Podpora inkluzívnej edukácie na predprimárnom a primárnom stupni školskej sústavy s akcentom na sociálne znevýhodnené skupiny
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Podpora inkluzívnej edukácie na predprimárnom a primárnom stupni školskej sústavy s akcentom na sociálne znevýhodnené skupiny
Názov projektu (anglický): The support of the inclusive education for the preschool and primary levels of school system with the emphasis on the socially disadvantaged groups
Začiatok riešenia projektu: 2016
Koniec riešenia projektu: 2018
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 032KU-4/2016
Vedúci projektu: doc. PaedDr. Vladimír Klein, PhD.
Vysoká škola: Katolícka univerzita v Ružomberku
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 7 065,27 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AAA | Dolinská, Eva (50%); Horňák, Ladislav (50%); Belásová, Ľudmila (0%); Ferencová, Janka (0%): Inklúzia - determinant funkčnej gramotnosti žiakov sociálne znevýhodneného prostredia. 2017 |
ACA | Dolinská, E., Horňák, L., Dudek, M. Tvorivé metódy ako determinant aktivizácie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Krasnystaw: Polianna, 2018. 235 s. ISBN 978-83-951391-1-6. |
AAB | Švábová, Božena (100%); Rochovská, Ivana (0%); Krížová, Jana (0%): Rozvoj komunikácie v inkluzívnom školskom prostredí v predprimárnom období vzdelávania. 2017 |
BAB | ŠVÁBOVÁ, B. Tvorivá dramatika v inkluzívnej materskej škole. VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. |
ACB | ŠILONOVÁ, V. 2018. Asistent učiteľa v inkluzívnej škole. VERBUM - vydavateľstvo KU v Ružomberku. 2018. 95 s. ISBN 978-80-561-0590-0. |
BAB | KUŠNÍROVÁ, V. 2018. Podpora inklúzie vo výchove vo voľnom čase. Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. |
FAI | ROCHOVSKÁ, I., ŠILONOVÁ, V. (eds.) 2018. Podpora inklúzie v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Zborník vedeckých štúdií. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. |
FAI | KUŠNÍROVÁ, V. - VOJTEKOVÁ, G. (eds.). Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. 381 s. ISBN 978-80-561-0598-6. |
ADM | HUĽOVÁ, Z., ROCHOVSKÁ, I., KLEIN, V. 2018. The Issue of Age Homogenity in Groups from the Kindergarten Teachers Perspective. The New Educational Review, ISSN 1732-6729, Vol. 53. p. 203-213. http://www.educationalrev.us.edu.pl/issues/volume-53-2018/ |
ADF | Šilonová, Viera (50%); Klein, Vladimír (50%): Diagnostika sociálne znevýhodnených žiakov s ťažkosťami v učení - inkluzívny prístup. 2017 Bratislava : Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, ISSN 0555-5574 |
ADF | Šilonová, Viera (50%); Klein, Vladimír (50%): Postavenie odborných zamestnancov v inkluzívnej škole. 2017 Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika, ISSN 1339-8725 |
AFD | Šilonová, Viera (50%); Klein, Vladimír (50%); Dobríková, Patrícia (0%); Mydlíková, Eva (0%): Včasná diagnostika ako efektívny nástroj v procese edukácie žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. 2017 Trnava : Trnavská univerzita v Trnave, 2017. ISBN 978-80-568-0001-0 |
ADF | Šilonová, Viera (50%); Klein, Vladimír (50%): Perspektívy a možnosti budovania inkluzívneho prostredia škôl. 2017 Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, ISSN 1336-2232 |
ADF | Klein, Vladimír (50%); Šilonová, Viera (50%): Úlohy odborných zamestnancov v inkluzívnej edukácii. 2016 Levoča : MTM, ISSN 1339-9217 |
AED | ŠILONOVÁ, V. 2018. Inkluzívne prístupy v diagnostike sociálne znevýhodnených detí. In HRČOVÁ, J. - KOVÁČOVÁ, B. - MAGOVÁ, M. (Eds.). Expresívne terapie vo vedách o človeku 2018. Konferenčný zborník z príspevkov. 4. ročníka vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou s názvom Expresívne terapie vo vedách o človeku 2018, 25. januára 2018. VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. ISBN 978-80-561- 0563-4. s. 50-63. |
AEC | ŠILONOVÁ,V. - KLEIN, V.. 2018. THE DIAGNOSTICS OF SOCIALLY DISADVANTAGED PUPILS WITH LEARNING DIFFICULTIES – INCLUSIVE APPROACH. In Nadja Bilousova, Larisa Dubrojevska, Tamara Gordjenko.Valerij Dubrovskij. Visnik Ľvivskogo universitetu. ĽVOV. Seria pedagogična. 2017. Vypusk 32. УДК 37.09.212-027.543](73):[37.012.31 : 17.022.1]. ISSN 2078-5526. s. 488-500. |
AED | ŠILONOVÁ, V. Orientačná diagnostika a stimulácia vývinu sociálne znevýhodnených detí v materskej škole. In ROCHOVSKÁ, I. - ŠILONOVÁ, V. Podpora inklúzie v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. s. 25-52. |
AED | KUŠNÍROVÁ, V. - ROCHOVSKÁ, I. - ŠILONOVÁ, V. Vzdelávacie potreby učiteľov materských škôl pre úspešné zavádzanie inklúzie. In ROCHOVSKÁ, I. - ŠILONOVÁ, V. Podpora inklúzie v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. s. 53 - 70. |
AFB | KELIN, V. Podpora inkluzívnej edukácie sociálne znevýhodnených detí a žiakov. In KUŠNÍROVÁ, V. - VOJTEKOVÁ, G. (eds.). Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. 381 s. ISBN 978-80-561-0598-6. |
AFD | ŠVÁBOVÁ, B. Tvorivé aktivity s deťmi v inkluzívnom prostredí materskej školy. In KUŠNÍROVÁ, V. - VOJTEKOVÁ, G. (eds.). Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. s. 134 - 147. ISBN 978-80-561-0598-6. |
AFD | KUŠNÍROVÁ, V. Stratégie a metódy edukácie podporujúce inklúziu vo výchove vo voľnom čase. In KUŠNÍROVÁ, V. - VOJTEKOVÁ, G. (eds.). Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. s. 245 - 254. ISBN 978-80-561-0598-6. |
ADF | KUŠNÍROVÁ, V. - ŠVÁBOVÁ, B. Analýza názorov pedagogických zamestnancov na ich profesijný rozvoj. In Edukácia. 2019. ISSN 1339-8725 (v tlači). |
AFD | DUDEK, M. PORADIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE W PROCESIE EDUKACJI WŁACZAJĄCEJ I INTEGRACYJNEJ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI. In KUŠNÍROVÁ, V. - VOJTEKOVÁ, G. (eds.). Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. s. 264-286. ISBN 978-80-561-0598-6. |
AFD | DOLINSKÁ, E. - BENCH, O. Vyučovanie hudobnej výchovy v podmienkach inkluzívnej školy. In KUŠNÍROVÁ, V. - VOJTEKOVÁ, G. (eds.). Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. s. 343-359. ISBN 978-80-561-0598-6. |
AFB | KLEIN, V. – ŠILONOVÁ, V. 2017. Inkluzívna edukácia – výzva k pozitívnym zmenám súčasnej školy. In Janoško, P. – Kušnírová, V. (edit.) 2017. Inkluzívna škola a rodina. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. UK Bratislava. ISBN 978-80-223-4464-7. s. 55-70. |
ADE | Dolinská, Eva (100%): Native language teaching of pupils of primary education´s pupils in the process of intergrative didactics. 2017 Fribourg : Association internationale Sciences, Éducation, Cultures, Traditions, ISSN 2235-2007 |
ADE | Dolinská, Eva (100%): Teaching the mother tongue of pupils of younger school age in the process of intergrative didactics. 2017 Fribourg : Association internationale Sciences, Éducation, Cultures, Traditions, ISSN 2235-2007 |
ADE | Dolinská, E., Horňák, L., Dudek, M. 2017. K problematike finančnej gramotnosti marginalizovaných rómskych komunít. .Zamojść: Wyźsza szkola zarzadzania i administracji. In Zamojskie studia i materialy Seria: Pedagogika, roč. 19, č. 1, 2017. s. 131-145. ISSN 2084-5405. |
AAB | ŠILONOVÁ, V. - KLEIN, V. Edukácia sociálne znevýhodnených žiakov so špecifickými poruchami učenia. Druhé rozšírené vydanie. VERBUM - vydavateľstvo KU v Ružomberku. 2018. 274 s. ISBN 978-80-561-0558-0. |
BAB | ŠILONOVÁ, V. - KLEIN, V. - ARSLAN ŠINKOVÁ, P. - SOUČEK VAŇOVÁ, M. 2018. MANUÁL K STIMULAČNÉMU PROGRAMU pre deti predškolského veku pochádzajúce zo sociálne znevýhodneného prostredia - INOVOVANÁ ČASŤ. Metodicko-pedagogické centrum v Prešove, 2018. ISBN: 978-80-565-1432-0. s. 140. |
BAB | ŠILONOVÁ, V. - KLEIN, V. - ARSLAN ŠINKOVÁ, P. - SOUČEK VAŇOVÁ, M. 2018. MANUÁL K DEPISTÁŽI pre deti predškolského veku pochádzajúce zo sociálne znevýhodneného prostredia - INOVOVANÁ ČASŤ. Metodicko-pedagogické centrum v Prešove, 2018. ISBN: 978-80-565-1434-4. s. 107. |
AAA | Rochovská, Ivana (70%); Krupová, Dagmar (30%); Gunčaga, Ján (0%); Gejdoš, Miroslav (0%): Scientists in Nursery School. 2017 |
AAA | Rochovská, Ivana (70%); Krupová, Dagmar (30%); Akimjaková, Beáta (0%); Belko, Ján (0%): Visual art in nursery school. 2017 |
ADF | Dolinská, Eva (100%): Hudobná výchova v primárnej edukácii žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. 2016 Levoča : MTM, ISSN 1339-9217 |
ADF | Švábová, Božena (100%): Aktívna dramatická činnosť pri práci s deťmi v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. 2016 Levoča : MTM, ISSN 1339-9217 |
ADE | Švábová, Božena (100%): The Dramatization of Stories and Role-play in the School Environment. 2016 Kraków : Akademia Ignatianum w Krakowie, ISSN 2543-7585 |
AEC | Švábová, Božena (100%): Creative Drama at School and Creative Drama Activities. 2017 Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, ISSN 2544-2317 |
ADF | Hašková, Veronika (100%): Úlohy vychovávateľa pri podpore inklúzie vo výchove vo voľnom čase. 2017 Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika, ISSN 1339-8725 |
AFC | Hašková, Veronika (100%); Janigová, Emília (0%); Klugerová, Jarmila (0%): Problémy a bariéry inklúzie vo výchove vo voľnom čase v slovenských podmienkach. 2017 Brno : Institut mezioborových studií, 2017. ISBN 978-80-88010-08-1 |
BEF | Hašková, Veronika (100%); Švábová, Božena (0%); Půža, Michal (0%): Inkluzívna výchova vo voľnom čase. 2016 Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2016. ISBN 978-80-561-0348-7 |
AFD | Kušnírová, Veronika (50%); Švábová, Božena (50%); Jablonský, Tomáš (0%); Neslušanová, Silvia (0%): Možnosti zážitkového učenia pri podpore inklúzie na primárnom stupni školskej sústavy. 2017 Bratislava : Vydavateľstvo Univerzity Komenského v Bratislave, 2017. ISBN 978-80-223-4464-7 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Seminár Tvorivé možnosti aplikácie tvorivej dramatiky a dramatických aktivít v inkluzívnom školskom prostredí | pre študentky odboru predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín, ako aj učiteľky na predprimárnom a primárnom stupni školskej sústavy. Počet účastníkov spolu 74, z toho 31 učiteliek z MŠ a ZŠ, 43 študentiek programu Predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín (PEP SZS). Cieľom stretnutia bolo predstaviť efektívne využitie metód tvorivej dramatiky pri podpore inklúzie v skupine detí a kreovanie inkluzívnej klímy v triede. (12.11.2016, v Levoči) | http://www.ijplevoca.sk/seminare-a-workshopy-organizovane-v-ramci-projektu-kega-c-032-ku-4-2016-podpora-inkluzivnej-edukacie-na-predprimarnom-a-primarnom-stupni-skolskej-sustavy-s-akcentom-na-socialne-znevyhodnene-skupiny/ |
Workshop Kreovanie inkluzívnej klímy prostredníctvom metód tvorivej dramatiky | pre študentky a študentov odboru PEP SZS realizovaný priamo v MŠ Gašpara Haina v Levoči za účasti detí (2016). | http://www.ijplevoca.sk/seminare-a-workshopy-organizovane-v-ramci-projektu-kega-c-032-ku-4-2016-podpora-inkluzivnej-edukacie-na-predprimarnom-a-primarnom-stupni-skolskej-sustavy-s-akcentom-na-socialne-znevyhodnene-skupiny/ |
Seminár Metódy aktívneho a zážitkového učenia pri podpore inkluzívnej klímy triedy | odborný seminár pre učiteľky MŠ so zameraním na podporu inkluzívneho prostredia a dobrej inkluzívnej klímy v triede (19. 3. 2017, v Levoči). | http://www.ijplevoca.sk/seminare-a-workshopy-organizovane-v-ramci-projektu-kega-c-032-ku-4-2016-podpora-inkluzivnej-edukacie-na-predprimarnom-a-primarnom-stupni-skolskej-sustavy-s-akcentom-na-socialne-znevyhodnene-skupiny/ |
Dramatizácia rozprávky a hra v role v školskom prostredí | Workshop pre učiteľky MŠ a ZŠ zameraný na vytváranie inkluzívneho prostredia pri práci s metódami tvorivej dramatiky s využitím rozprávkových príbehov (3. 3. 2017, IJP v Levoči). | http://www.ijplevoca.sk/seminare-a-workshopy-organizovane-v-ramci-projektu-kega-c-032-ku-4-2016-podpora-inkluzivnej-edukacie-na-predprimarnom-a-primarnom-stupni-skolskej-sustavy-s-akcentom-na-socialne-znevyhodnene-skupiny/ |
Ako išlo vajce na vandrovku | workshop pre študentov odboru Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých (27. 4. 2017 Materská škola J. Francisciho v Levoči), hudobná rozprávka v poradí študentov realizovaná v MŠ. | http://www.ijplevoca.sk/hudobna-rozpravka-v-materskej-skole-v-levoci/ |
Umelci v materskej škole | odborný seminár, (21.6.2018, Inštitút Juraja Páleša v Levoči PF KU) 10 účastníkov. | http://www.ijplevoca.sk/odborny-seminar-umelci-v-materskej-skole/ |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.