Tvorba modelu doktorandskej školy s akcentom na inovatívne metódy podpory vedecko-výskumných kompetencií

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Tvorba modelu doktorandskej školy s akcentom na inovatívne metódy podpory vedecko-výskumných kompetencií

Názov projektu (anglický): Creation of doctoral school model with emphasis on innovative supporting methods of scientific-research competencies

Začiatok riešenia projektu: 2017

Koniec riešenia projektu: 2019

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 006UMB-4/2017

Vedúci projektu: prof. PhDr. Beata Kosová, CSc.

Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 15 438,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AAB Kosová, B.- Hanesová,D. – Šukolová, D. a kol. (2019) Doktorandská škola – cesta k transformácii a inovácii doktorandského vzdelávania vo svete a na Slovensku. Banská Bystrica: Belianum, 270 s. [20,29 AH]. - ISBN 978-80-557-1588-9 [KOSOVÁ, Beata (42,1%) - HANESOVÁ, Dana (22%) - ŠUKOLOVÁ, Denisa (17,7%) - FRIDRICHOVÁ, Petra (5,9%) - KASÁČOVÁ, Bronislava (3,4%) - PORUBSKÝ, Štefan (2,7%) - SOLLÁROVÁ, Eva (2,2%) - VANČÍKOVÁ, Katarína (4%) - BITUŠÍKOVÁ, Alexandra (rec.) - JANÍK, Tomáš (rec.)] (príloha 1)
ADN Zelenková, A. – Hanesová, D. (2019) Intercultural competence of university teachers: a challenge of internationalization / In Journal of language and cultural education 7(1), 1-18. (príloha 2)
ADE Kasáčová, B. (2018). Pedagogical Research in the Diachronous Review as Inspiration for Current International Cooperation. Ruch pedagogiczny, 4/1, 133 - 147 (príloha 3)
AEC Kosová, Beata (50%); Šukolová, Denisa (50%): Rozvoj vedecko-výskumných kompetencií študentov doktorandského štúdia v kontexte jeho súčasných premien. 2017 Toruń : Wydawnictwo Adam Marszalek, 2017. ISBN 978-83-8019-738-1
AED Kosová, B. (2019). Vzdelávanie pre budúcnosť – dilemy a perspektívy. In: Vzdelávame pre budúcnosť. Zborník vedeckých a odborných štúdií. [elektronický zdroj]. Banská Bystrica: Belianum, 7-24.(príloha 4)
AED Šukolová, D. (2018). Mapovanie potrieb doktorandov a školiteľov - akčný výskum PF. In Vybrané aspekty pedagogickej profesie : zborník vedeckých štúdií. Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 402-411. (príloha 5)
AFA Kosová, B. (2019). Rozvoj spôsobilosti doktorandov vo svetle medzinárodných trendov vo vede a spoločnosti. In Vzdělávání dospělých 2018 - transformace v éře digitalizace a umělé inteligence. Praha : Česká andragogická společnost, 37-49. (príloha 6)
AFA Kasáčová, B. (2019). Výzvy pre pedagogický výskum, podnety aj etické riziká. In: ŠIMIK, O. a kol. Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie. Ostrava: Ostravská univerzita, 16-26. (príloha 7)
AFC Hanesová,D. – Kosová, B. (2018) Aiming at academic excellence, or learning for employment: a case study of a doctoral school. In NORDSCI conference on social sciences, 17-19 July 2018, Meeting Park Forum, Helsinki, Finland : conference proceedings. Book 1. Sofia : Saima Consult, 33-41. (príloha 8)
AFC Šukolová, D. - Porubský, Š. (2018) The link between self-afficacy of doctoral student and perceived characteristics of study. In QUAERE 2018: Interdisciplinary Scientific Conference for PhD students and assistants. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 987-996 (príloha 9)
AFC Šukolová, D. (2019) Vedecká gramotnosť v kontextoch vzdelávania dospelých – aktuálne trendy a výzvy . In Vzdělávání dospělých 2018 - transformace v éře digitalizace a umělé inteligence. Praha : Česká andragogická společnost, 525 – 531 (príloha 6)
AFC Vančíková, K. - Šukolová, D. (2018) Connection between continous evaluation and reflective techniques during PHD studies. In ICERI 2018, 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville : conference proceedings [elektronický zdroj]. Valencia : International association of technology, education and development (IATED), 9979-9985. (príloha 10)
AFC Hanesova, D. – Saari, S. (2019). International comparative perspectives of the trends in development of PhD supervisors. In ICERI 2019 : 12th international conference of education, research and innovation, Seville : conference proceedings [elektronický zdroj]. Valencia: International association of technology, education and development (IATED), 1764 – 1773. (príloha 11)
AFD Kosová, Beata (100%): Quo vadis doktorandské štúdium (nielen) v pedagogických vedách?. 2017 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2017. ISBN 978-80-555-1972-2
AFE Kosová, B. – Hanesová, D. (2018) Doktorandská škola - cesta k interdisciplinarite budúcich výskumníkov. In Transdisciplinarita v pedagogických vědách : 26. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, Fakulta humanitních studií, 27-28. (príloha 12)

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Webová stránka doktorandskej školy Obsahuje informácie o všetkých vzdelávacích aktivitách, vedecko-výskumnom inkubátore, fotodokumentáciu podujatí a i. https://www.pdf.umb.sk/katedry/centrum-edukacneho-vyskumu/doktorandska-skola-pf-umb/
Vzdelávací program doktorandskej školy Vytvorenie, zrealizovanie a overenie 17-ich štvorhodinových vzdelávacích kurzov: kritické myslenie a argumentácia, etika výskumu, osobná autonómia 1 a 2, akademické písanie, publikačná stratégia, ústna a písomná komunikácia v anglickom jazyku 1 a 2, profil výskumníka,  kvantitatívne a kvalitatívne výskumné dizajny, tvorba meracích nástrojov, kvalitatívna analýza dát, prezentačné zručnosti, prezentačné programy, projekty - tvorba, legislatíva a financovanie, sebareflexia a zavedenie vedeckého denníka, voľný metodologický workshop (podľa potrieb doktorandov). https://www.pdf.umb.sk/katedry/centrum-edukacneho-vyskumu/doktorandska-skola-pf-umb/vzdelavania-doktorandskej-skoly/
Prezentačné video doktorandskej školy Nad plánovaný rámec projektu: Obsahuje výpovede účastníkov doktorandskej školy o jej prínosoch, o ich názoroch, skúsenostiach a prežívaní vlastných zmien. https://www.pdf.umb.sk/katedry/centrum-edukacneho-vyskumu/doktorandska-skola-pf-umb/doktorandska-skola-video.html

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter