Tvorba modelu doktorandskej školy s akcentom na inovatívne metódy podpory vedecko-výskumných kompetencií
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Tvorba modelu doktorandskej školy s akcentom na inovatívne metódy podpory vedecko-výskumných kompetencií
Názov projektu (anglický): Creation of doctoral school model with emphasis on innovative supporting methods of scientific-research competencies
Začiatok riešenia projektu: 2017
Koniec riešenia projektu: 2019
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 006UMB-4/2017
Vedúci projektu: prof. PhDr. Beata Kosová, CSc.
Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 15 438,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AAB | Kosová, B.- Hanesová,D. – Šukolová, D. a kol. (2019) Doktorandská škola – cesta k transformácii a inovácii doktorandského vzdelávania vo svete a na Slovensku. Banská Bystrica: Belianum, 270 s. [20,29 AH]. - ISBN 978-80-557-1588-9 [KOSOVÁ, Beata (42,1%) - HANESOVÁ, Dana (22%) - ŠUKOLOVÁ, Denisa (17,7%) - FRIDRICHOVÁ, Petra (5,9%) - KASÁČOVÁ, Bronislava (3,4%) - PORUBSKÝ, Štefan (2,7%) - SOLLÁROVÁ, Eva (2,2%) - VANČÍKOVÁ, Katarína (4%) - BITUŠÍKOVÁ, Alexandra (rec.) - JANÍK, Tomáš (rec.)] (príloha 1) |
ADN | Zelenková, A. – Hanesová, D. (2019) Intercultural competence of university teachers: a challenge of internationalization / In Journal of language and cultural education 7(1), 1-18. (príloha 2) |
ADE | Kasáčová, B. (2018). Pedagogical Research in the Diachronous Review as Inspiration for Current International Cooperation. Ruch pedagogiczny, 4/1, 133 - 147 (príloha 3) |
AEC | Kosová, Beata (50%); Šukolová, Denisa (50%): Rozvoj vedecko-výskumných kompetencií študentov doktorandského štúdia v kontexte jeho súčasných premien. 2017 Toruń : Wydawnictwo Adam Marszalek, 2017. ISBN 978-83-8019-738-1 |
AED | Kosová, B. (2019). Vzdelávanie pre budúcnosť – dilemy a perspektívy. In: Vzdelávame pre budúcnosť. Zborník vedeckých a odborných štúdií. [elektronický zdroj]. Banská Bystrica: Belianum, 7-24.(príloha 4) |
AED | Šukolová, D. (2018). Mapovanie potrieb doktorandov a školiteľov - akčný výskum PF. In Vybrané aspekty pedagogickej profesie : zborník vedeckých štúdií. Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 402-411. (príloha 5) |
AFA | Kosová, B. (2019). Rozvoj spôsobilosti doktorandov vo svetle medzinárodných trendov vo vede a spoločnosti. In Vzdělávání dospělých 2018 - transformace v éře digitalizace a umělé inteligence. Praha : Česká andragogická společnost, 37-49. (príloha 6) |
AFA | Kasáčová, B. (2019). Výzvy pre pedagogický výskum, podnety aj etické riziká. In: ŠIMIK, O. a kol. Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie. Ostrava: Ostravská univerzita, 16-26. (príloha 7) |
AFC | Hanesová,D. – Kosová, B. (2018) Aiming at academic excellence, or learning for employment: a case study of a doctoral school. In NORDSCI conference on social sciences, 17-19 July 2018, Meeting Park Forum, Helsinki, Finland : conference proceedings. Book 1. Sofia : Saima Consult, 33-41. (príloha 8) |
AFC | Šukolová, D. - Porubský, Š. (2018) The link between self-afficacy of doctoral student and perceived characteristics of study. In QUAERE 2018: Interdisciplinary Scientific Conference for PhD students and assistants. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 987-996 (príloha 9) |
AFC | Šukolová, D. (2019) Vedecká gramotnosť v kontextoch vzdelávania dospelých – aktuálne trendy a výzvy . In Vzdělávání dospělých 2018 - transformace v éře digitalizace a umělé inteligence. Praha : Česká andragogická společnost, 525 – 531 (príloha 6) |
AFC | Vančíková, K. - Šukolová, D. (2018) Connection between continous evaluation and reflective techniques during PHD studies. In ICERI 2018, 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville : conference proceedings [elektronický zdroj]. Valencia : International association of technology, education and development (IATED), 9979-9985. (príloha 10) |
AFC | Hanesova, D. – Saari, S. (2019). International comparative perspectives of the trends in development of PhD supervisors. In ICERI 2019 : 12th international conference of education, research and innovation, Seville : conference proceedings [elektronický zdroj]. Valencia: International association of technology, education and development (IATED), 1764 – 1773. (príloha 11) |
AFD | Kosová, Beata (100%): Quo vadis doktorandské štúdium (nielen) v pedagogických vedách?. 2017 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2017. ISBN 978-80-555-1972-2 |
AFE | Kosová, B. – Hanesová, D. (2018) Doktorandská škola - cesta k interdisciplinarite budúcich výskumníkov. In Transdisciplinarita v pedagogických vědách : 26. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, Fakulta humanitních studií, 27-28. (príloha 12) |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Webová stránka doktorandskej školy | Obsahuje informácie o všetkých vzdelávacích aktivitách, vedecko-výskumnom inkubátore, fotodokumentáciu podujatí a i. | https://www.pdf.umb.sk/katedry/centrum-edukacneho-vyskumu/doktorandska-skola-pf-umb/ |
Vzdelávací program doktorandskej školy | Vytvorenie, zrealizovanie a overenie 17-ich štvorhodinových vzdelávacích kurzov: kritické myslenie a argumentácia, etika výskumu, osobná autonómia 1 a 2, akademické písanie, publikačná stratégia, ústna a písomná komunikácia v anglickom jazyku 1 a 2, profil výskumníka, kvantitatívne a kvalitatívne výskumné dizajny, tvorba meracích nástrojov, kvalitatívna analýza dát, prezentačné zručnosti, prezentačné programy, projekty - tvorba, legislatíva a financovanie, sebareflexia a zavedenie vedeckého denníka, voľný metodologický workshop (podľa potrieb doktorandov). | https://www.pdf.umb.sk/katedry/centrum-edukacneho-vyskumu/doktorandska-skola-pf-umb/vzdelavania-doktorandskej-skoly/ |
Prezentačné video doktorandskej školy | Nad plánovaný rámec projektu: Obsahuje výpovede účastníkov doktorandskej školy o jej prínosoch, o ich názoroch, skúsenostiach a prežívaní vlastných zmien. | https://www.pdf.umb.sk/katedry/centrum-edukacneho-vyskumu/doktorandska-skola-pf-umb/doktorandska-skola-video.html |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).