Zlatú medailu na olympiáde I-SWEEEP pre Slovensko získal Tibor Porubän
Žiak z prešovského gymnázia bodoval na medzinárodnej olympiáde. Na Slovensko priniesol zlatú medailu a finančnú odmenu.
V dňoch 2. - 7. mája 2012 v americkom Houstone nadaní žiaci stredných
škôl v oblasti vedy a techniky zo 68 štátov z celého sveta predstavili
455 žiackych bádateľských projektov zameraných na riešenie problematiky
trvalo udržateľného rozvoja v troch súťažných kategóriách - energetika, v
technológie a životné prostredie. Súťažné projekty posudzovala
medzinárodná hodnotiaca komisia, ktorá pozostávala z 263 odborníkov na
uvedené oblasti.
Tibor Porubän, žiak Gymnázia J. A. Raymana v
Prešove, získal zlatú medailu a finančnú odmenu 1 000 USD za žiacky
bádateľský projekt s názvom „Pieskoviská a pôda okresu Prešov ako zdroj
pôvodcov larválnej toxokarózy ľudí" v súťažnej kategórii životné
prostredie. Slovenskú republiku na medzinárodnej olympiáde I-SWEEEP 2012
reprezentoval aj Peter Lenárt, žiak Gymnázia A. Sládkoviča v Banskej
Bystrici, s bádateľským projektom s názvom „Mutovaná K527A HsdR
podjednotka EcoR124l" a Lucia Sviečková, žiačka Gymnázia v Gelnici, s
bádateľským projektom s názvom „Analýza banskej haldy v Gelnici v
lokalite Slovenské Cechy-Gaple s vysokým obsahom toxických kovov v
substráte".
Minister školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej
republiky Dušan Čaplovič vníma úspechy našich stredoškolákov ako
úspechy Slovenska. „Naši študenti uspeli v obrovskej konkurencii, čo
znásobuje dôvody na radosť. Myslím si, že aj vďaka tejto olympiáde sú
správne vzory, a to nielen pre svojich rovesníkov," zdôrazňuje minister Dušan Čaplovič.
Bratislava 10. máj 2012
Michal Kaliňák,
hovorca
Najnovšie aktuality
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní