Neuromarketingové laboratórium na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

27.01.2022

Na FMK vzniklo neuromarketingové laboratórium. Prínosné bude aj pre študentov.

Neuromarketing nie je vo svete žiadna novinka, našej fakulte však jeho laboratórium prinesie nové možnosti. Dokážeme pozorovať podvedomie spotrebiteľov a spracovávať reálne poznatky. Ako hovorí Tamáš Darázs, budeme mať presnejšie dáta, lepšie bakalárky, diplomovky, výskum a relevanciu.

Fakulta masmediálnej komunikácia v oblasti inovácií stále napreduje. Dôkazom je aj vznik neuromarketingového laboratória, vďaka čomu sa môže posúvať ešte ďalej. Študenti či pedagógovia v ňom vedia zrealizovať neuromarketingový výskum, ide o technológiu, ktorá dokáže priniesť presnejšie dáta o preferenciách spotrebiteľa.

Prístroje môžu u človeka zmerať a zaznamenať životné funkcie a reakcie v čase ich samotného vzniku. V jednoduchosti, skúmajú, aké sú reakcie spotrebiteľov na rôzne reklamy alebo ako sa správajú v čase nakupovania. Úlohou je pochopiť, ako funguje myseľ zákazníkov a čo ich ovplyvňuje.

Pri výskume využívajú najčastejšie technológie fMRI a EEG, pričom obe sledujú mozgovú aktivitu, srdečný tep, pohyb očí aj teplotu tela. Prístroje vedia zaregistrovať sluch, čuch, hmat či chuť. V neuromarketingovom laborátoriu sa snažia zistiť, ako mozog reaguje na určité konkrétne marketingové podnety, vyvolané obchodnými spoločnosťami a reklamnými agentúrami. Pomocou daného nástroja odhaľujú reálne a pravé spotrebiteľské preferencie.

Viac sa dočítate na webe časopisu Atteliér: https://www.attelier.sk/neuromarketingove-laboratorium-fmk/

Zdroj: attelier.sk

Zdroj: https://www.ucm.sk/sk/aktuality/detail/2947/