Ľ. Paulis: Slovenská akadémia vied stojí na prahu zmeny
Slovenská akadémia vied (SAV) stojí na prahu zmeny. Vo svojom príhovore pri príležitosti udeľovania cien špičkovým slovenským vedcom to zdôraznil štátny tajomník Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pre vedu a výskum Ľudovít Paulis.
Vo veľkolepých priestoroch Smolenického zámku sa pod jednou strechou dnes popoludní zišli desiatky špičkových slovenských vedcov. Niektorí z nich si domov odniesli cenu za svoje publikácie. Slávnostnej ceremónie sa zúčastnil aj štátny tajomník pre vedu a výskum Ľudovít Paulis.
Zástupca rezortu školstva, ktorý je sám vedcom, priznal, že dosahovanie nových mét vo vede, je finančne i časovo náročný proces. „Často ho komplikuje aj nezmyselná byrokracia. Dostal som od ľudí mandát a najbližšie štyri roky chcem rozumnými intervenciami vedcom aj výskumníkom zlepšovať život,“ opísal svoj cieľ v prvej línii Paulis.
Oceneným zablahoželal k víťazným prácam a rovnako poďakoval všetkým, ktorí dali šancu vede a trpezlivo v nej pokračujú napriek neľahkým podmienkam. „Verím však, že tie sa v dohľadnej dobe zlepšia,“ priblížil Paulis.
Zvýšenie kvality by sa tak mohlo premietnuť aj do fungovania samotnej SAV. Zástupcovia akadémie sa totiž v pondelok stretli práve so štátnym tajomníkom, aby diskutovali o pripravovanej transformácii akadémie na verejnú výskumnú inštitúciu. „Slovenská akadémia vied má potenciál a je potrebné, aby sa transformovala. Pomôže to chrániť jej duševné vlastníctvo,“ vyzdvihol potreby zmeny štátny tajomník MŠVVaŠ SR Ľudovít Paulis.
Ceny SAV sú najvyššou formou ocenenia tvorivej činnosti vedcov a udeľujú sa každoročne. Okrem vedcov akadémia oceňuje aj špičkové publikácie.
Najnovšie aktuality
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní