Minister školstva predstavil rektorom plány v oblasti vysokého školstva
Aktuálna výučba na vysokých školách aj ich financovanie v budúcom roku. To boli hlavné témy 94. zasadnutia Slovenskej rektorskej konferencie, ktorá sa konala v utorok v Banskej Bystrici. Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling tiež otvoril tému lepšej uplatniteľnosti absolventov na trhu práce.
Nový spôsob financovania a podpora kvality vysokých škôl. To je vízia, ktorú prezentoval šéf rezortu školstva aj pred rektormi vysokých škôl. „Rektorov som informoval o novej metodike financovania vysokých škôl, na ktorej pracujeme. Kladieme väčší dôraz na vedecké a výskumné výstupy školy, ako aj na uplatnenie absolventov v praxi,“ priblížil Gröhling.
Cieľom novej metodiky je viesť vysoké školy k lepším výsledkom, lepšej výskumnej a vývojovej činnosti a tiež zlepšiť prípravu na prax študentov po absolvovaní štúdia. Výraznejším spôsobom sa tak podporí kvalitný výskum a vývoj a vysokoškolské programy, ktorých absolventi sa uplatnia na trhu práce. Nová metodika financovania slúži aj ako motivácia pre školy orientovať sa na výskumnú a vývojovú činnosť či na prípravu študentov pre prax.
Rozvoj vysokých škôl chce minister školstva podporovať aj iným spôsobom. „Vysoké školy chceme viesť k tomu, aby sa spájali a vytvárali tak veľké a silné subjekty, ktoré budeme vedieť následne aj náležite podporovať,“ ozrejmil šéf rezortu školstva. Výhodou spojených subjektov bude podľa ministerstva koncentrácia kvalitných odborníkov, výskumníkov a pedagógov na jednom mieste, čo následne vedie aj k zvýšeniu medzinárodnej konkurencieschopnosti a atraktivity danej vysokej školy.
Najnovšie aktuality
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní