Deň kreativity pre stredné školy na FEM
Po úspešnom Dni vysokoškoláka prišla Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre s novým konceptom náučno-propagačnej a zážitkovej akcie s názvom Deň kreativity. Jeho pilotný ročník sa uskutočnil 23. januára v priestoroch fakulty.
Ako informovala dekanka prof. Elena Horská, cieľom podujatia bolo tvorivou, zážitkovou formou priblížiť stredoškolákom skúsenosti zo života študentov na fakulte. „Vedenie FEM vychádzalo z predpokladu, že budúci ekonóm, manažér či marketingový expert musí byť pripravený vstúpiť do konkurenčného prostredia a Deň kreativity predstavuje presne takéto prostredie,“ uviedla dekanka.
Pracoviská fakulty pripravili pre stredoškolákov z partnerských stredných škôl tri tematické okruhy. Katedra ekonomiky gestorovala vzdelávaciu aktivitu „Vieš rozmýšľať ako ekonóm? Staň sa ním na jeden deň.“ Študenti pracovali v skupinách a vyriešenú úlohu prezentovali pred odbornou komisiou, ktorú tvorila doc. Daniela Hupková, PhD., Ing. Ľudmila Dobošová, PhD., a externý expert, absolvent FEM, Ing. Andrej Husár, PhD.
Katedra účtovníctva zabezpečovala vzdelávaciu aktivitu „Hľadáme človeka, ktorý pozná na všetko odpoveď: Účtovníka.“ Študenti pracovali individuálne a komisia - doc. Jozef Bojňanský, Ing. Ivana Váryová, PhD., Ing. Alexandra Ferenczi-Vaňová, PhD., Ing. Iveta Košovská, PhD., udelila dve prvé miesta.
Katedra marketingu a obchodu, Laboratórium spotrebiteľských štúdií a Centrum vzdelávacích a výskumných projektov pripravili workshop na tému „Voňavý marketing“. Komisiu v zložení Ing. Jakub Berčík, PhD., Ing. Johana Paluchová, PhD., Ing. Katarína Neomániová, PhD., Ing. Jana Gálová, PhD., obohatil praktickými skúsenosťami a postojmi aj zástupca spoločnosti Aroma marketing. Tento workshop zároveň priniesol do práce so študentmi výsledky realizovaného medzinárodného projektu Strategické partnerstvo č. 2018-1-SK01-KA203-046324 Implementácia spotrebiteľskej neurovedy a smart výskumných riešení v aromachológii.
Na uvedených aktivitách sa zúčastnilo 38 študentov troch partnerských stredných škôl, ktorých na FEM privítala dekanka a počas akcie sprevádzala prodekanka doc. Natália Turčeková, Ing. Iveta Košovská, PhD., Ing. Adriana Bakošová, Ing. Tomáš Poláčik a PhD. študenti Challenge Fund tímu, ktorí podujatie zároveň koordinovali. Okrem toho FEM navštívilo 65 študentov Hotelovej akadémie z Kežmarku, pre ktorých Centrum pedagogiky a psychologického poradenstva pripravilo workshop „Spoznaj sám seba,“ ktorý viedla Mgr. Ing. Jana Rybanská, PhD. Počas neho sa študenti dozvedeli, aký študijný program na FEM by si mali vybrať, aby zodpovedal ich povahe. A to už je niečo naozaj zaujímavé!
„Najlepšie na celej akcii bolo to, že potenciálni záujemcovia o štúdium na našej univerzite odchádzali domov plní dojmov a po ceste mohli diskutovať o riešeniach, komentovať prezentácie, skrátka, veríme, že FEM-ka ich naozaj vtiahla do života akčného a tvorivo rozmýšľajúceho vysokoškoláka,“ povedala prof. E. Horská.