Výberové konanie na predsedu Slovenskej akreditačnej agentúry

24.02.2019

Ako ministerstvo školstva uvidelo vo svojej tlačovej správe zo dňa 20. februára, vo štvrtok 21. februára 2019 sa v Centre vedecko-technických informácií SR v Bratislave uskutočnilo verejné vypočutie a výberové konanie na obsadenie pozície predsedu výkonnej rady novej Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo (SAA). Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo bola zriadená zákonom číslo 269/2018 Z. z. o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania, ktorý bol schválený NR SR v júni 2018.
Nezávislá päťčlenná výberová komisia zložená po jednom zo zástupcov Rady vysokých škôl, Študentskej rady vysokých škôl, Slovenskej rektorskej konferencie, reprezentatívnych zamestnávateľských zväzov a ministerstva školstva uskutočnila verejné vypočutie troch uchádzačov o tento post. Na základe výberového konania komisia odporučila vymenovať do funkcie predsedu VR SAA prof. Ing. Roberta Redhammera, PhD.
„Teší ma, že zástupcovia jednotlivých reprezentácií si transparentne a demokraticky vybrali predsedu Slovenskej akreditačnej agentúry, ktorá prevezme zodpovednosť za kvalitu vysokého školstva. Vznik tejto agentúry je prvým a zásadným krokom k reforme vysokoškolského systému, ktorý pozdvihneme kvalitu našich vysokých škôl a zavedie medzinárodné štandardy do ich hodnotenia,“ uviedla ministerka školstva Martina Lubyová.
Prof. Ing. Robert Redhammer, PhD. je známy odborník v oblasti elektrotechniky, výskumník, vysokoškolský pedagóg a bývalý rektor Slovenskej technickej univerzity v Bratislave (2011-2019). Vo funkcii predsedu výkonnej rady SAA, ktorá má 9 členov, bude štatutárnym orgánom agentúry, ktorý riadi agentúru, koná v jej mene a zastupuje ju navonok.
Ministerka školstva, vedy, výskumu a športu SR Martina Lubyová podľa zákona  vymenuje predsedu a členov výkonnej rady SAA do 28. februára 2019.

SAA pre vysoké školstvo, ako nezávislá verejnoprávna inštitúcia, bude vykonávať dohľad nad postupmi vysokých škôl,  priamo rozhodovať o žiadostiach vysokých škôl, monitorovať kvalitu vysokoškolského vzdelávania a spôsob, ako vysoké školy zlepšujú kvalitu poskytovaného štúdia.