Rezort školstva spustil systém na odhaľovanie plagiátov
Softvérový systém na odhaľovanie plagiátorstva v rámci
Centrálneho registra záverečných a kvalifikačných prác bol oficiálne
predstavený na dnešnom rokovaní Rady vlády pre vedu a techniku
v Bratislave, ktoré viedol podpredseda vlády a minister školstva SR Ján
Mikolaj.
Systém bol spustený do prevádzky v rámci
Centra vedecko-technických informácií SR (CVTI SR) 15. apríla 2010
a dodnes skontroloval viac ako 30 000 bakalárskych, diplomových
a ďalších záverečných a kvalifikačných prác, ktoré zaslalo zatiaľ 27
vysokých škôl. Tie dostali ku každej skontrolovanej práci protokol
o kontrole originality, kde je uvedené percento zhody s inými prácami či
prameňmi. Tento dokument slúži ako informácia pre vysokú školu pri
hodnotení danej práce. V ďalšej etape budovania systému bude hľadanie
zhody rozšírené aj o internetové zdroje.
„Za prínosné pokladám
už samotné spustenie tohto systému, ktorým dávame všetkým na vedomie, že
plagiátorstvo vieme odhaliť," konštatoval Ján Mikolaj.
V tejto
oblasti pomôže aj novovytvorené Digitalizačné pracovisko CVTI SR, ktoré
dnes Ján Mikolaj slávnostne otvoril po rokovaní Rady vlády pre vedu
a techniku. Úlohou pracoviska vybaveného výkonnými skenermi
a kopírovacími zariadeniami bude totiž postupne digitalizovať obsah
odborných kníh, vedeckých časopisov, ale aj máp či plánov. To nielen
sprístupní tieto dokumenty vedeckej komunite, ale zároveň doplní
databázu, v rámci ktorej sa bude hľadať zhoda s kontrolovanými
záverečnými a kvalifikačnými prácami.
Bratislava
11. máj 2010
Najnovšie aktuality
- 19.11.2024 Vysoké školy sa vďaka podpore rezortu školstva zúčastňujú na ďalšom významnom medzinárodnom veľtrhu
- 18.11.2024 Rezort školstva mapuje záujem základných škôl, ktoré chcú začať vzdelávať po novom od nasledujúceho školského roka
- 15.11.2024 Minister školstva rokoval s prezidentom a predstaviteľmi školských odborov
- 15.11.2024 Používanie mobilov v školách bude regulované. Rezort školstva pripravil súbor praktických nástrojov pre školy a rodičov