Na prestížnej medzinárodnej súťaži študentov informatiky Imagine Cup minulý rok bodoval Speekle.
Program, ktorý pomáha logopédom a učí deti správnu výslovnosť. Študenti
FIIT STU so Speeklom vyhrali aj súťaž o Podnikateľský nápad roka
a projekt premenili na start-up.
Tento rok v Imagine Cup súťažia až dva projekty študentov Fakulty
informatiky a informačných technológií STU. A oba bodujú! Real Deal sa
dostal medzi 10 najlepších v sprievodných súťažiach Imagine Cup Blueprint Challenge a UX Challenge. V tej prvej porota hodnotí práve podnikateľský potenciál a scenáre využitia v praxi. V druhej ide o technické spracovanie.
Kým projekt Real Deal súťaží v kategórií Innovation, druhý tím
z Fakulty informatiky a informačných technológií STU boduje v kategórií
sociálne orientovaných projektov World Citizenship. Porota ho posunula
do finále svetovej súťaže!
V tíme Real Deal sú študenti Filip Mikle, Matej Minárik, Juraj
Slavíček a Martin Tamajka. Skenovanie interiéru riešia pomocou
zariadenia Kinect, ktorému však pridávajú ďalšie funkcionality. Zároveň
vyvíjajú softvér, ktorý umožní spájať zozbierané údaje a snímky
a zredukovať rozsah tak, aby bol publikovateľný na webe. A v druhom kole
umožnil zákazníkom jednoduché ovládanie 3D modelu.
„Vyvíjame lacné zariadenie na 3D skenovanie interiérov. Ak sa
s našou technológiou poprechádza realitný maklér po byte, zariadenie
a softvér vytvorí 3D model a upraví ho do podoby a veľkosti, ktorú možno
zverejniť na webe. Ďalšie funkcie systému by mohli rozšíriť ponuku
realitných kancelárii. Systém by totiž umožňoval zákazníkom, ktorí
prejavia o kúpu bytu či domu záujem, „pohrať sa“ s interiérom a priestor
si upravovať - vymeniť nábytok, zmeniť farby, posunúť steny,“ hovorí Jakub Šimko, ktorý vedie tím študentov.
V prvej hre tímu LeapnKin ovláda hráč jemným pohybom ruky lietadlo pri lete v členitom priestore
kameňolomu. Spoluhráč pohybom zápästia ovláda streľbu. Študenti Kamil
Burda, Rudolf Grežo, Marek Hasin a Lukáš Kohútka pripravujú aj hru,
ktorá bude simulovať uchopenie predmetov, čo je tiež jeden z častých
cieľov terapie u týchto pacientov. Tím konzultuje vývoj hier
s fyzioterapeutkami z Detského centra Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie.
„Vyvíjame terapeutické hry pre deti s pohybovým postihnutím.
Cieľom je podporiť u nich rozvoj hrubej aj jemnej motoriky a prínosom je
aj podpora sociálneho kontaktu. Keďže tieto deti majú menšie možnosti
stretávať sa s rovesníkmi, naše hry vyžadujú spoluprácu aspoň dvoch
hráčov. Herná platforma, ktorú vyvíjame, bude zároveň zdrojom informácii
pre terapeutov. Cieľom je, aby vyhodnocovala progres hráčov, zlepšenia
ich pohybov a pohyby bez zaváhania,“ hovorí Martin Nagy, ktorý vedie študentský tím.
Na Slovensku sa tento rok neuskutočnilo národné kolo Imagine Cupu,
takže slovenské tímy mali situáciu ťažšiu – do súťaže sa zapojili online
a do finále sa tak prebojovali v oveľa početnejšej medzinárodnej
konkurencií.
Aj keď absolútni víťazi Imagine Cupu budú tento rok známi až v lete,
projekty študentov FIIT STU tak už teraz dokazujú, že majú šancu na
úspech v praxi. Študenti pri ich realizácii spolupracujú s biznis sférou
a odborníkmi. Potvrdzujú, že vzdelávanie prostredníctvom výskumu a
praxe sú prioritou Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.
Tím LeapKin:
Tím Real Deal:
Zdroj: http://www.stuba.sk/sk/diani-na-stu/prehlad-aktualit/studenti-informatiky-boduju-v-svetovej-it-sutazi.html?page_id=8250