Recenzent). - Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2019. - ISBN 978-80-561-0641-9, s. 72-86.
BBA GEJDOŠ, M. 2017. Najčastejšie vyskytujúce sa poruchy učenia u detí mladšieho školského veku. In.Lubina. E. Male dziecko w przestrzeni spolecznej a edukacyjnej. Polyhymnia. Lublin, ISBN 978-83-7847-067-0, str. 119-145.
AED Tišťanová, K. (34%), Siváková, G. (33%), Homolová, M. (33%) 2018. Aplikácia multikultúrnej výchovy cez integrované tematické vyučovanie v primárnom vzdelávaní. In: Pedagogica Actualis XII: Otvorené cesty vo vzdelávaní v multikultúrnej škole. Trnava : FF UCM 2018. ISBN 978-80-8105-931-5, s. 227-240.

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
6 - recenzie v domácich publikáciách Hanuliaková, J.: Petlák E. 2019. Recenzia na publikáciu: Petlák E. a kol.: Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, ISBN 978-808200-024-8. Napísala J. Hanuliaková. In Naša škola, č 7- 8, roč. 22., str. 65, ISBN 1335-2733.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Škoviera, A. 2018.Nevhodné správanie žiakov v škole ako pedagogický problém. In Studia Scientifica Facultatis Pedagogicae. Ružomberok : Verbum, ISSN 1336-2232.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Kohútová, K. 2018. Nevhodné správanie žiakov v kontexte profesijnej zdatnosti učiteľa. In Petlák, E. a kol. 2018. Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, ISBN 978-80-8200-024-8.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Petlák, E. a kol. 2018. a kol. 2018. Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, ISBN 978-80-8200-024-8.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Bellová, S. 2018. Šikanovanie a agresívne správanie sa žiakov voči učiteľom. In Pedagogcká revue, č. 2, roč. 65, ISSN 2585-8424.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Siváková, G. 2018. Edukačný proces a jeho vplyv na disciplínu žiakov. In Studia Scientificaa Fakultatis Pedagogicae, č. 1, roč, 17, Ružomberok _ Verbum,ISSN 1336-2232
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Tišťanová K. 2018. Teoretické vymedzenie pojmu - devalvácia a súvisiace pojmy typy a prejavy devalvačného správania. In Petlák E. a kol.: Príčiny a prejavy devalvačného správania žiakov voči učiteľom. Bratislava : IRIS, ISBN 978-808200-024-8.

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom - 30. mája 2019 Prednášky pre učiteľov stredných škôl Ružomberka. Prednášky boli spojené s besedou zameranou na reálny stav v našich školách a na možnosti inhibovania nežiaducich prejavov žiakov. scan pozvánky
Možnosti eliminácie devalvačných prejavov na základných školách Workshop - pre učiteľov základných škôl Ružomberka. Workshopu sa zúčastnili aj vybraní študenti PF KU Ružomberok. Workshop bol z hľadiska preibehu zaujímavý a priniesol podnety pre tvorivú výchovnú prácu so žiakmi. scan pozvánky

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter