Neuromarketingové laboratórium na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Na FMK vzniklo neuromarketingové laboratórium. Prínosné bude aj pre študentov.
Neuromarketing nie je vo svete žiadna novinka, našej fakulte však jeho laboratórium prinesie nové možnosti. Dokážeme pozorovať podvedomie spotrebiteľov a spracovávať reálne poznatky. Ako hovorí Tamáš Darázs, budeme mať presnejšie dáta, lepšie bakalárky, diplomovky, výskum a relevanciu.
Fakulta masmediálnej komunikácia v oblasti inovácií stále napreduje. Dôkazom je aj vznik neuromarketingového laboratória, vďaka čomu sa môže posúvať ešte ďalej. Študenti či pedagógovia v ňom vedia zrealizovať neuromarketingový výskum, ide o technológiu, ktorá dokáže priniesť presnejšie dáta o preferenciách spotrebiteľa.
Prístroje môžu u človeka zmerať a zaznamenať životné funkcie a reakcie v čase ich samotného vzniku. V jednoduchosti, skúmajú, aké sú reakcie spotrebiteľov na rôzne reklamy alebo ako sa správajú v čase nakupovania. Úlohou je pochopiť, ako funguje myseľ zákazníkov a čo ich ovplyvňuje.
Pri výskume využívajú najčastejšie technológie fMRI a EEG, pričom obe sledujú mozgovú aktivitu, srdečný tep, pohyb očí aj teplotu tela. Prístroje vedia zaregistrovať sluch, čuch, hmat či chuť. V neuromarketingovom laborátoriu sa snažia zistiť, ako mozog reaguje na určité konkrétne marketingové podnety, vyvolané obchodnými spoločnosťami a reklamnými agentúrami. Pomocou daného nástroja odhaľujú reálne a pravé spotrebiteľské preferencie.
Viac sa dočítate na webe časopisu Atteliér: https://www.attelier.sk/neuromarketingove-laboratorium-fmk/
Zdroj: attelier.sk