ŠTUDENTI PREŠOVSKEJ UNIVERZITY UŽ MÔŽU "CHATOVAŤ" AJ S VLASTNOU FAKULTOU

13.11.2015

Fakulta humanitných a prírodných vied (FHPV) Prešovskej univerzity v Prešove s cieľom zefektívniť komunikáciu medzi študentmi a študijným oddelením prichádza ako prvá na Slovensku s možnosťou využitia nového komunikačného kanálu prostredníctvom aplikácie Livechatoo. Študenti tak v reálnom čase z pohodlia domova či internátu môžu promptne získať všetky potrebné informácie z prvej ruky.

V súvislosti s nárastom využívania informačných a komunikačných technológii vo všetkých sférach spoločnosti sa rozhodla FHPV, ako prvá fakulta v rámci akademickej sféry na Slovensku, zaviesť do skúšobnej prevádzky aplikáciu s názvom Livechatoo. „Snažíme sa využívať nové technológie a takto zrýchliť a maximálne uľahčiť vybavovanie administratívnych záležitostí našich študentov," uviedol iniciátor modernej formy komunikácie dekan fakulty René Matlovič.
Prínos novozavedenej komunikačnej služby, ktorej dôležitou výhodou je rýchlosť, jednoduchosť a intuitívnosť ocenia nielen študenti, ale aj pracovníci študijného oddelenia. Atraktívna pre študentov je predovšetkým v tom, že sa dostanú k informáciám bez nutnosti osobne navštíviť študijné oddelenie, ktoré im poskytne adekvátnu odpoveď, prípadne ich správne nasmeruje. Na strane druhej, študijné oddelenie uvíta vyššiu efektivitu komunikácie  a rýchlejšiu výmenu informácií. „Chat je komunikáciou v reálnom čase, podobne ako telefonát, no pridáva výhody e-mailu - archivovanie a posielanie príloh. Operátor, ktorým je v tomto prípade študijné oddelenie, je schopný súčasne vybavovať viacero požiadaviek, čo pri telefonickej, prípadne osobnej komunikácii nie je možné," ozrejmil výhody chatovej komunikácie tajomník fakulty Tomáš Burger.
Od začiatku októbra sa aplikácia Livechatoo zobrazuje po navštívení univerzitnej webovej stránky www.unipo.sk na portáli FHPV v pravom dolnom rohu. V online režime je dostupná každý pracovný deň v čase od 7:30 h do 15:30 h, to znamená, že študijné oddelenie okamžite reaguje na položené otázky. Mimo uvedeného času sa aplikácia prepne do offline režimu, počas ktorého je v prípade záujmu možné študijnému oddeleniu zanechať správu.
„Po zavedení aplikácie do praxe jej služby využilo už mnoho spokojných návštevníkov. Otázky študentov, ktorí nás kontaktujú, sú rôzne, zaujímajú ich informácie týkajúce sa štipendií, pridania prípadne odstránenia predmetu," vysvetlila Jana Kleščová, vedúca študijného oddelenia FHPV. Zároveň dodala, že študenti ich oslovujú aj v prípade, ak majú problém dostať sa  k potrebným tlačivám a dokumentom alebo jednoducho nevedia nájsť miestnosť výučby či kanceláriu jednotlivých pedagógov. „Nájdu aj takí, ktorí sa pýtajú na denné menu v školskej jedálni alebo na otváracie hodiny univerzitného bazéna," s úsmevom uzavrela Kleščová.
Aplikácia Livechatoo by mala byť po skúšobnej lehote natrvalo zavedená do plnej prevádzky koncom mesiaca november a tým plniť úlohu rýchleho a efektívneho sprostredkovateľa informácii s cieľom byť opäť o krok bližšie k študentovi.


zdroj:Mgr. Tomas Burger, PhD., tajomnik FHPV (tomas.burger@unipo.sk)