Minister Dušan Čaplovič na neformálnom zasadnutí Rady pre konkurencieschopnosť
Spôsob ako najlepšie využiť prínosy investícií do výskumu pre
hospodársky rast EÚ, zamestnanosť a kvalitu života občanov je ústrednou
témou dnešného stretnutia Rady pre konkurencieschopnosť. Slovenskú republiku na zasadnutí v írskom Dubline zastupuje minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Dušan Čaplovič.
Vystúpenie ministra sa uskutoční v rámci panelovej diskusie
zameranej na prínos základného výskumu ku konkurencieschopnosti EÚ
a kvalitu života jej občanov. Z pozície Slovenskej republiky bude
hovoriť o potrebe prepojenia verejného a súkromného sektora na podporu
vzdelávania, výskumu a inovácií. Informovať bude taktiež o príprave Stratégie inteligentnej špecializácie vo výskume a inováciách pre Slovenskú republiku do roku 2020,
ktorá sa realizuje vo vzájomnej spolupráci rezortov školstva (oblasť
výskumu) a hospodárstva (oblasť inovácií). Jej obsah bude zameraný
predovšetkým na podporu partnerstiev medzi akademickými inštitúciami
a priemyslom, vrátane napr. sieťovania klastrov na národnej, regionálnej
a medzinárodnej úrovni.
Dušan Čaplovič na zasadnutí zároveň odprezentuje konkrétne
opatrenia na podporu účasti slovenských organizácií a výskumníkov
v novom rámcovom programe EÚ pre výskum a inovácie Horizont 2020 vrátane
projektov ERC (Európska výskumná rada).
V rámci diskusie o spoločenských inováciách predstaví svojim
partnerom významný slovenský projekt zameraný proti falzifikovaniu
diplomových a rigoróznych prác, ktorý bol predbežne navrhnutý na
ocenenie Európskou komisiou. Je realizovaný Centrom vedecko-technických
informácií, priamo riadenou organizáciou Ministerstva školstva, vedy,
výskumu a športu SR.
Najnovšie aktuality
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní